וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים רק עכשיו מבינים איך מייצרים גבינת פרמזן - וזה מחריד

26.1.2023 / 23:51

חובבי גבינות נדהמו לגלות שגבינת הפרמזן אינה צמחונית והזדעזעו עוד יותר לגלות מאיזה איבר בגופן של החיות מייצרים אותה: "אני יכול ללכת לבכות עכשיו"

זה טוב ליהודים: גבינת הפרמזן הופכת לכשרה/סיפור בדקה

איכשהו, מכל הגבינות האיטלקיות המוכרות כמו מוצרלה, פקורינו, מסקרפונה וגורגונזולה , שכולן טובות וכולן חברות בממלכת הקולינריה המפנקת, היחידה שהפכה לסלב הגדולה מכולן היא הפרמזן. אולי זה בזכות הטעם הייבש והמיושן או אולי בזכות יחסי ציבור שעשו אותה לסמל של תבלון משובח או שזה אולי זה טעם האוממי שיש בה.

אבל לא מעט אנשים גילו רק עכשיו כיצד מייצרים את גבינת הפרמזן, שהפכה לתוספת שחייבים מעל כל קערת פסט - והגילוי כל כך מטריד שרבים נשבעו שלא לגעת יותר לעולם בגבינה הזאת.

מוכנים לזה?

הידעתם שיש גבינות פרזמן שמיוצרות מקיבה מיובשת של עגל? שיטת הכנת הפרמזן צורכת באופן מסורתי שלושה מרכיבים בלבד: חלב, מלח ואנזים הגבנה. אנזים ההגבנה מופק מקיבתם של מעלי גירה צעירים: עגלים, גדיים וטליים. בניגוד לחליבה, שיטת האיסוף כאן פולשנית: יש להרוג את החיות ולייבש את קיבתן כדי לקצור את המרכיב. בשיטה זו חותכים את הקיבה המיובשת לחתיכות, משמרים אותן ולאחר מכן, כשמגיע הזמן להשתמש במרכיב, האנזים עובר לחות מחודשת בקצת מים - ואת המים מוסיפים לחלב.

מי שהעלה את התגלית ההיסטרית הזאת הוא משתמש הטוויטר dtheebae שכתב: "היום גיליתי שגבינת פרמזן עשויה מקיבה של פרה צעירה (עגלה) ואני יכול ללכת לבכות. אני פשוט אצטרך להיות טבעוני מלא בשלב הזה".

הציוץ שעורר סערה:

כן, קראתם נכון. עבור הפרמזן (כמו גם גבינות אחרות כמו גורגונזולה וקממבר) משתמשים באנזים הגבנה שנמצא ברירית הקיבה של העגל והוא, לצד תרביות חיידקים, מהווה את הגורם העיקרי בתהליך יצירת גבינה.

המשמעות היא שהפרמזן, שנחשבה לגבינה צמחונית כמו רוב שאר הגבינות, היא בכלל לא כזו. רבים הביעו את זעזועם בתגובות לציוץ: "זו פיסת המידע שדחפה אותי להיות טבעונית. כולם צריכים לדעת את זה", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "רואים? תמיד אמרתי שפרמזן זה מגעיל". אחד כתב: "לא פלא שזה מריח ככה" ואחר חיזק את דעתו: "הנה ההוכחה, מעבר לעובדה שהגבינה מריחה כמו רגליים". "גבינת פרמזן היא לא צמחונית?!?!?!", כתב משתמש מזועזע ואחר הוסיף: "מעולם לא שמעתי על זה. זה מפחיד. אני סיימתי פה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אחת התגובות:

@sara.x.sarah I learn too many things on here #vegetarian #fyp ♬ original sound - <3

וזה ההסבר:

עם זאת, כמה גולשים ציינו בתגובות כי בימינו כבר לא משתמשים בקיבה של העגל להכנת הפרמזן. "ברוב המקומות בהם מייצרים את הגבינה הזאת, משתמשים כיום בכימוזין ממקורות חיידקיים, במקום באנזים הגבנה של בעלי חיים", כתבה אחת ואחר הוסיף: "כיום הם משתמשים בחיידקי מעבדה מבקטריות מהונדסות גנטית כדי ליצור את האנזים הזה".

בארגון רווחת בעלי החיים PETA מאשרים את הדברים ומוסיפים כי מותגי מזון רבים, במיוחד בארה"ב, משתמשים כעת באנזים הגבנה המאפשר לצמחונים ליהנות מהתוספת הגבינתית האהובה עליהם.הארגון הודיע שגבינות צמחוניות וטבעוניות זמינות בשוק, ועודד את הצרכנים לבדוק מה עוד חדש על מדפי הסופרמרקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully