וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד כחול-לבן: שש מסעדות ישראליות נכנסו לרשימת פיפטי בסט (50 Best)

יניב גרנות, אבו דאבי

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 10:12

המהדורה השנייה של הטקס היוקרתי באבו דאבי רכבה על המומנטום של שיראל ברגר והציגה כניסות חדשות לצד התבססויות כחול-לבן חזקות. כעת רק נותר לעולם להכיר ולהוקיר את פלאי האוכל שמחוץ לתל אביב

אירוע פיפטי בסט (50 Best) 2023, אבו דאבי. יניב גרנות, מערכת וואלה!
הצמרת הגבוהה של עולם האוכל. טקס פיפטי בסט/מערכת וואלה!, יניב גרנות
אירוע פיפטי בסט (50 Best) 2023, אבו דאבי. יניב גרנות, מערכת וואלה!
דריסת רגל ישראלית. טקס פיפטי בסט/מערכת וואלה!, יניב גרנות

שנה בדיוק מאז שנכנס לראשונה לדירוג פיפטי בסט (50 Best) בחסות סן פלגרינו, מקבע עולם האוכל הישראלי את נוכחותו ברשימה היוקרתית, שוזר בה נציגים חוזרים וחדשים, ומשדר פנימה - והחוצה, לעולם כולו - אנרגיה, חיוניות וסימני חיים.

הטקס החגיגי, שמאדיר את אזור MENA (המזרח התיכון וצפון אפריקה), התקיים הערב (יום שני) במלון קונרד שבאבו דאבי, וכלל הכרזות כחול-לבן משמחות בדמות מסעדת "ג'ורג' וג'ון" של תומר טל (מקום 6, שיפור של שלושה מקומות ביחס לשנה שעברה), מסעדת "OCD" בהובלת רז רהב (מקום 14, בתוספת ציון לשבח מיוחד על קיימות), מסעדת "a" של יובל בן נריה (מקום 24), מסעדת "אנימאר" של הלל תווקולי (מקום 32), מסעדת "מלגו ומלבר" של מוטי טיטמן (מקום 40), וכן מסעדת "הבסטה" בהובלת אילון עמיר (מקום 48).

לרשימה המלאה של 50 Best לשנת 2023

"וואו, איזה ערב, אני בשיא ההתרגשות", הגיב טל לאחר ההכרזה תוך שהוא זוכה לחיבוק גם מהשף מאסימו בוטורה, שאצלו התארח בדובאי ובאיטליה, "כולי חם ושורף, זה הדבר הכי טוב שקרה לי. אני כל כך נרגש כרגע שאני בקושי מצליח לדבר. כל כך שמח להיות שגריר ישראל ולייצג את המדינה כאן באבו דאבי".

המסעדות המאושרות (והתל-אביביות לחלוטין, עניין הדורש מעט תשומת לב בשנה הבאה) מצטרפות כמובן לחגיגה הישראלית המוקדמת של מסעדת OPA בהובלת שיראל ברגר, שזכתה לפני שבועות ספורים בפרס "One To Watch" הנהדר.

שיראל ברגר (ימין מאחור), הלל תווקולי, תומר טל ואילון עמיר. יובל בן נריה (ימין מלפנים), מוטי טיטמן ורז רהב, טקס פיפטי בסט (50 Best) 2023. סן פלגרינו,
חגיגה ישראלית. ברגר (ימין מאחור), תווקולי, טל ועמיר. בן נריה (ימין מלפנים), טיטמן ורהב בטקס/סן פלגרינו

ברגר ו-OPA שבהובלתה זכו בפרס הנחשק - מעין הכלאה יוקרתית וגלובלית בין "הבטחת השנה" ו"פריצת השנה" ו"הכוכבת העולה של השנה", בתרגום חופשי ומשוחרר - קודם לטקס, והשפית עצמה עלתה לבמה ראשונה, משוחררת ממתח דירוגים ומספרים מיותר.

"היא יצרה חלל יחיד במינו", תיאר במהלך ההכרזה וויליאם דרו, מנהל התוכן של 50 Best, "מהרגע שנכנסים דרך דלתות המסעדה, היא מזמינה את האורחים לשקוע בעולם של ירקות ולצאת למסע קולינרי חושני וענוג, ועוזרת במקביל לחנך את העולם על החשיבות של צריכה בת-קיימא".

ברגר עצמה הגיבה בהתרגשות, הביעה גאווה בצוותה, והסבירה כי "OPA פועלת ויוצרת ומשפיעה על הקולינריה בארץ ובעולם, וכולנו שמחים שהאג'נדה הכנה והאמיתית שלשמה התכנסנו - העצמת והאדרת ממלכת הצמחים והפטריות בעולם הקולינריה הגבוהה - זיכתה אותנו בפרס".

פצצת טעם ישראלית

שיראל ברגר ו-OPA זכו בתואר "One To Watch" של 50 Best

לכתבה המלאה
מאסימו בוטורה עם תומר טל, מסעדת ג'ורג' וג'ון, טקס פיפטי בסט (50 Best) 2023. סן פלגרינו,
"שיא ההתרגשות". טל ומאסימו בוטורה לאחר ההכרזה/סן פלגרינו
תומר טל, מסעדת ג'ורג' וג'ון, טקס פיפטי בסט (50 Best) 2023. סן פלגרינו,
שיפור עמדות. טל אחרי ההכרזה/סן פלגרינו

דירוג המסעדות סקר אשתקד לראשונה חמישים יעדי אוכל מצטיינים מ-19 מדינות במזרח התיכון ואפריקה, לרבות מרוקו, איראן, עומאן וישראל. הוא משקף את חוויות המסעדה הטובות ביותר שנאספו מ-250 מצביעים - מומחי קולינריה אנונימיים מרחבי האזור.

באותו אירוע, נבחרו שש מסעדות ישראליות לרשימה היוקרתית - מלגו ומלבר, פסקדו האשדודית של יחי זינו, אנימאר, הבסטה, ג'ורג' וג'ון ו-OCD, שהגיעה עד למקום השלישי.

"כשהגענו לעשיריה האחרונה", סיפר רהב לאחר הטקס, "התחלתי לבכות מהתרגשות. זה לא רק להיכנס לרשימת חמישים המסעדות הטובות. זה להיכנס לעשר הטובות".

OPA. תומר הלפרין,
מסע קולינרי. ברגר/תומר הלפרין

במקום החמישי זכתה מסעדת 3 Fils מדובאי, ולמקום הרביעי הגיעה מסעדת Osslano מדובאי, עם כניסה חדשה לרשימה וגם המיקום הגבוה ביותר לאמירות. את שלוש הגדולות פתחה מסעדת Fusions By Tala ממנאמה שבבחריין, עם הזינוק הגבוה ביותר ברשימה. את הסגנות קטפה מסעדת Tresind Studio מדובאי, והפסגה נכבשה על ידי Orfali Bros Bistro, אף היא מדובאי.

לפני כחודש, הוכתרה סאלם דקאק כשפית הטובה ביותר באזור. דקאק, פלסטינית שנולדה בירדן, היא השפית והבעלים של מסעדת Bait Maryam המצליחה בדובאי.

מתוך מטבחה, הוסבר בהודעה שהכריזה על זכייתה, היא מצליחה לשמר מאכלים מסורתיים ושיטות בישול אותנטיות, ולשחזר את הטעמים האמיתיים של הלבנט שעליהם גדלה בילדותה בירדן. "תחושת המחויבות שלה לשמור על המהות של כל מנה מביאה אותה לאתר חומרי גלם ממקומות שונים באזור, לשים דגש על תוצרת איכותית ותבלינים ייחודיים ובעיקר, להכין אוכל עם אהבה", תואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully