וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים מאבדים את זה לגמרי כשהם מגלים כיצד גדלים אגוזי קשיו

26.9.2023 / 0:12

איך גדלים להם אגוזי קשיו? אם חשבתם שהם גדלים בערימות ובהישג יד, ודאי גם אתם תופתעו לגלות כמה קשה לקטוף אותם וכמה מסוכנים הם לאכילה בשלב הראשוני שלהם

מאיפה מגיעים אגוזי קשיו?/@thejacksonjansen

מיליוני צופים בטיקטוק איבדו את זה רשמית כשגילו פרט שלא הרבה יודעים על אגוזי הקשיו, הפיצוחים האהובים. ג'קסון ג'נסן, לדוגמא, נותר המום לחלוטין כשנודע לו שה"אגוז" הפופולרי הוא למעשה בכלל זרע שגדל בחלקו החיצוני של פרי מדומה גדול ובעל צורת אגס, הקרוי לרוב "תפוח קשיו".

לאחר שנתקל בתגלית המטרידה הזאת, ג'נסן שיתף סרטון הממחיש את הפתעתו, יחד עם תמונות של הנשנוש הנפוץ - שגדל למעשה בחלק החיצוני של תפוחי קשיו מרובים. "מה זה לעזאזל? אתה אומר לי שזה גדל על עץ, בפרי שדוחף את האגוז הזה החוצה וזה הקשיו?" אמר ג'נסן, "זה לא אמיתי... אני מרגיש כאילו שיקרו לי כל חיי".

צופים רבים הצהירו שהם לא מסוגלים לעכל את המידע הזה. "אני לא יודע מאיפה חשבתי שהקשיו מגיע אבל זו ממש לא הדרך שדמיינתי", הכריז אחד. "אני לא מאמין שהגעתי לגיל 23 בלי לדעת את זה", התוודה אחר. אדם נוסף כתב: "אני מסרב להאמין לזה. אגוזי קשיו גדלים לי בסופר".

הוא המום - והוא לא לבד

מהצד השני, היו גם גולשים רבים שדווקא נדהמו מהעובדה שאנשים לא יודעים את האמת המרעישה הזו על אגוזי הקשיו. "אני חושב שזה כל כך מוזר שאנשים לא יודעים את זה", לעג אחד מהצופים לאותם "בורים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אגוזי קשיו על עץ. thanin kliangsa-ard, ShutterStock
הידעתם שמשם הם מגיעים?/ShutterStock, thanin kliangsa-ard

ידעתם איך אגוזי קשיו גדלים?

לא היה לי מושג
ברור
6082 משתתפים

תפוח קשיו הוא אכיל ובעל בשר רך ומתוק, המוקף קליפה עדינה, ואינו מכיל גרעינים. על אף שהוא נחשב כמעדן באזור ברזיל, הוא אינו מגודל לייצוא היות שאינו משתמר היטב במסע - כעבור 24 שעות מרגע הקטיף מתחיל תפוח הקשיו לתסוס מיץ הקשיו נמכר לרוב בברזיל ופופולרי מאוד (כמו מיץ תפוזים בישראל למשל).

מפימת הפרי, במקום שבו היה הפרח, מתפתח הפרי האמיתי של העץ - בית גלעין דמוי אגוז. זהו אגוז הקשיו, שמבחינה בוטנית אינו נחשב כאגוז, אלא כפרי הדומה לשקד.

ללא עיבוד, אגוז הקשיו אינו אכיל וזאת כיוון שאגוזי קשיו מכוסים בקליפה המכילה שמן רעיל המזיק לבני אדם. כתוצאה מכך, לפני שהוא כשיר למאכל האגוז המסוכן נצלה בחום גבוה, בין אם על ידי אידוי בתוף גדול מסתובב או במיכל שמן רותח כדי להסיר שאריות של אורוסיול לפני שניתן יהיה לייבשו ולקלפו, כך מפרטים ב-Healthline. אלו הם אגוזי הקשיו ה"גולמיים" שרבים מאיתנו רוכשים מהסופרים והפיצוציות, המסומנים ככאלה כי הם ללא תוספת חומרי טעם וריח.


עוד דברים שלא ידעתם
אנשים רק עכשיו מגלים ממה מכינים פפריקה - והם בהלם

חכו שתבינו איך מייצרים גבינת פרמזן - זה מחריד

ככה פרי הקשיו הרעיל הופך לאגוז אכיל:

"עכשיו אתה יודע למה הם כל כך יקרים," כתב מגיב אחד, "תראו איך הם מכינים אותם ואתם תבינו למה הם כל כך יקרים", החרה החזיק אחר.

העובדה שאגוזי קשיו הם מבחינה טכנית זרע, ולכן אינם אגוז אמיתי, גם לא עברה לאנשים בגרון והציתה מחדש ויכוח ארוך שנים לגבי האם מדובר בפרי או באגוז? "אז זה פרי?", תהה אחד ואחר הוסיף: "למה זה נקרא אגוז כשזה זרע? אני כל כך מבולבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully