וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חגיגה: אוקטוברפסט בתל-אביב

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 24.9.2023 / 12:21

כמו לא מעט ערים ברחבי אירופה, גם בתל-אביב יתקיימו השנה חגיגות אוקטוברפסט, עם הבירות המיוחדות והאהובות של המבשלה הוותיקה ביותר בעולם

לפני קצת פחות משני עשורים, תשע-עשרה שנים ליתר דיוק, נחתה בארץ לראשונה, בירת חיטה גרמנית, לא מסוננת, מתוצרת מבשלת הבירה העתיקה בעולם. אנחנו מדברים על ויינשטפן. הקהל הישראלי אימץ עד מהרה את הטעמים הידידותיים, המתקתקים והפירותיים שלה ולא נגזים אם נאמר שהוא ממש התאהב בה.

בחול המועד סוכות, בין התאריכים: 3-5 באוקטובר, במקביל לחגיגות האוקטוברפסט הנערכות בתקופה הזו מדי שנה ברחבי אירופה, יוקם אוהל אוקטוברפסט במתחם התחנה בתל-אביב, שבו יימזגו מספר מהדורות של וייינשטפן, ביניהן גם 'ויינשטפן פסטביר', שמבושלת מדי שנה במיוחד לכבוד הפסטיבל. הכנסתם ליומנים? מעולה! עכשיו נמזוג לכם קצת אינפורמציה.

ויינשטפן נוסדה בשנת 1040 במנזר ויינשטפן, הממוקם על גבעה מעל העיירה פרייזניג, במרחק של כארבעים דקות נסיעה ממינכן. האזכור הראשון שלגידול כשות במבשלה שמתוארך לשנת 768 לספירה, הוא מסמך שמסדיר עניינים הכספיים סביב גן הכשות שנמצא בשטחי המנזר. את רישיון הבישול והמכירה, השיגה המבשלה, כאמור בשנת 1040. בין השנים 1085-1463, נשרף המנזר לא פחות מארבע פעמים ופונה מתושביו או נהרס במהלך מגפות, רעב וגם רעידת אדמה, אבל הנזירים הבנדיקטיניים לא היו מוכנים לוותר על הגבעה ועל הבירה.

בשנת 1516 חוקק הדוכס וילהלם הרביעי, את חוק טוהר הבירה הבווארי, שהתיר שימוש אך ורק בלתת, מים וכשות לייצור בירה ובכך הפך את המבשלות מבוואריה לידועות ומוערכות ברחבי העולם. בית ספר לחקלאות, שעבר לגבעת ויינשטפן בשנת 1852, עם מגמת בישול הבירה שלו, הפך כמה עשורים מאוחר יותר לאקדמיה. בשנת 1930 הוא צורף לאוניברסיטה הטכנית של מינכן ועד עצם היום הזה, לומדים בו בשלני בירה מרחבי העולם.

ויינשטפן היא, גם המבשלה העתיקה ביותר בעולם וגם אחת המבשלות המתקדמות בעולם. השילוב יוצא הדופן בין מסורת הבישול העתיקה, לבין הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש, מאפשר לה לייצר בירות נהדרות, שגם בישראל מאוד אוהבים.

ויינשטפן אוקטוברפסט. יח"צ,
אוקטוברפסט במתחם התחנה/יח"צ

סיבה טובה לחגוג. וגם הטבה: 1+1

בכל שנה בחודש ספטמבר מוקמים ברחבי אירופה אוהלי בירה שבהם שותים, אוכלים ובעיקר נהנים מאווירה קסומה של שתיית בירה משותפת, שברקע מוזיקה שמחה. בחול המועד סוכות, יוקם, כמיטב המסורת, אוהל הבירה של ויינשטפן בתל-אביב.

באוהל, שיפעל בין השעות 17:00-23:00, יימזגו מספר מהדורות של ויינשטפן, כאשר המיוחדת שביניהן, היא 'פסטביר' שמתבשלת במיוחד לכבוד האוקטוברפסט, לאגר, מוקפדת, מאוזנת ומאוד טעימה. בנוסף יימזגו, לכוסות פוליקרבונט לשימוש חוזר, כדי לשמור על סביבה נקייה, גם: 'ויינשטפן הפה' המוכרת והאהובה, ו-'ויינשטפן ויטוס' בעוצמה של 7.7% אלכוהול. יהיו גם דוכני אוכל, במיטב המסורת הבווארית: נקניקיות, פרעצלים ועוד, מוזיקה טובה ולהקה שתנגן כל יום, החל מהשעה 21:00.

כל הפרטים באתר ויינשטפן ישראל


לקבלת שובר 1+1 לחצו כאן (שלא תגידו שאנחנו לא מפנקים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully