וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף עם שני כוכבי מישלן טוען: "אתם מכינים המבורגר לא נכון. אסור להשתמש במנגל"

3.7.2023 / 0:02

לדברי השף המוביל דייוויד צ'אנג, זו טעות להכין קציצות המבורגר על הגריל. שף מתחרה יוצא נגדו: "לעולם אל תתייחסו לעצות משף בעל שני כוכבי מישלן"

מערכת וואלה!

עונת המנגלים נפתחה רשמית, אבל רגע לפני שאתם שמים את הבשר שלכם על האש - אולי כדאי שתוותרו על ההמבורגר. לפי שף מוביל עם שני כוכבי מישלן, צלייה של המבורגר על גריל (או על המנגל אם אתם מתעקשים) רק פוגמת בטעמו ובמרקמו.

דייוויד צ'אנג, שמסעדת הדגל שלו בניו יורק - Momofuku - היא בעלת שני כוכבי מישלן, אמר כי הכנת קציצות ההמבורגר בשיטה הזו היא פשוט "שקר שיווקי". במקום זאת, הוא טוען שיש לבשל את קציצות הבשר במחבת רגילה או מחבת פסים.

בפודקאסט שלו, "תוכניתו של דייוויד צ'אנג", השף בן ה-45 אמר: "הגריל גרוע להמבורגרים. יש הנחה תרבותית שבקיץ אנחנו צריכים לשים את ההמבורגרים שלנו על הגריל. אני באמת חושב שהמנגל הוא דבר נורא עבור ההמבורגר - ואני מבין שנקודת המבט הזו עלולה להכניס אותי לצרות".

לדבריו, השימוש במחבת פסים הוא הטוב ביותר ומשאיר פחות דברים לנקות לאחר מכן. "כל הרעיון הזה של העשרת טעם מהגריל הוא לא נכון. תצטרכו לבשל המבורגר על פחם במשך 12 שעות כדי לקבל את הטעם המעושן הזה. אני חושב שהשילוב של גריל וההמבורגר הם שקר שיווקי".

השף גם ציין שאנשים רבים אוהבים לעשות על האש פשוט כי זה דבר נוסטלגי, שכן הרעיון להיות מוקף בחברים ובאוכל טוב גורם לחוויית האכילה להרגיש נעימה יותר. אולם, כשמתעלמים מהרעיון הזה, טעמו של ההמבורגר לא כזה נהדר. הוא הסכים שיש מאכלים שדווקא כן טעימים למדי על מנגל כמו עוף, ירכי עוף, חזיר, צלעות טלה ופירות ים. הוא אמר שגם ירקות כמו תירס מקבלים טעם "די נחמד" על האש.

עוד על המבורגרים

טריק קוביית הקרח שיהפוך את ההמבורגר שלכם לסופר עסיסי
כל הזמן הזה אכלנו המבורגר לא נכון - והדרך "הנכונה" עשויה אפילו להיות טעימה יותר

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גיף בירה המבורגר מנגל על האש גריל מזון מעובד. Giphy
אז לא לעשות את זה?/Giphy

יש לי כלל אצבע: לעולם אל תתייחסו לעצות משף עם שני כוכבי מישלן

דייוויד הודה ואמר: "נקודת המבט הזו עלולה להכניס אותי לצרות" - והיא אכן הכניסה. השף קולין רוברטסון קטל אותו בביקורת שפירסם בסאן הבריטי.

הוא כתב: "שנים ב'מנגל הקיץ השנתי של קולין' וארבע שנים כמנהל 'תחנת הבורגר ביריד הקיץ של בית הספר היסודי נורת' הרינגאי' לימדו אותי היטב את אמנות ההמבורגר בחצר האחורית - כי מה שהופך את ההמבורגר למושלם הוא בדיוק מה שדייב אומר לא לעשות".

הוא הוסיף: "כל העניין של הכנת ההמבורגר על האש הוא לתת לבשר לגעת בלהבות. נוצרת שם תגובה כימית בין החלבון לסוכרים שמעניקה לבשר את המעטפת הקראנצ'ית החומה והטעימה שלו. הלהבות מלקקות בעדינות את הבשר ומוסיפות את הטעם המעושן שמזכיר לכם שאתם לא במקדונלד'ס עכשיו. חוץ מזה, 'הזבל המפוחם' של אדם אחד הוא לגמרי המנצח החרוך של אדם אחר".

איך אתם מעדיפים את ההמבורגר שלכם?

על המנגל
במחבת
ממסעדה
4837 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully