וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חרבות ברזל: מסעדות, בתי קפה ומשלוחים שחזרו לעבוד

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 16:44

יותר שמירה על שפיות ושמחת חיים, אבל בימים האלה גם זה משהו (עדכונים שוטפים)

מבצע חרבות ברזל: מרכז אוכל ולוגיסטיקה בתוך מסעדת האחים, תל אביב/מסעדת האחים

שבועות ארוכים מאז פתיחת מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בדרום, ועולם האוכל הישראלי עדיין מגויס ברובו המוחץ לסייע לתושבי עוטף עזה ולכוחות הביטחון. חמ"לים של בישולים ושינועים הוקמו, תרומות רבות נאספות, ומחווות מרגשות מצטברות, על בסיס ההבנה החברתית-אנושית שכל דבר קטן בימים אלה הוא בבחינת עזרה ענקית בצד המקבל.

"מחבלים ניסו להיכנס לבית שלי, רעדתי כולי": רגעי האימה של אור יוסף
העוגיות של רחל מאופקים הצילו חיים, ושברו את הרשת
"תנו להם בראש": עולם האוכל נכנס מתחת לאלונקה
2,000 ארוחות שנשלחו מת"א לחיילי צה"ל נזרקו בגלל כשרות
איזה אוכל מנחם את הישראלים עכשיו? הציוץ ששבר את הרשת
אייל שני ביקש לסייע ליולדות בעזה, והטריף את הרשת
"הלב של כל אמא": חמ"ל הגלגולים שחילק 10,000 קובה לחיילים
עם הלוחמים, על מדים: גם אסף גרניט גויס למילואים
מה יש בתוך מנת קרב של חיילי צה"ל?

במקביל, הובילו ימי הלחימה המתמשכים וההערכות המבוססות על מבצע הולך ומתגלגל לפתיחה "רכה" של בתי עסק - רובם תוך כדי המשך הסיוע. רחוק מהפורמט המוכר של שמחת חיים מודגשת, והרבה יותר קרוב לפורמט של כבוד הנפגעים, פחות מוזיקה ו"אווירה" ויותר קריאה למעט שפיות, פחות רווחים ויותר ניסיון עיקש לא להוסיף קריסה כלכלית על מה שנדמה היה לעתים, לפחות ברגעים הנוראיים של בוקר שבת ההוא, כקריסה ישראלית קולקטיבית.

מנת אסקפיזם נחוצה. הוטל מונטיפיורי

בין המקומות שפתחו דלתות תל-אביביות עדינות ניתן למנות את נורדר (עם הטבת שתייה חמה וקינוח לתושבי הצפון והדרום), פאסטל במוזיאון תל אביב, רשת המאפים והשחיתויות שואורום בייק האוס, חלק מנקודות ההפוגה של קבוצת We Like You Too, הנקודה הדרומית של הדסון, מסעדת הבשר טריגר, הבסטה בפאתי שוק הכרמל (לצד סיבובי השווארמה של מפגש רמב"ם שלה) וכן שרונה מרקט על רוב דוכניו המהירים.

"אנחנו פותחים את המסעדה עם תפריט מותאם וצנוע שיוגש בין השעות 13:00-21:00", נכתב בעמוד האינסטגרם של הוטל מונטיפיורי שבישר על המהלך והודיע על פתיחה מקבילה של הרצל 16, "חוזרים לנוע, לעשות מה שאנחנו אוהבים, לספק לכם מנת אסקפיזם נחוצה, גם עכשיו, מקום מפלט תרבותי, אנושי. לאט לאט האוויר יחזור, מוזמנים לבוא באהבה, להסדיר איתנו נשימה". ביום שני הקרוב, צפוי להצטרף גם הבראסרי רוטשילד 48 לארוחות צהריים וערב.

"תנו להם בראש"

אנשי האוכל של ישראל התגייסו גם הם למילואים

לכתבה המלאה
מבצע חרבות ברזל, טאיזו. הגר ורטהים,
"מנסים ביחד". הודעת טאיזו/הגר ורטהים

לצד אלה, ניתן למנות את המנזר והפיקוק בעיר, ברים ותיקים שהם יותר מוסדות תרבות, שהקפידו לארח אנשים ברציפות גם כשהכותרות איימו לבלוע אותנו כליל, ולו כדי לאפשר פריקה, התפרקות, ואיסוף מחדש.

כך, גם ארז קומרובסקי והבלאדי שיק שלו - שלא הפסיקו להעביר מזון לכל אזרחי ולוחמי הארץ - פתוחים למשלוחים בלבד עד הודעה חדשה, עם "מנות מנחמות לחמם קצת את הלב ואת הנפש", בעוד עוגן הסושי שהוא TYO הודיע על פעילות במתכונת מצומצמת, לצד משלוחים כמובן.

קבוצת בית תאילנדי חוזרת אף היא ל(סוג של) שגרה - מסעדת האם פותחת דלתות מחר (שני) מהשעה 12:00, וקאב קם מצטרף מהשעה 16:00. במקביל, שבה גם אנימאר של הלל תווקולי, ותפעל עם תפריט מצומצם מיום חמישי (26 באוקטובר) בין השעות 12:00-19:00.

קפה נאפו, קריית אונו. שירן שי כהן,
קפה נאפו/שירן שי כהן

עוד במתקאמבקות: סנטה קתרינה של תומר אגאי, שתתפעל קונספט מותאם למצב על בסיס הרבה אוכל, הרבה דרינקים ואווירה של יחד (ובעיקר אגאי עצמו שמבטיח לבשל, לאלתר ולחבק), טאיזו של יובל בן נריה, עם תפריט מצומצם ושעות מהודקות, וגם "לב שבור", כהגדרתה, ומסעדת ג'יארדיניו שבמלון The Jaffa, עם תפריט בהובלת בר צנגר, וקריצה לנמל יפו הסמוך (וגם 20% הנחה על כל התפריט בין 18:30 ל-20:30).

קבוצת דלאל, על שלושת מיקומיה, מצטרפת לפתיחות. המסעדה בנווה צדק תפעיל בראנץ' יומיומי (10:00-17:00), הקונדיטוריה הסמוכה תעבוד מ-7:30 עד 15:00 (אך לא בשבת), ואילו קפה דלאל בכיכר המדינה יציע באותן שעות ישיבה וטייק אווי.

ביפו, שבה חצר גולדמן להפעיל את התפריט הפופולרי שלה, בשעות חדשות (ראשון-חמישי, 12:00-18:00, שישי-שבת 9:30-18:00), ובדרום תל אביב, חזרו "הבנות אוהבות אוכל" לפורמט המשלוחים המבוקש שלהן, המציע תפריט מוצרי מעדניה, קונדיטוריה ואוכל בעבודת יד "שממלא את המקרר, הקיבה והלב", כהגדרתן.

גיליז, ראשון לציון. גיליז,
גיליז/גיליז
גיליז, ראשון לציון. גיליז,
גיליז/גיליז

בר האוכל גיליז בראשון לציון נפתח גם הוא לישיבה לאחר שבועות ארוכים של משלוחים וטייק אווי בלבד.

הבעלים, סהר צור, התגייס למילואים כלוחם בסיירת גולני ושוהה באזור הדרום מאז תחילת הלחימה. משם, הוא קורא לאזרחים "להגיע ולהרים", ולסייע ככל הניתן לבעלי העסקים שנמצאים כרגע בחזית.

מבצע חרבות ברזל, קפה גן סיפור. קפה גן סיפור,
לוח הפינוקים של קפה גן סיפור/קפה גן סיפור

קבוצת המסעדות שמתפעלת בשגרה את בר איטליה בנתניה, קפה נאפו בקריית אונו ופומו בתל אביב חוזרת אט-אט לשגרה, גם אם מצומצמת, ופותחת את מקומותיה מ-12:00 עד 20:00 במהלך כל השבוע. בימים ראשון עד חמישי תוכלו ליהנות מ-15% הנחה על כל התפריט (בישיבה), בין השעות 12:00-18:00, ומהנחה דומה על במשלוח או בטייק אווי על מנות מסוימות.

מסעדת נינה ביאנכה במתחם ביל"ו פותחת דלתות אף היא, ומזמינה לקוחות מראשון עד חמישי (12:00-23:00) ובמוצאי שבת, ואילו מקום בלב ברעננה חוזרת לספק אסקפיזם מבורך בכל יום (9:00-15:00), עם תפריט בראנץ' ואווירה רגועה ככל האפשר.

מסעדות קפה גן סיפור (לבד מראשון לציון ואשדוד) פועלות בין 10:00 ל-18:00 במתכונת טייק-אווי, ומתחזקות במקביל אפשרות לפנק את כוחות הביטחון וההצלה, באמצעות השארת שובר (בחצי מחיר, כשאת החצי השני תשלים הקבוצה) על לוח קהילתי במקום.

לצדן, חזרה גם סילו בחולון לעבודה במתכונת מלאה (12:00-23:00, וגם בראנץ' סוף שבוע).

תומר אגאי, מסעדת "סנטה קתרינה" בתל אביב, יום חזרת המסעדות לאחר הסרת הגבלות הקורונה. ראובן קסטרו
בישולים וחיבוקים. אגאי/ראובן קסטרו

צפונה משם, בחיפה, שבה בר ים לפעילות בימים רביעי-שבת (18:00-22:00), במתכונת של ערבי פסטה ויין קצרים, עם 30% הנחה על מזיגות הבקבוקים והכוסות, "כדי להשאיר את המקום חי ולייצר מפלט רגעי מהמציאות הבלתי אפשרית".

לצדה, חוזרות גם מסעדת שטרודל במושבה הגרמנית, אף היא במתכונת מצומצמת (ראשון-חמישי, 11:00-21:00, שישי-שבת 9:00-21:00), ואילו רותס העכואית מצטרפת ומזמינה את לקוחותיה לאווירה "חזקה ומאחדת".

אוניקס בנמל החיפאי, בהובלת מזהר הווארי וג'וני גוריק, שבה לפעילות חלקית (ראשון-חמישי, 16:00-23:00), ומעניקה 20% הנחה על כל התפריט, ופטור מלא מתשלום לחיילים על מדים.

מסעדת ג'ינוס של ג'נאן סלימאן בעיר התחתית חזרה במתכונת חדשה, עם תפריט חדש (כולל "רוסטביף ענן" ופלאפל ממולא פירות ים), ועם הטבה משמחת של 15% על כל התפריט לסועדיה.

נונו, הרצליה. גיא חמוי,
סניף נונו בהרצליה/גיא חמוי

בדרום, הודיעה קבוצת קמפאי הבאר שבעית על חזרה לפעילות של מסעדותיה - קמפאי, קפאסה, ספריה וקמפאי סטריט ווק - לרבות ישיבה במקום ומשלוחים. מסעדת פרם אורסולה בצוקים שבערבה התיכונה חזרה אף היא לפעילות מצומצמת שעושה שימוש בתוצרת חקלאית טרייה מיישובי העוטף ומחקלאי האזור, ומציעה 50% הנחה למפונים ולחיילים.

בהרצליה, הודיעה לולה מרטין של אפי אללוף על חזרה לשגרה "לא פשוטה", ועל ארוחה חמה חינמית לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון במדים. מסעדת דלי אסיאתי בהוד השרון שבה אף היא, עם תפריט עסקיות צהריים חדש (11:00-16:00, 15% הנחה על כל התפריט), ואפריטיף אחר צהריים משתלם (16:00-19:00, 20% הנחה על אוכל ו-50% הנחה על אלכוהול).

כמוהן, הודיעה גם נונו-מימי על פתיחת דלתות קולקטיבית, ועל סניפי רשת ג'ירף שלה שפתוחים לישיבה - באילת ובדרורים, בחיפה (לצהריים) וברמת החייל בתל אביב.

מסעדת הגריל רום, מלון המלך דוד, ירושלים. בן יוסטר,
מסעדת הגריל רום/בן יוסטר

במועצה האזורית מטה יהודה חוזרים לפעילות בהדרגה, ופתוחים לקהל יקבים, מחלבות ואטרקציות מסיחות דעת. תוכלו למצוא באזור, בין היתר, את יקב קסטל, יקב אולו, יקב פלם, יקב שורק, יקב עמק האלה, יקב נבו, יקב יפו, משק יין הנס שטרנבך ויקב צפרירים, כמו ג םאת מחלבת הבוטיק עיזה פזיזה.

מסעדות קבוצת לגזיאל שבות אף הן. גסטון פותחת דלתות (ראשון-חמישי, 12:00-23:00, שבת 21:00-23:00) באיירפורט סיטי, ואילו פדריק חוזרת אחרי שלושה שבועות למודיעין, עם תפריט ערב וצהריים, כולל עסקיות כמובן.

בירושלים, פותחת מסעדת הגריל רום במלון המלך דוד את שעריה מחדש, ומתחילה לפעול מיום רביעי (14 בנובמבר), לרבות תפריט עסקיות צהריים בהובלת רועי ענתבי.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully