וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

600 יורו טיפ וליל המשלוחים הכי גדול שהיה: המספרים (המדהימים) של ג'ירף נחשפים

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 19:08

27 שנים של אוכל, ברור שיהיו כאן כמה סיפורים מדהימים

ג'ירף, נס ציונה/ג'ירף

בימים שבהם שנת פעילות רצופה ונטולת דרמות מיוחדות נחשבת להישג עסקי מרשים בעולם האוכל הישראלי, קשה לכמת עד כמה גדולות יותר חגיגות יום ההולדת הנוכחיות של ג'ירף. איכשהו, להכפיל הכול ב-27 פשוט לא עושה את העבודה, לא מספר את הסיפור, ובוודאי לא מספק את הפנורמה הנדרשת.

המשלוח הכי חזק בתל אביב עדיין לא סופר את וולט, ובצדק

כי ג'ירף, וזה כנראה קונצנזוס, היא קצת יותר מרשת, לגמרי יותר ממסעדה, ובעיקר יותר. פשוט ככה. הרומנטיקנים יגידו שהיא החותמת הרשמית להתייצבות מערכת היחסים (עם קבלת המשלוח הראשון המשותף הביתה), הקרייריסטים יזכרו את הלאנץ' הראשון עם הצוות, מתחת למקום העבודה והציניקנים יעדיפו לא להיכנע למשחק הזכרונות הנוסטלגי הזה, אבל גם לא לוותר על הביקור השבועי.

לכן, ובגלל כל אלה, ביקשנו מאנשי הרשת לחזור חזרה ולחפור במספרים ובסיפורים, לשלוף את סימני הקריאה הבולטים, ולקחת אותנו פנימה. חשבנו שזה יהיה מעניין, אבל לא ידענו עד כמה.

ג'ירף. יהונתן בן חיים,
ערב שישי, אבל ממש לא רק. ג'ירף/יהונתן בן חיים

יום המשלוחים הגדול ביותר בהיסטוריה של הרשת, שידועה מלכתחילה כרשת משלוחים חזקה למדי, היה סילבסטר 2021. אותן שעות התניעו, אגב, 3,421 קטנועים.

המועד המסורתי והקבוע החזק ביותר למשלוחים הוא ערב שישי, בין השעות 18:00 ו-21:00, פרק זמן שמצריך תפעול של כ-1,200 הזמנות מהסניפים.

עיר המשלוחים החזקה ביותר? תל אביב כמובן, כשהרצליה במקום השני.

הסודות של רותי ברודו

כולל לקוחה עירומה ומשלוח של 16 אלף שקל

לכתבה המלאה

הרגע הזה בדיוק. משלוח של ג'ירף

מיום הקמתה, מכרה ג'ירף יותר מ-30 מיליון מנות. "המעושנת", למשל, הוגשה במשך 19 שנים קצרות ליותר מ-264,700 שולחנות (אם כי צריך להביא בחשבון מניפולציה מספרית קטנה, שהרי בבירור היו פה שולחנות שהזמינו אותה פעמיים).

המנות הכי נמכרות? גיוזה (92,868 מנות בשנה), סינטה נודלס (16,800 יחידות כל שנה), המנה הפיליפינית (103 אלף יחידות בשנה), המנה האפגנית (102,602 יחידות כל שנה), סינטה סצ'ואן, סלט תאילנדי (8,800 מנות בשנה), וגם ברולה בננות (22,892 יחידות כל שנה) ופרופיטרול (13,419 יחידות בשנה) לקינוח.

המנות שנמצאות בתפריט מתחילת הדרך, וככל הנראה לתמיד: המנה החריפה, המנה המאלזית, קלמרי מטוגן, מרק תאילנדי, גיוזה וסלט מלפפונים.

ואחיותיהן שהיו וירדו, ומאז לא מפסיקות לשלוח לקוחות לדרוש את חזרתן: סלמון ראמן, וון טון מטוגן, עוף קשמיר, שיפודי טנדורי וקארי קציצות.

ג'ירף. דניאל לילה,
מיתולוגיות שהיו באמת. ג'ירף/דניאל לילה

הטיפ הכי גבוה שהושאר במסעדות ג'ירף האמיר ל-600 יורו, ועיקרו תיירים שפתחו שולחן גדול והחליטו להיות נדיבים במיוחד.

כאמור, הרומנטיקה של ג'ירף היא דבר, גם אם אינה קלאסיקת נרות ומפות לבנות. לאורך השנים, יותר מחמישים זוגות מינפו אותה להיכרות, לחתונה, ולהקמת משפחה בישראל.

בהתאם, נחגגה בעבר בסניף הרצליה חתונת כסף, שאליה הוזמנו כ-300 אורחים, במה שהפך את האירוע גם לשולחן הגדול ביותר בתולדותיה.

לאורך השנים, עבדו בג'ירף אינספור אנשי צוות מיומנים, ושורשי אילן היוחסין הזה הובילו בסופו של דבר לצמיחת ענפי מסעדנות רבים ומוצלחים, לרבות אסף ליס מקבוצת בארכה, ניני נוף ממקום של בשר, יונתן גרינברג מהסטריטס ורוני קידר מלחמנינה.

ג'ירף. יהונתן בן חיים,
התרגשות שיא. ג'ירף/יהונתן בן חיים
ג'ירף. יהונתן בן חיים,
יומיים של נוסטלגיה. ג'ירף/יהונתן בן חיים

חגיגות ה-27 כבר יצאו לדרכן בסניפי הרשת בשבועות האחרונים, במודל חרישי יחסית, שעיקרו תחרות ריאליטי אכזרית למדי, במסגרתה ניסו תשע מנות מיתולוגיות לחזור לתפריט באופן קבוע.

המתמודדות היו אותה מעושנת (אטריות ביצים, בייקון, במבו שוט, בצל ירוק, בוטנים, שום וג'ינג'ר ברוטב סויה ויין לבן), סובה טונה (קוביות טונה, אטריות סובה, רוטב פונזו בצל עם מלפפון, אדממה, שאלוט, בצל ירוק וטוגראשי), "ריבס" (צלעות בקר צלויות בגלייז סויה, דבש ושום עם טבעות בצל וספייסי קולסלאו), בננה ספליט (בננה בציפוי סוכר מקורמל עם עוגת שוקולד, גלידות שרי מניה, וניל ושוקולד, קצפת וקליקים), שוקוהוליק (עוגת שכבות שוקולד שהוכנה לראשונה עם פתיחת אולימפיאדת בייג'ינג ב-2008, והמשיכה 11 שנים קדימה), טטאקי בקר (בקר צרוב ופרוס דק עם רוטב סויה, שמן זית ויוזו, שום, כוסברה, שאלוט ובצל ירוק), "קונג פאו" (מנת פרגית ברוטב סצ'ואני שהתחילה כספיישל ונכנסה לתפריט למשך עשור), הר-גאו שריפמס (דים סאם במילוי שרימפס עם רוטב סויה ושמן צ'ילי), וכן כנפיים ברוטב סויה ושזיפים.

ג'ירף. יהונתן בן חיים,
"כאן כדי להישאר". ג'ירף/יהונתן בן חיים

האירוע גרר דיון ערני למדי ברשת ובסניפים, וגם יותר מ-100 אלף הצבעות. בסופן, הוכתרה מנת הכנפיים כמנצחת, והיא תוחזר כלאחר כבוד לתפריט לאחר ארבע שנות היעדרות. חגיגות ההכתרה, שייערכו היום ומחר (רביעי-חמישי, 21-22 ביוני) בסיניפים, יספקו גם הזדמנות נדירה לטעום את שאר המתמודדות, לפני שייעלמו שוב מחיינו.

"יום הולדת זה תמיד דבר מרגש, ברמת האורחים ובוודאי ברמת הצוותים", סיפר אביב מסה, מנכ"ל הרשת שפתחה לאחרונה סניף חדש בנס ציונה, "אבל אנחנו כאן כדי להישאר. כולנו רצי מרתון ולא באנו לספרינטים. אני, למשל, בן חמישים ואכלתי בג'ירף כחייל צעיר, ולכן התחברתי לחגיגות, אם כי לא הערכתי נכון את רמת ההתרגשות מסביב. לשמוע את השיח, לראות את העובדים והלקוחות, להבין מה המשמעות של הזכרונות והמנות - מדובר בשבועות ארוכים של חגיגות, לפני ואחרי יום ההולדת".

seperator

חגיגות יום ההולדת ה-27 של ג'ירף, רביעי-חמישי, 21-22 ביוני, בסניפי הרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully