וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריית אבוקדו במים מסוכנת! זו הדרך הנכונה לשמור על טריותו

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 8:16

יותר ויותר חובבי אבוקדו החלו להשרות אותו במים כדי לשמור על טריותו למשך זמן, אך מומחים מזהירים שלא לעשות זאת עקב הסיכונים הבריאותיים שמתלווים לכך. הנה כמה שיטות טובות (ובריאות) לשמור על האבוקדו בשל לאכילה

הטריק ששומר על האבוקדו שלא ישחים לאחר שהוא נחתך/@mamainthekitchen

אבוקדו הוא פרי טריקי. לוקח לו נצח להבשיל במידה הנכונה לאכילה ובקושי יום וחצי להשחיר עד ריקבון. ברשת תמצאו שלל שיטות להאצה והאטה של בשלות האבוקדו, כשהאחרונה שרצה ברשת בימים האחרונים אמורה לסייע לשמור על בשלות האבוקדו למשך שבועות שלמים - השרייה שלו במים.

ב-7news האוסטרלי ניסו את השיטה, רכשו שקית שלמה של אבוקדו, השרו אותם במים והכניסו לקירור. רבים טענו שהשריית האבוקדו במים עובדת כשאפילו ארבעה שבועות לאחר מכן תוכלו לשלוף אבוקדו בשל באופן מושלם מהמים, הישר משנת היופי שלו. הם צודקים, זה עובד. ב-7news ערכו השוואה בין אבוקדו שהושרה במים לאבוקדו שנותר על השיש במטבח - והתוצאות מדהימות. זה שאוחסן במים קרים בהחלט נראה הרבה יותר טוב מאחיו שנותר בטמפרטורת החדר.

עם זאת, האם השיטה הזו מומלצת בריאותית? כנראה שלא.

השריית האבוקדו במים? ממש לא מומלץ

החשש העיקרי משימוש בשיטה הזו היא האפשרות שכל הפתוגנים האנושיים השיוריים (כגון ליסטריה מונוציטוגנס וסלמונלה) שעשויים להימצא על פני האבוקדו יתרבו במהלך הזמן שהאבוקדו שקוע במים. חיידקי סלמונלה וליסטריה יכולים להביא להרעלת מזון ולגרום למחלות קשות, בעיקר אצל מבוגרים ומדוכאי חיסון.

נכון שיש אפשרות לחטא קליפות של פירות כדי להגן עליהם מפני חיידקים, אך כאן השיטה שלכם לא תהיה יעילה. ב-FDA ציינו כי מחקר שביצעו הראה שלליסטריה מונוציטוגנס יש פוטנציאל לחדור לתוך עיסת האבוקדו כשהוא שקוע במים קרים תוך פחות או יותר 15 ימים. "במקרה זה, חיטוי עור האבוקדו לפני החיתוך לא יוכל להסיר את הזיהום". ב-7news מציינים כי הניסוי שלהם הראה שהמים אכן חלחלו לתוך האבוקדו המושרה במים, על אף שהגבעול היה שלם: "כשהתחלנו לחתוך לתוכו, אבוקדו נוזלי השפריץ מלמעלה כמו משחת שיניים משפורפרת".

מאחר שהשיטה הזו לא מומלצת, יש 4 אחרות שכדאי לכם לקחת בחשבון.

קירור האבוקדו

על אף שהשיטה לא תשמור על בשלות מושלמת ליותר מכמה ימים נוספים, קירור הוא בהחלט פתרון. הכניסו את האבוקדו למקרר והרוויחו עוד כמה ימים של חסד.

אפיית אבוקדו

אם האבוקדו שלכם אינו בשל מספיק, תוכלו לעטוף אבוקדו בנייר כסף ולהכניסו לחימום ב-100 מעלות צלזיוס למשך 10-15 דקות. אפיית אבוקדו אינה מושלמת שכן האבוקדו לפעמים הופך נוזלי והטעם מעט נהרס. החלק החיצוני יותר של האבוקדו יוצא רך מדי והחלק הפנימי הקרוב לגרעין ישאר מוצק. האתילן - הכימיקל שמביא לבשלות הפרי - משוחרר בתהליך האפייה אבל לא מביא לתגובה הכימית המושלמת שזמן ממושך מביא באופן טבעי. השיטה הזו יעילה בעיקר עבור חובבי הגוואקמולי השמנוני.

אבוקדו בתנור:

הקפאת אבוקדו

תוכלו גם להקפיא אבוקדו ובעת הצורך להוציאו. לפני הקפאה פרסו את האבוקדו, פזרו מעל מיץ לימון או ליים והכניסו לשקית הקפאה. הקפידו לסחוט כמה שיותר אוויר מהשקית והכניסו למקפיא. זה יאט את פעולת הפוליפנול אוקסידאז, האנזים שגורם להתכהות במרבית הפירות החתוכים. עם זאת, זה לא יעצור את התהליך לחלוטין. הפרי עדיין צפוי להשחיר במהלך הימים והשבועות שאחרי.

לאחסון ארוך יותר, נסו להקפיא אותם שלמים ולא מקולפים. תוכלו בהמשך להפשירם לפי הצורך בהשארתם בטמפרטורת החדר למשך שעה - או בהפשרתם במיקרוגל. שימו לב שחימום במיקרוגל במלוא העוצמה עלול להביא לפיצוץ, אז אולי זה פחות כדאי.

החיסרון בהקפאה הוא שזה ישנה את המרקם בצורה די משמעותית. כשהוא מופשר הוא יצא רך מאוד, בדומה לאבוקדו מרוסק היטב במזלג. זה לא יעבוד עבור "חיתוך אמנותי", אבל זה בסדר אם אתם מעדיפים גוואקמולי חלק, או מתכננים להשתמש בו לשייק.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בעת הקפאת האבוקדו בשלמותו הוא השימוש בסכין. בשום פנים ואופן אין לנסות לקלף או לחתוך אבוקדו קפוא. לעתים קרובות אנשים פוצעים את עצמם בחיתוך אבוקדו קפוא. שקלו להשקיע בכפפה עמידה לחתכים ובסכין מיועדת לאבוקדו, ללא קשר לאופן האחסון שלו.

הקפאת אבוקדו:

טיפ אחרון למניעת השחמה

רוצים לשמור את שאריות האבוקדו ליום נוסף? השאירו את הגרעין במקומו וסחטו מספר טיפות מיץ לימון או ליים על שטחו הפתוח של האבוקדו. לאחר מכן כסו אותו בניילון נצמד, תוך הקפדה ללחוץ את הניילון על פני האבוקדו החתוך ככל האפשר. האבוקדו צפוי לשמור על טריותו למשך 24 שעות נוספות במקרר.

לסיכום, הסיכון להרעלת מזון פשוט אינו שווה את זה. עדיף לקנות ולזרוק או לנסות להאריך את חיי האבוקדו בעזרת שיטות אחרות שכבר הוכיחו את עצמן. עד כמה שזה נראה יפה, הפוטנציאל לזיהום מיקרוביאלי הוא אמיתי ואגירתו במים עשויה בהחלט להיות כאן מתכון לאסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully