וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון שחושף את האמת המטרידה על הצ'יפס של מקדונלד'ס בחו"ל

21.12.2021 / 23:25

עובדת סניף של מקדונלד'ס באוסטרליה חשפה בסרטון טיקטוק את תערובת השמן והמלח בה מכינים צ'יפס בסניף שלה והצליחה לדחות אלפי חובבי ג'אנק פוד שנשבעו שלא לחזור יותר למקדונלד'ס לעולם. לעומתם חלק מהצופים הודו שהסרטון דווקא גרם להם לרצות עוד

ככה מכינים צי'פס בסניף של מקדונלד'ס באוסטרליה/@maccaschick/Tiktok

עובדת סניף של מקדונלד'ס באוסטרליה חושפת את האמת "המגעילה" על אופן הכנת הצ'יפס, בסרטון שעלול לגרום לכם לוותר מעתה והלך על הג'אנק פוד האהוב עליכם - לפחות בסניפים בחו"ל. למרות שרבים בוחרים במנה קטנה של צ'יפס בלבד כאופצייה הבריאה יותר בתפריט, בסרטון קצר, שזכה מאוחר יותר לשני סרטוני המשך, נראית העובדת גורפת שאריות של צ'יפס, שמן ומלח ומציגה לצופים את ה"סחלה" שנותר בתחתית מגש הצ'יפס לאחר יום עבודה.

משתמשת הטיקטוק האוסטרלית, maccaschick, שיתפה סרטונים מאירים עיניים על שאריות הצ'יפס של רשת המזון המהירה, כשהיא מגרדת את שכבות השומן ושאריות הצ'יפס שבתחתית המגש לתוך כלי מתכת גדול שנועד בדרך כלל לגרוף את הצ'יפס המוכן לאריזות הקרטונים הקטנות שלו. "אני מנסה לשמור על הבריאות. אני אקח לי רק צ'יפס", היא כתבה בסרטון בטענה ששמעה לעתים קרובות לקוחות בעלי מודעות לאוכל בריא זורקים את ההערה הזאת לפני שהם מזמינים. "אתם בטוחים לגבי זה?", נכתב באחד הסרטונים שצבר יותר מ-5.4 מיליון צפיות.

בתגובות היו רבים שנשבעו שלעולם לא יחזרו יותר לאכול במקדונלד'ס, כשאחרים אמרו שהסרטון רק חיזק אצלם את הסברה שצ'יפס היא אינה האפשרות הבריאה ביותר ברשת. "אוכל מטוגן הוא לא בריא... איזו הפתעה. חידשתם לנו", הגיב אחד בציניות ואחר הוסיף: "זו הסיבה שאני שונא צ'יפס". אחר כתב: "אף אחד לא חשב שצ'יפס זה דבר בריא ומי שבחר לוותר על ההמבורגר ולהזמין רק צ'יפס - לא עשה לעצמו טובה". אחד הצופים נשבע: "אחרי שראיתי את הסרטון הזה, אני לא מתכוון לחזור למקדונלד'ס שוב לעולם".

בסרטון נוסף, @maccaschick הציגה גם את הנעשה מתחת למגש הצ'יפס - סוג של מלכודת שמן ומלח בכמות שמספיקה למנת צ'יפס אחת שלמה. עם זאת, היא מבהירה: "אנשים בבקשה תבינו, זה לא הצ'יפס. אלה השמן והמלח שנשארו בסוף היום. זה לא משפיע על הטעם של הצ'יפס שלכם. זה רק השאריות מתחת למסננת, אחרי הכנת 1,000 רצועות צ'יפס ביום".

@maccaschick

Reply to @leanneharrickie @everyone in the comments, there's a filter, this is all the residue. This isn't what you're being served. ##fyp ##maccas ##maccasfryyay ##foryou ##xycba

♬ abcdefu - GAYLE

אחד הצופים הסביר: "מה שאתם לא מבינים זה שמה שאתם רואים בסרטונים זה לא מה שמגישים לכם, אלא מה שיש בתוך מה שמגישים לכם - וזה מה שאמור לזעזע אתכם". אחרים לא הזדעזעו: "אתם צריכים לעשות הרבה יותר כדי להרחיק אותי מצ'יפס של מקדונלד'ס", כתב אחד ואחר הוסיף: "הייתי אוכל בשמחה מהמגש התחתון, זה נראה כמו פירה מלוח". צופה נוסף כתב: "יש לי אפס בעיות עם הסרטון הזה" ואחר הוסיף: "זה נראה כמו הרוטב הסודי האסור של מקדונלד'ס. ללקק ת'אצבעות".

בתגובה שפורסמה בניוזוויק, דובר מטעם מקדונלד'ס אוסטרליה אמר: "הלקוחות שלנו אוהבים ללכת לכל סניף של מקדונלד'ס ולקבל את אותם טעמים נהדרים שהם מכירים ואוהבים. אנו משתמשים רק בתפוחי אדמה באיכות הגבוהה ביותר כדי לייצר את הצ'יפס המפורסם שלנו, שמטוגן בתערובת מעולה ובריאה יותר הכוללת שמני קנולה וחמניות".

בשנת 2014 פורסם כי הצ'יפס ברשת בארה"ב מורכב מלא פחות מ-19 מרכיבים. תפוחי האדמה עוברים שטיפה במים עם דקסטרוז בלחץ גבוה בהם יש גם נתרן חומצי פירוסופט. מלבדם תוכלו למצוא במנה גם שמן קנולה, שמן סויה, שמן סויה מוקשה, חומר טעם בשר בקר, חלבון חיטה, חלבון חלב, חומצת לימון, דימתיל פוליסילוקסן, דקסטרוז, נתרן חומצי פירוסופט, מלח, שמן תירס וטרטא בוטיל-הידרוקינון.

ממקדונלד'ס ישראל נמסר אז כי "הצ'יפס הנמכר במקדונלד'ס ישראל מטוגן בשמן קנולה איכותי, ללא שומן טרנס ועשוי מ-5 מרכיבים בלבד: 93.8% תפוח אדמה, 6% תערובת שמן קנולה שלא עוברת הידרוגנציה, חומצה ציטרית (לימון), 0.1% דקסטרוז (סוכר להשחמת הצבע) ו-0.1% דיסודיום די פוספט הקיים במים בתהליך הייצור, למניעת האפרת התפוח אדמה". באתר החברה נכתב על הצ'יפס הישראלי: "על מנת להבטיח תזונה נבונה במקדונלד'ס, נקטנו במספר פעולות גורפות: הצ'יפס והפוטטו מטוגנים בשמן קנולה מיוחד, איכותי כמו שמן זית. הצ'יפס מכיל רק כ-1/3 מכמות השומן הרווי בהשוואה לכל צ'יפס מטוגן אחר. הוצאנו את שומן הטראנס המזיק לבריאות מכל המסעדות ובכך הפחתנו את אחוז השומן הרווי במוצרים. ב-100 גרם מנת פוטטו יש 9.5% שומן-מתוכם רק 0.9 גרם שומן רווי. הסיבה לערכים נמוכים אלו נעוצה בשטח הפנים הגדול של הפוטטו ובספיגה מועטה של שמן הטיגון במוצר זה. ב-100 גרם מנת צ'יפס יש 14% שומן מתוכם רק 1.4 גרם שומן רווי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully