וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינג'ה ספידי: תנו לחבר החדש מקום על השיש, והוא יגמול לכם בהרבה יותר מצ'יפס

29.8.2023 / 6:00

מנות בודדות, ארוחות שלמות, והרבה מאוד הפתעות בדרך: מתנסי חדש על המדף עפו

נינג'ה ספידי, שריג אלקטריק/שריג אלקטריק

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך, נחוש ומוכוון משימה. והפעם - מנות בודדות, ארוחות שלמות, והרבה מאוד הפתעות בדרך. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

נינג'ה ספידי, שריג אלקטריק. שריג אלקטריק,
מצפים אבל מפוכחים. נינג'ה ספידי/שריג אלקטריק

סליחה מראש, אבל נקודת הפתיחה של ההתנסות הנוכחית הייתה מורכבת מאוד.

מצד אחד, משהו של נינג'ה, חברה שהצליחה בשנים האחרונות לשים קבלות על כל אחת מהצהרותיה. בלנדרים ומעבדי מזון כמובן, אבל גם מבשלים ואפילו סט סכינים שהרשים אותנו רק לפני כמה חודשים.

מצד שני, משהו שנראה כמו אייר-פרייר, מתקדם כמובן, ומבטיח הרבה יותר מסתם טיגון באוויר חם (ולצורך העניין, מבטיח הרבה יותר מאוויר חם. נקודה), אבל בכל זאת אייר-פרייר, מוצר שלא הצליח לעשות עלייה נתב"גית מוצלחת עד הסוף, וכן צריך להוכיח את נחיצותו על השיש הביתי של כולנו.

וכך, מצפים אבל מפוכחים, פתחנו את קופסת הקרטון של נינג'ה ספידי. זה כל מה שקרה אחר כך.

חדש על המדף

קומות-קומות של קיץ לוהט, מושחת ומתוק: מגדל הוופלים המטורף של מקס ברנר

לכתבה המלאה

ארוחות ב-15 דקות

מדובר במכשיר חדש מבית שריג אלקטריק (דגם ON403), שמבטיח, בפשטות, ארוחות ב-15 דקות, "ומזון עסיסי מבפנים ואקסטרה קריספי מבחוץ".

הוא מציע שני מצבים מרכזיים - טיגון באוויר חם ובישול - ועשר תכניות בישול, והכול תחת מעטפת דוברת עברית (כולל מסך תצוגה מתוקתק), אלגנטית יחסית למראה, נוחה מאוד לתפעול גם למי שמתקשה בפיצ'רים מעין אלה בדרך כלל.

נינג'ה ספידי, שריג אלקטריק. שריג אלקטריק,
סדר בראש, ובצלחת. נינג'ה ספידי/שריג אלקטריק
התוצאה אינה בדיוק שווה לאמבט שמן עמוק במחבת, אבל לא רחוקה ממנה כלל, ובוודאי בריאה יותר

הפורמט הראשון הוא "תכניות ספידי", והוא פועל על בסיס טכנולוגיה לבישול מהיר ועוצמתי המחדירה אדים (ולחות) למזון, ומשתמשת באוויר חם כדי לצרוב וליצור קריספיות חיצונית מבוקשת.

המצב הזה כולל ארבע תכניות - ארוחה מהירה ב-15 דקות ובה, למשל, קטניות, דגנים, ירקות וחלבון, טיגון באוויר חם בשילוב אדים, אפייה בשילוב אדים, וכן אידוי ללא צלייה.

ימים ארוכים של "משחק" על כל הפונקציות הללו עשה סדר בראש, ובצלחת. ראשית, כמובן, הגיע הטיגון, בתצורת רצועות תפוחי אדמה, למשל, בטטה, ואז גם כרוב, שעועית וכדומה. התוצאה אינה בדיוק שווה לאמבט שמן עמוק במחבת, אבל לא רחוקה ממנה כלל, ובוודאי בריאה יותר. כך, למשל, תצטרכו להוסיף לכחצי קילו צ'יפס כף או שתיים של שמן, ולקבל בסוף התהליך (כ-20 דקות של הפעלה, וערבוב קל מדי פעם), ובכן, צ'יפס ביתי מאפס.

האפייה הייתה יותר טריקית, וכללה התחלה פשוטה יותר. דרושה גם התאמה של התבנית הביתית (כדי שזו תוכל להיכנס לתוך הנינג'ה) ובאופן כללי אתה שואל את עצמך הרבה שאלות משום שאתה עובד כדי ליצור "תנור" נוסף, אבל התוצאה טובה - עוגת שוקולד במקרה הזה, עם תחושת הום-מייד ועסיסיות טובה, ואם הכוונה היא שהמכשיר יכול גם להחליף תנורים גדולים, או לתת מענה במטבחים שבהם אין כאלה, המסר הובן.

האידוי היה שלב מתבקש, אם כי מדובר בטכניקה שבה נעשה מינימום שימוש במטבח הפרטי שלנו, ואילו הארוחות השלמות היו כבר תצוגת תכלית מכשירית. נתח עוף, למשל, שנכנס פנימה יחד עם ירקות טריים, אורז ונוזלים בדרכם להיות רוטב, הרכיב קערה עמוקה לסועדים, ואחרי ניסיון אחד או שניים הניסיונות רק התגברו.

עזרה לכך גם חוברת המתכונים-המלצות המצורפת, שמסלילה אותך לכיוון הנכון ומנטרלת התנגדויות, ו"מחשבון המלצות" דיגיטלי בעברית.

נינג'ה ספידי, שריג אלקטריק. שריג אלקטריק,
המסר הובן. נינג'ה ספידי/שריג אלקטריק

המצב השני הוא כמובן טיגון באוויר חם ובישול, שעושה שימוש בכ-75% פחות שמן מהרגיל, ומשלב שש תכניות חכמות - טיגון, גריל, אפייה-צלייה, בישול איטי, בישול-צריבה, וייבוש מזון.

נכנסו ובאו שניצלים (לא לגמרי בדיוק כאילו ירדו מהמחבת, אבל בהחלט זניח בהתחשב בפערי השמן), בורקסים קפואים (שיצאו קרובים לשלמות), נודלס וירקות (לגמרי עבר את המבחן) ואפילו פירות לייבוש. האפשרויות, כך נראה, מגוונות מאוד ודורשות עוד עשייה ועוד ארוחות, אבל התוצאה ברורה.

ההפעלה קלה, אינטואיטיבית למדי, בטוחה מאוד (המכשיר מפסיק את פעילותו, למשל, כשהמכסה מורם לבדיקת סטטוס האוכל), ידידותית גם למי שאינו בטוח בעצמו, ומעודדת תיקונים. והרי זהו הבישול הביתי, לא?

אין כניסה למפלצות

המכשיר החדש כולל סיר בנפח 5.7 ליטר עם ציפוי נון-סטיק קרמי וצלחת טיגון מתכווננת. שני החלקים מתנקים בקלות ומתאימים לשימוש במדיח. הוא תופס מקום מסוים על השיש (31.5 ס"מ גובה, 35 ס"מ רוחב, 36 ס"מ עומק) אך לא כמו מפלצות אחרות שהשתלטו בשנים האחרונות על המרחב הזה.

מחיר ההשקה של שריג הוא 1,190 שקלים (כולל שנה אחריות מלאה ושנתיים אחריות נוספת מוגבלת בכפוף לתקנון באתר שריג אלקטריק ולתנאים שבתעודת האחריות), ובשורה התחתונה כדאי לחשוב עליו ברצינות כמקצר דרך, כסו-שף ביתי ובעיקר כמוצר עזר מצוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully