וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו את יין הפיקניק המושלם לקיץ שלנו (והוא אפילו זול)

9.8.2023 / 6:00

יינות יקב ז'אן לאון, ספרד. יקב ז'אן לאון,
עשויים בקפידה. יקב ז'אן לאון/יקב ז'אן לאון

הקיץ הקשה הזה מכתיב יינות עם אופי מסוים מאוד - אם אפשר קלים לבנים או יינות רוזה, ואם כבר אדומים שיהיו קלים במידת האפשר. יינות יקב ז'אן לאון מפנדס שבקטלוניה, ספרד, עונים בדיוק על הצורך הזה.

לכל טורי היין של אבי אפרתי

היקב הוקם בראשית שנות השישים על ידי ז'ן לאון, צרפתי שעשה את הונו ממסעדות בארצות הברית ובחר להקים יקב דווקא בפנדס שבקטלוניה. ב-1996 העביר לאון את היקב למשפחת אצולת היין הספרדית טורס, שבבעלותה הוא מתנהל מאז.

בסקירה הנוכחית יינות בסיס שהיקר ביותר מביניהם מתומחר ב-85 שקלים, וכולם מספקים תמורה ראויה מאוד לכסף ובנויים היטב לקיץ. האדום מביניהם מעוגל וקל. יין הרוזה פירותי, מאופק, יבש וראוי. שני הלבנים - מבוססי שרדונה ושארל לו - טובים ובעלי מקדם גסטרונומי גבוה. כל היינות עשויים בקפידה ושווים ממש גם ללגימת יומיום ביתית, לפחות כשעדיין חם. לחיים!

ז'אן לאון, 3055, אדום 2019 פנדס DO

יינות יקב ז'אן לאון, ספרד. יקב ז'אן לאון,
תבלינים מוחשיים. ז'אן לאון, 3055, אדום 2019 פנדס DO/יקב ז'אן לאון

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום מבוסס פטי ורדו ומרלו מכרמים אורגניים בפנדס שנטעו ב-2006 ו-1997. 12 ימי תסיסה במיכלי פלדה, 15 ימי השרייה. ביקבוק בסתיו. צבע אדום בוהק. באף פרי אדום ושחור ועשבי ים תיכון. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: על האש.

דבר המבקר: פרי נעים, מעוגל וסימפטי, חמיצות טובה, תבלינים מוחשיים, איזון טוב. אדום בסיסי, חסר יומרה, מעוגל משהו ועל אף מקדם האלכוהול היחסית גבוה, עם מידה של קלות קייצית עולצת.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשמונה מילים: אדום של קיץ שאפשר ללגום גם כשהוא קר.

יתרון הגודל

חתיכת יין ישראלי לקיץ, שאפילו מחזיר עודף מ-90 שקלים

לכתבה המלאה

ז'אן לאון, 3055, לבן 2021 פנדס DO

יינות יקב ז'אן לאון, ספרד. יקב ז'אן לאון,
נגיעה עשבונית. ז'אן לאון, 3055, לבן 2021 פנדס DO/יקב ז'אן לאון

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: שרדונה מכרמים שנטעו ב-1991 בפנדס. ויניפיקציה קלאסית במכלי פלדה מבוקרי טמפרטורה. ביקבוק מוקדם בסתיו. צבע זהוב. באף פרי טרופי (ליצ'י!) והדרים. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 72 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: פרי טרופי מוחשי מאוד, הדרים, נגיעה עשבונית, חמיצות חדה, יובש טוב, מידה של פריכות. יין אוכל מוצלח במיוחד שמספק יופי של תמורה לכסף. טוב פחות כשהוא קר מדי.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בארבע מילים: שרדונה של קטלוניה במיטבו.

ז'אן לאון, 3055, רוזה 2021 פנדס DO

יינות יקב ז'אן לאון, ספרד. יקב ז'אן לאון,
יובש ניכר. ז'אן לאון, 3055, רוזה 2021 פנדס DO/יקב ז'אן לאון

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה מבוסס פינו נואר וגרנאצ'ה מכרמים בפנדס. תסיסה במכלי פלדה מבוקרי טמפרטורה. ביקבוק מוקדם (בסתיו). צבע ורוד עדין. באף פרי אדום והדרים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 72 שקלים.

הכי מתאים ל: טפאס, פסטות, שרקוטרי, פיקניק.

דבר המבקר: פרי אדום לא עמוס מדי בחיך, חמיצות מאזנת טובה, יובש ניכר, מידה של איבוק וגם דקות המאפיינת יינות רוזה עשויים היטב, מהמקומות הנכונים, במיטבם. רוזה של אוכל, של קיץ, שאפשר ללגום בקלות ובמהירות גם ללא אוכל, תחת שמשייה, מול הים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בארבע מילים: יין הפיקניק האולטימטיבי לקיץ.

ז'אן לאון, נאטיבה, שארל לו 2020 פנדס DO

יינות יקב ז'אן לאון, ספרד. יקב ז'אן לאון,
יין משמעותי. ז'אן לאון, נאטיבה, שארל לו 2020 פנדס DO/יקב ז'אן לאון

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן מבוסס שארל לו מכרמים בפנדס. מספר חודשי השבחה על המשקעים במכלי פלדה מבוקרי טמפרטורה. צבע זהוב ירקרק. באף פרי לבן ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים.

דבר המבקר: מלא יחסית ליינות הקודמים, עם נוכחות ניכרת לחומציות, פרי לבן והדרים נוכחים אך מאופקים וסיומת ארוכה ומשמעותית. לכאורה יין בסיס, שעושה במה לקלסיקה האיזורית הקטלונית. בפועל, יין משמעותי שמספק חוויית לגימה שמעבר לבסיסית ויכול להחזיק היטב גם ארוחה משמעותית מן הים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בשש מילים: לא מעט יין בלא המון כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully