וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף קיבל ביקורת ואסר על טבעונים להיכנס למסעדה שלו: "שיילכו לעזאזל"

10.7.2023 / 0:05

טבעונית שילמה 120 שקלים על מנת ירקות במסעדה והתלוננה. בתגובה השף אסר על כל הטבעונים להיכנס למסעדה שלו "מסיבות מנטאליות" ותקף: "תרגישי חופשי לשתף את החווייה המחורבנת שלך". זה נגמר באלימות מול אקטביסטית ערומה

סיפור בדקה

השף הבריטי המצליח ג'ון מונטיין החליט לאסור על כל הטבעוניים מלהיכנס למסעדה שלו שנמצאת בפרת' שבאוסטרליה. הסיבה: פעילה טבעונית שהעבירה ביקורת על האוכל שמוגש במסעדה שלו ויצרה סערה ברשת.

"לצערי, כל הטבעוניים לא יכולים יותר להיכנס למסעדת 'פייר' בשל סיבות בריאות נפשית. אנחנו מודים לכם על ההבנה", כתב מונטיין בפייסבוק של המסעדה. פייר היא מסעדה מצליחה מאוד בניהולו של מונטיין, אך כעת הוא סופג בגדול ברשת ובפוסט נוסף הוא ניסה להסביר את החלטתו כשכתב: "בחורה צעירה פנתה אליי, אמרה שהיא מגיעה למסעדה ושאלה אם יש מנות טבעוניות. "זו הייתה הטעות היחידה שלי... אמרתי שנמצא לה פתרון. אמרתי שיש לנו ניוקי, ירקות... וזהו."

שף עצבני במיוחד

בשבת המדוברת השף מודה ששכח את בקשת האישה כי הוא היה עסוק בקייטרינג למסיבה פרטית. הסו-שף שלו לא היה מרוצה באותו ערב, ונזף בו על ש"לא סיפר להם על הלקוחה הטבעונית".

בתקשורת המקומית דווח שביום ראשון פרסמה הצעירה תלונה על המסעדה, שאותה שלחה בהודעה פרטית בפייסבוק: "האופציה היחידה שהיתה לי היא מנת ירקות. זה היה בסדר אבל לא ממש ממלא, הייתי בשוק לראות שזה עלה 32 דולר (120 שקלים). אני מצפה לראות שיפור בתפריט שלכם כפי שעושות הרבה מסעדות אחרות".

לדבריה, "מאוד חשוב בימינו שמסעדות יוכלו להכיל את כולם, ואם אתה לא יכול להגיש ארוחות על בסיס צמחי זה מראה על החסרונות שלך כשף. אני מקווה לראות כמה שיפורים בתפריט שלך, שכן אני גרה באיזור כבר די הרבה זמן וראיתי מסעדות רבות באות והולכות מהבניין הזה ואף אחת מהן לא החזיקה מעמד. אם לא תתאים את עצמך לזמנים בהם אנחנו חיים, אני לא מאמינה שהמסעדה שלך תשרוד".

עבור השף והמסעדה שלו הביקרות הזה כנראה הייתה יותר מדי והם ענו לבחורה עם תגובה עוקצנית: "הצמחוניים והטבעוניים הם מיעוט באזור הזה וניסינו להמליץ על דברים אחרים. תודה לך על הביקורת השלילית, בבקשה תרגישי חופשי לחלוק את החוויה המחורבנת שלך ואנחנו ממש מצפים לא לראות אותך שוב. את והחברים הטבעוניים שלך יכולים ללכת למקום אחר, את מושעית מכאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התגובה הזו עשתה נזק גדול למסעדה ברשת שקיבלה תגובות שליליות בגוגל וניקוד שלילי שהוריד את הציון שלה מ-4.2 כוכבים ל-2.8 בלילה אחר. "אני גמרתי עם הטבעונים הארורים האלו", אמר מונטיין, "בסופו של דבר, זה לא מה שאני רוצה לעשות. הם יכולים ללכת לעזאזל. אני מבין מאיפה הביקורות האלו מגיעות, אבל העבודה שלי היא להכין אוכל טעים ככל שאני יכול ואני לא מסוגל לענות לכל הדרישות של כולם".

עוד שפים נגד טבעונים
השפית ש"הרעילה" טבעונים קיבלה איומים על חייה, והתפטרה

השף המפורסם חולל סערה: "הייתי הורג את כל הטבעונים"

ואז הוא הסתבך עם האקטביסטית הערומה

האקטביסטית הטבעונית טאש פיטרסון תקפה את המסעדה, ואת המדיניות המפלה שלה. היא אמרה ל-7News: "בגלל אירוע אחד שבו השף נהיה נסער מתלונה מוצדקת, ואז להפלות קבוצה שלמה של אנשים... זו צורה בוטה של אפליה. הטבעונות במגמת עלייה ומקומות אוכל צריכים להתאים לכולם".

פיטרסון, שידועה בפרובוקציות שלה, נוהגת להפגין בעירום כדי למשוך תשומת לב למאבק נגד מה שהיא מכנה "שואת בעלי החיים".

אבל למרות תגובת הנגד, השף חשף שהעסקים פורחים והוא זכה לדבריו לתמיכה גורפת מהציבור - "כמות ההזמנות נעשתה מגוחכת; הן עוברות את הרף שלנו", אמר.

"התמיכה שאני מקבל מאנשים היא עצומה. אחד השפים הטובים בארץ נכנס בדלת האחורית שלי מוקדם יותר היום אחר הצהריים, חיבק אותי ואמר לי שהוא אוהב אותי. אני מבטיח לך ש-99 אחוז מהשפים ברחבי העולם שונאים טבעונים. אני מצטער לבשר לטבעונים שזה היה המהלך השיווקי הכי טוב שקרה לי, תודה רבה. אני אוהב אתכם, טבעונים", הוא סיכם.

ואז זה התדרדר לאלימות

הסיפור רחוק מלהסתיים ורק אתמול דווח בתקשורת האוסטרלית שהשף עומד להגיש תביעה נגד האקטביסטית פיטרסון, שכן היא וחבריה עמדו מחוץ למסעדה העמוסה והקרינו צילומים של חיות נשחטות על מסך טלוויזיה ענק בליוי קולות של חזירים צורחים דרך מגפון.

מאונטן הסתער עליהם מבעד לדלתות המסעדה והתעמת עם הקבוצה מספר פעמים - כשהמצב הגיע עד לכדי אלימות גופנית במשך שעה, עד הגעת המשטרה. שני הצדדים הגישו תלונה על אלימות זה כנגד זה - וזו כבר הפעם השניה (וכנראה לא האחרונה) שזה קורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully