וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צעד בדרך לכוכב? "אור ירוק" מישראל לכניסת מישלן

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 14:03

הסאגה הקולינרית-פוליטית-כלכלית נמשכת עם חדשות טובות, בדמות אישור משרד התיירות להתקדם לקראת חתימה על הסכם מול מדריך המסעדות היקורתי

אסף גרניט על השטיח האדום בטקס כוכבי מישלן/יח"צ

יומיים בלבד לאחר החגיגה הבינלאומית של עולם האוכל הישראלי באבו דאבי, הודיע היום (רביעי) שר התיירות חיים כץ על בשורות טובות גם בגזרת מדריך מישלן.

על פי הודעת המשרד, לאחר שהתכנית הוצגה בפני כץ, הוא "הכריע, העניק אור ירוק ואישר לקדם" את כניסתו ארצה. אך התנה את הקידום בהשתתפות עיריית תל אביב במימונו, משום ש"שבשלב הראשון מישלן רואים היתכנות למתן כוכבים ורשימת מומלצים רק בתל אביב". במקביל, הבהיר כץ, "גורמי המקצוע יפעלו מול מישלן להרחבת הסיקור ליתר חלקי הארץ".

לעת עתה לא ברור לוח הזמנים המדויק, רמת ההיענות התל-אביבית וההיתכנות הריאלית של המהלך כולו, אך האופטימיות בענף גוברת כעת, בואכה זינוק תיירותי-קולינרי-כלכלי.

שלט מדריך מישלן בפתח מסעדה. ShutterStock
"שם נרדף למצוינות קולינרית". שלט מדריך מישלן/ShutterStock

אבי זק, מבעלי מסעדת "ג'ורג וג'ון" ומלון דריסקו שבו היא פועלת, נחת בארץ לאחר זכיית המסעדה בהובלת תומר טל במקום השישי בדירוג פיפטי בסט (50 Best) של סן פלגרינו היישר להודעה המשמחת האמורה, ופתח בברכות על "קידום ותמיכה בתיירות הקולינרית".

לדבריו, "מדריך מישלן הינו שם נרדף למצוינות קולינרית ויסייע לכלכלה הישראלית בכלל ולכל העוסקים בתיירות בפרט. מישלן יהווה מטרה נוספת למצוינות עבורינו, ואני מקווה מאוד שנראה כבר במדריך הקרוב כמה מסעדות שראויות לכך. זה מרגש".

כבוד כחול-לבן

שש מסעדות ישראליות נכנסו לרשימת פיפטי בסט (50 Best)

לכתבה המלאה
אסף גרניט בפריז. יח"צ רשת 13,
"אווירה חסרת מעצורים". גרניט (מימין) ואורי נבון על השטיח האדום של טקס מישלן, 2022/יח"צ רשת 13

לפני כשנתיים, זכה השף אסף גרניט לראשונה לכבוד הקולינרי האולטימטיבי, וזכה בכוכב מישלן ראשון עבור עבודתו במסעדת "שבור" שבפריז. במרץ אשתקד הוא שמר על אותו כוכב עם הכרזה שנייה ברציפות עבור המסעדה, שתוארה במדריך כבעלת "אווירה חסרת מעצורים ומטבח יצירתי, נדיב ומפתיע".

  • עוד באותו נושא:
  • מישלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully