וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת שמונה של אייל שני בניו יורק זכתה בכוכב מישלן ראשון

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 10:58

השף הישראלי קיבל את הבשורה כשהוא "הופך סטייקים על המנגל בחזית הלחימה בדרום", אבל הדגיש את הדגל הישראלי שעלה על הבמה היוקרתית

מסעדת שמונה, ניו יורק/מסעדת שמונה

שבועות ארוכים של כותרות עצובות בלבד לא יתאזנו עם בשורות חיוביות מעבר לים, אבל הלילה (רביעי) קיבל עולם האוכל הישראלי חיזוק קטן נוסף, בדמות כוכב מישלן ראשון למסעדת שמונה (Shmoné) של אייל שני בניו יורק.

מדובר בהפוגה קטנה ומחויכת, לפני שאנשי הקולינריה, ושני בעצמו, חוזרים לתרום את כל כולם לכוחות הביטחון ולתושבי הדרום והצפון. תזמונה הוא כמובן אירוני-טראגי, בהתחשב בכך שהדיבורים על הגעת מדריכי ופקחי מישלן ארצה ביעבעו ולהטו ממש לפני מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, לפני כחודש.

"בתוך ים העצב". שני מקבל את הכוכב, מרחוק

שני קיבל את הבשורה המרגשת כשהוא "הופך סטייקים על המנגל בחזית הלחימה בדרום", כהגדרתו. "התמונה שאולי אזכור ביותר מכוכב האור הזה בתוך ים העצב הוא את נדב גרינברג השף ומיקה זיו שותפתי, עולים על הבמה האדומה לקבל את הכוכב כשהם עונדים על דש בגדיהם את דגל ישראל", תיאר.

הטקס המעט חריג כלל חשיפה של שלושה מדריכים יחד - שיקגו, וושינגטון וניו יורק, שהציגה שמונה מסעדות חדשות עם כוכב ראשון, לרבות זו של שני. בסך הכול, מציעה ניורק למבקריה ולתושביה ארבע מסעדות בעלות שלושה כוכבי מישלן (אילבן מדיסון פארק, לה ברנרדין, מסה ופר סה), 14 מסעדות עם שני כוכבים ו-53 מסעדות עם כוכב בוהק אחד.

"פנייה אישית לביבי"

אייל שני ביקש לסייע ליולדות בעזה, והוריד את הפוסט

לכתבה המלאה

זה רשמי. הכוכב של שמונה

"הרבה מאוד מסעדות מהללות את השימוש בחומרי גלם טריים, אבל שמונה לוקחת את העקרון הזה לרמה אחרת לגמרי"

שמונה ממוקמת וממורכזת היטב בתוך הדי אנד איי המוכר של שני ושותפיו, המשלב באופן גאוני - קולינרית ושיווקית כאחד - את אוכל הרחוב הישראלי עם ידי העל של מסעדניו וטבחיו.

"החלל הקטן והמעוצב מותיר רושם גדול הרבה יותר מהתחושה הראשונית שלך עם הכניסה, ומסחרר את האורחים והסועדים במטבח ניאו-לבנטיני", נכתב במדריך המישלן המעודכן, "האווירה מעודדת חגיגות וחגיגיות, וכיסא על הבר יספק זווית ישירה למטבח הפתוח".

לדברי אנשי המדריך הצרפתי, "הרבה מאוד מסעדות מהללות את השימוש בחומרי גלם טריים, אבל שמונה לוקחת את העקרון הזה לרמה אחרת לגמרי, עם תפריט יומי מתחלף, שמותיר את המנות בזכרון למרות שהן אינן חוזרות על עצמן".

הבישול, הוסיפו, "מסתמך על הגריל מהמנות הראשונות ועד הקינוחים, וניתן למצוא בו נתחים דקים של האמאצ'י, סטייק, ואגיו שהחליק מהשיפוד וסיפק עדינות מעושנת, וכן תאנים צלויות עם קרם שנטילי. הטעמים מאוזנים באופן מרשים, ומתחברים יחד לארוחה ממוקדת, שבאופן מפתיע מצליחה להיות גם נגישה וצנועה".

מזנון של אייל שני. אריאל עפרון,
ניאו-לבנטיני. שני/אריאל עפרון

לפני כשמונה חודשים, זכו אסף גרניט ומסעדת "שבור" שלו בפריז בכוכב מישלן בפעם השלישית. "הייתי בשוק. אין דרך אחרת לתאר את זה", סיפר אז לוואלה! אוכל, "יש שם רגע שקוראים לכל השפים לעלות לבמה. קוראים בשם שלי, ואני עולה ועומד כתף אל כתף עם האלילים שלי, האנשים שפשוט גדלתי עליהם. זאת תחושה מאוד חזקה, אז פשוט קיבלתי אותה, זרמתי איתה, ונתתי להכול לקרות".

לבד מגרניט ומשותפו אורי נבון, כיכבו לאורך השנים גם מושיק רוט עם שני כוכבים למסעדתו Moshik & (לשעבר Samhoud & Places) באמסטרדם, גלעד פלד עם שני כוכבים גם כן למסעדת Le Pressoir d'Argent בבורדו, ארז אוחיון ממסעדת La Bottega del Buon Caffe בטוסקנה, וכן גל בן משה עם מסעדת פריזם בברלין.

אייל שני. אריאל עפרון,
היישר מהמנגל בחזית הלחימה. שני/אריאל עפרון

ימיה הראשונים של המלחמה בדרום תפסו את שני במוקד סערת רשת אלימה למדי, בעקבות סטורי שהעלה ובו קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות יולדות ותינוקות מבתי חולים בעזה, לפני המשך הלחימה וכניסת הכוחות הקרקעיים של צה"ל.

"שני בתי חולים בעזה שבהם מאושפזות יולדות ותינוקות הודיעו שהם לא מסוגלים להתפנות", תיאר, "אני פונה אליך אישית ביבי, תהיה בן אנוש, ולפני שאנחנו יוצאים להילחם ברשע הטהור, אנא תעשה מחווה ופנה אותם לבתי חולים בישראל. החרב שלנו צריכה להיות אחוזה לעד ביד אנושית. זאת מורשת העם שלנו".

הסטורי הורד במהירות מעמוד האינסטגרם שלו, לאחר אינספור תגובות נאצה, שיתופים שליליים, הסרת עוקבים מסיבית וקריאה לחרם על מסעדותיו, ושני, כפי שהוא תיאר בעצמו, הפנה משאבים וכוחות בתחומים אחרים של פעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully