וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטייק יפואי שיודע לדבר מקסיקנית שוטפת. פליז שהקיץ הזה לא ייגמר לעולם

27.8.2023 / 6:00

פסטיבל בירה, פסטיבל טקילה, פסטיבל ירושלים ופסטיבל יוון: החדשות הטעימות של ישראל

שווארמה וייסברג, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - פסטיבל בירה, פסטיבל טקילה, פסטיבל ירושלים ופסטיבל יוון. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פסטיבל הבירה (ופסטיבל הזמר המזרחי), ירושלים

פסטיבל הבירה בירושלים. עידו ניתאי,
פסטיבל הבירה בירושלים/עידו ניתאי

סוף החופש, וגם תחילת סופו של הקיץ, מתרכזים לכדי איוונט מזיגות ושמחת חיים ענקי בבירה.

הפסטיבל, שיתקיים בימים רביעי וחמישי (30-31 באוגוסט, מ-18:00) בגן העצמאות, יכלול הופעות חיות לוהטות (כולל נינט, ולכן לא באמת צריך יותר), מסיבות בהובלת DJ Shaman Shaman, פוד טראקס טעימות ועשרות רבות של מותגי בירה (כשרה) מרחבי העולם, ומישראל כמובן. מחיר: 89 שקלים.

יום קודם לכן (שלישי, 29 באוגוסט, מ-18:00), ובאותו לוקיישן בדיוק, יתקיים גם פסטיבל הזמר המזרחי, שיכנס על במה אחת את עופר לוי, יניב בן משיח, משה דואק ויובל טייב. את האירוע תעטוף הרבה מאוד מאותה בירה, וגם דוכני אוכל רחוב עם מעורב ירושלמי, שווארמה, קרואסון אסאדו, פיש אנד צ'יפס ומה לא, בעצם. מחיר: 94 שקלים.

לפסטיבל הבירה בירושלים, ולפסטיבל הזמר המזרחי

קילו וחצי של בשר, וזה ממש לא כל הסיפור

קבלו את דיל הקיץ המושלם למשפחות

לכתבה המלאה

ארבע ארוחות, מונא

המסעדה הירושלמית הנהדרת חוגגת עשור עם השקת ספר חדש, שהוא בו-זמנית גם מתכונים וגם הרבה יותר מזה.

"מונא - ארבע ארוחות" מוגדר כספר בישול אמנותי ו"פרויקט תשוקה" של מושיקו גמליאלי, איתמר נבון ורועי צבאג, ונועד לעמוד במטרה הצנועה של הוצאת "ספר מתכונים מושלם".

האירועים יזלגו באופן טבעי גם לחלל המסעדה עצמו, עם ארבע ארוחות מיוחדות (5-8 בפסטמבר), לרבות בראנץ' חד-פעמי, שיציעו במקביל לתפריט הרגיל גם את הבסט אוף מונא, השאוב מהספר.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, קוביות טונה אדומה עם זרעי עגבניה מעושנים ומיץ רימון, צזיקי קישואים שרופים עם סרדין כבוש, פילה דג ים בפחמים בציר סרטנים כחולים, סיר מלדום של ילדות בציר עגבניות וטלה, לינגוויני מולים וזעפרן עם קוביות מוסר ים ורוטב חמאה לבנה, ניוקי תפוחי אדמה בחמאת ים עם בשר סרטנים ועגבניות מעושנות, וגם גאטו באסק עם שרבט שמנת חמוצה ופלפל סצ'ואן לקינוח.

למונא, ולרכישת הספר

פופ-אפ מקסיקו, אונזה

אונזה, פופ-אפ מקסיקו. חיים יוסף,
אונזה/חיים יוסף
אונזה, פופ-אפ מקסיקו. חיים יוסף,
אונזה/חיים יוסף

המסעדה הוותיקה בשוק הפשפשים משתפת פעולה עם ג'ורג' עבדו וארתור קושניר מקצביית ג'ורג' דה בף ועם מותג הטקילה קאסאמיגוס, לכדי פופ-אפ קיצי משמח, ולוהט.

תוכלו למצוא פה (04, 11, 18 ו-27 בספטמבר), בין היתר, "טאקיטוס" (טרטר שייטל על אנשובי, צלפים, שאלוטס, צ'ילי ושמן כמהין), טאקו בירייה וטאקו ברבקואה, "סמאש טאקו" (בשר טלה שמן, גבינת מנצ'גו, איולי צ'וריסו, שבבי בייקון, חסה וחלפניו), סטייק ואסיו במרינדה מקסיקנית, סלט סברט קיצי וגם חמישיית קוקטיילים צבעונית שיודעת לערבב לתוך הטקילה סירופ שמן זית, למשל, קמפרי, או קורדיאל תירס גילי.

לאונזה

זוס, הרצליה

זוס, הרצליה. עלאא זעאתרה,
זוס בהרצליה/עלאא זעאתרה

המסעדה היוונית-חיפאית של ערן לוי המצוינת יורדת מרכזה ומתמקמת עם סניף נוסף בלב המרינה של הרצליה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר (ובתפריט שאיננו כשר), "שרימפס אש" עם רוטב פלפלים חריפים קלויים, "אסקבש פרסינוס" (לחם בעבודת יד עם רוטב בשמל, בצל מטוגן, תבשיל תרד ומנגולד, שום קונפי, דג אסקבש, שמן עשבי תיבול, עגבניות צלויות, בצל ירוק ולימון צלוי), גירוס בקר, מוסקה קפריסאית, ברבוניות מטוגנו, וגם עוגת סולת בסירופ תפוזים עם גבינת מאנורי מקורמלת מהטאבון לקינוח.

לזוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully