וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב רקנאטי: מצאנו חתיכת יין ישראלי לקיץ, שאפילו מחזיר עודף מ-90 שקלים

26.7.2023 / 6:00

כשיקבים גדולים מקפידים לעשות גם יינות בוטיק

יקב רקנאטי בפארק דלתון. אורי איתן, מערכת וואלה!
עשייה ייננית מלאת אופי. יקב רקנאטי/מערכת וואלה!, אורי איתן

לרקנאטי, יקב גדול ומתועש, מניות יסוד במהפיכה הים-תיכונית שהתחוללה בתעשיית היין הישראלית. ראשונים היו אנשי יקב ויתקין, עם היינן אסף פז. ברקנאטי ידעו לזהות את האפשרות והיו היקב הגדול והמתועש הראשון ששם את יהבו על ייננות ים-תיכונית.

לכל טורי היין של אבי אפרתי

הסקירה הנוכחית מתמקדת בכמה מהיינות הסטנדרטיים פחות של היקב, שבשל גודלו מייצר, מן הסתם, גם יינות רבים המיועדים למרכולים. לצדם, ישנם בפורטפוליו גם יינות שמבחינת אופיים היו יכולים בכלל להיות של יקב בוטיק. פרדוקסלית, דווקא יקב מתועש, שאת הכסף הגדול שלו עושה מהיינות הזולים המיועדים לכו-לם, יכול להרשות לעצמו גם עשייה כזו.

חמשת יינות הטעימה משרטטים יחדיו עשייה ייננית מלאת אופי - מ"פרנץ' בלנד", הלבן החצי יבש נמוך האלכוהול, דרך "גרי דה מרסלאן" הדרום-צרפתי במובהק, שרדונה כרם תל פארס המרשים, ועד שני יינות הקריניאן, זה מבוסס הגפנים הצעירות וזה המבוסס על גפנים בוגרות לא מושקות ("פרא").

מדובר בחמישייה רבת אופי שכל אחד מיינותיה הוא בפירוש מהטובים בקטגורייה על המדפים. רובם (למעט ה"גרי") גם מספקים תמורה טובה מאוד עד מצוינת לכסף. כמה טוב שיקבים גדולים מקפידים לעשות גם יינות שמקובל לחשוב שיאפיינו יקבים קטנים. לחיים!!

רקנאטי, פרנץ' בלנד 2022

יין, יקב רקנאטי. יקב רקנאטי,
חמיצות מאזנת מוחשית. רקנאטי, פרנץ' בלנד 2022/יקב רקנאטי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש מבוסס קולומברד, סוביניון בלאן ומוסקט קנלי מגפנים בוגרות מכרם כפר תבור בגליל התחתון ומכרם תל פארס ברמת הגולן. בציר ידני סלקטיבי, הפרדה עדינה מהשזרות, תסיסה ויישון בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה. צבע זהוב בהיר. באף פרי טרופי, פרי צהוב ופרחים. גוף קל-בינוני. 9% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל וחריף. סביצ'ה וטרטר דג ים.

דבר המבקר: מתיקות מאופקת, חמיצות מאזנת מוחשית, שפע פרי אקזוטי ופרחים. ארומטיות חד משמעית. יין קליל עם אחוז אלכוהול נמוך, מאוזן, מעודן, מתאים מאין כמותו לאוכל מתובל וחריף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בעשר מילים: לבן חצי יבש קליל ומאוזן, בן לוויה מצוין לאוכל חריף.

קנו ארגזים

יין שנותן תמורה פנומנלית לכסף

לכתבה המלאה

רקנאטי, קריניאן, גפנים צעירות 2021

יין, יקב רקנאטי. יקב רקנאטי,
נימה קטיפתית. רקנאטי, קריניאן, גפנים צעירות 2021/יקב רקנאטי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן ממורדות הרי יהודה. הענבים מופרדים מהשזרות. גרגירי הענבים תוססים בשלמותם. שימוש בנוזל החופשי בלבד. מספר חודשי שהות במכלי נירוסטה. צבע אדום-סגלגל. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: טרטר בקר, רוסטביף, מינוט סטייק, על האש.

דבר המבקר: "היין הבן" של "קריניאן פרא", שייסקר בהמשך. הכרם ממנו הוא מגיע סמוך לכרם קריניאן הפרא אך בעוד שהוותיק מבין השניים איננו מושקה, הצעיר (מ-2017) זוכה בינתיים, עד להתבססותו, להשקיה. התוצאה: פרי אדום מקסים באף ובחיך, שפע תבלינים ואדמתיות. וגם איפוק ודקות. יש כאן אלגנטיות ברורה, נימה קטיפתית ומאידך מגע כפרי ברור. זה יין ביסטרו דרום צרפתי טיפוסי, עם מקדם גסטרונומי נהדר ומקדם תמורה לכסף מצוין ממש.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוין).

בחמש מילים: יין ביסטרו ים תיכוני מצוין.

רקנאטי, סינגל וינירד, כרם תל פארס, שרדונה 2021

יין, יקב רקנאטי. יקב רקנאטי,
נגיעת מליחות. רקנאטי, סינגל וינירד, כרם תל פארס, שרדונה 2021/יקב רקנאטי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרם תל פארס ברמת הגולן. בציר ידני סחיטת אשכולות בשלמותם, תסיסה בטמפרטורה נמוכה ו-18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי גדולות, על משקעי השמרים. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן, מעט פרי טרופי, פרחוניות. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות ומנות על בסיס עוף, חזיר ועגל.

דבר המבקר: שרדונה מורכב ומרובה ניואנסים שיש בו ביטויי פרי מאופקים, מינרליות עדינה אך רבת נוכחות, נגיעת מליחות בקצוות, יובש טוב, דיוק רב ו"אפטר טייסט" ארוך.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: חתיכת שרדונה בפחות מתשעים שקלים.

רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2022

יין, יקב רקנאטי. יקב רקנאטי,
הרמוני וגסטרונומי. רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2022/יקב רקנאטי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פירוש המילה "גרי" בצרפתית הוא חיוור. מדובר ביין שמבחינת צבעו הוא סוג של אמצע הדרך בין לבן לרוזה, פועל יוצא של "דימום" ענבי המרסלאן עד להגעה לצבע הרצוי (ומשם לסחיטה). על בסיס ענבי מרסלאן מכרם תל פארס וכרם קדמת צבי ברמת הגולן. בציר ידני סלקטיבי. סחיטה עדינה של אשכולות שלמים. תסיסה ויישון במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה. צבע ורוד סלמוני. אף פרחוני מאוד, שזור בפרי לבן ונגיעות הדרים. גוף קל-בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 109 שקלים.

הכי מתאים ל: ראשונות, דגים ברטבי ים תיכון, עוף, פיקניק מפונפן.

דבר המבקר: פרי אדום עדין, פרחוניות נהדרת, מעט הדרים, קלות, ניקיון ויובש מצוין, מגע מאובק קל. מאוזן, הרמוני וגסטרונומי במיוחד. מצוין ממש וללא תחרות רבה מדי בזירה המקומית אבל קצת יקר בהשוואה למקבילי האיכות המיובאים.

תמורה לכסף: 2/5.

בשבע מילים: מצוין ממש אם כי מעט יקר מדי.

רקנאטי, כרם גבעת שמש, קריניאן פרא 2019

יין, יקב רקנאטי. יקב רקנאטי,
אדמתיות נהדרת. רקנאטי, כרם גבעת שמש, קריניאן פרא 2019/יקב רקנאטי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן מכרם בעל גבעת שמש בשפלת יהודה. בציר ידני וסלקטיבי. השריה קרה ודימום. תסיסה מתונה ונוזל חופשי בלבד (Free Run) ללא סחיטה כלל. יישון במשך 18 חודשים בחביות אלון צרפתי גדולות. צבע אדום כהה. באף פרי שחור ואדום, תבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 149 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות על בסיס בשר בקר, טלה וכבש.

דבר המבקר: "קריניאן פרא" של רקנאטי הוא מההצלחות הגדולות של תעשיית היין הישראלית. מכרם הבעל בדיר רפאת ממנו הוא מגיע כבר הפיקו יינות מופלאים. גם הנוכחי. פרי מצוין, מתון ומאופק, תבלינים חד משמעיים, אדמתיות נהדרת, חומציות מאזנת מדויקת וסיומת ארוכה, שופעת תבלינים.

תמורה לכסף: 4/5 (יקר אבל מצוין).

בשש מילים: מטובי האדומים המקומיים על המדפים בחנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully