וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות להט: מהלבנים היותר טובים שיוצרו כאן, ואפילו לא הכי טוב בטעימה

20.12.2023 / 6:00

בלי מרכז מבקרים, בלי הרבה רעש, אבל איזה כיף

יקב להט, הר חלוץ. יקב להט,
נאמנות לערכי הליבה. יינות להט/יקב להט

איתי להט הוא מהייננים היותר מוערכים הפועלים בישראל. להט מלווה יקבים כיועץ שנים ארוכות ובמקביל מנהל את ליין היינות הפרטי שלו. הוא אינו אוחז ביקב בוטיק במובן המקובל, עם מרכז מבקרים וכל הג'ז הזה. החביות והאמפורות שלו, כמו גם עבודת הייננות, נעשית ביקב כישור בגליל העליון המערבי, שאותו הוא מלווה כיועץ.

לכל טורי היין של אבי אפרתי

יינות להט ים-תיכוניים בזניהם וסגנונו, המחויב באופן מוחלט לזן ולטרואר, הוא של "עולם ישן" במובנו המלא. שישה יינות בטעימה הנוכחית - שלושה לבנים מבציר 2022 ושלושה אדומים מבציר 2021. טעימת השישה יחדיו חושפת מקבץ מרשים ממש.

"להט לבן" הוא בלנד ים-תיכוני נהדר, שבציר 22 שלו הוא האקספרסיבי מכולם עד כה. "לייכטר 22", מבוסס הרוסאן-גרנאש בלאן-מרסאן, מאופק, מורכב ואיכותי, ו"רוסאן אמפורה 22", שהתיישן באמפורות במקום חביות, הוא מהיינות הלבנים היותר טובים שיוצרו כאן בכלל.

כמו הלבנים, גם האדומים של להט הם יינות למבינים. "להט אדום 21" הוא יין ביסטרו ים-תיכוני רב קסם, "לייבו GSM 21" הוא בלנד דק ומאופק שאוחז במקביל גם במידה של פאנקיות, ו"סירה 21" הוא יין לא פחות ממדהים בניקיונו, עידונו ובאלגנטיות שלו.

יחד, מדובר בשישייה מרשימה. שני יינות הפתיחה הם יינות ביסטרו. הגבוהים יותר מיועדים לארוחות מתוחכמות וללוגמים מנוסים. אלו ידעו להעריך את הנאמנות לערכי הליבה הברורים של להט - יינן מחונן ומנוסה, שלא מחפש רעש וצלצולים ונאמן תמיד לאמת צרופה. את יינות להט ניתן להשיג כאן. לחיים!

להט, לבן 2022

יינות יקב להט, הר חלוץ. יקב להט,
אף ארומטי מאוד. לבן 2022 של להט/יקב להט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 76% רוסאן מכרם ספסופה, 19% ויונייה ו-5% מרסאן מכרם אלקוש; שניהם בגליל העליון המערבי. שימוש בנוזל החופשי (Free Run) בלבד. תסיסה ממושכת ושהות בת תשעה חודשים על משקעי השמרים בחביות בנפח 400 ליטר. לאחר יצירת הבלנד נוספו 5% רוסאן שתססו באמפורה ו-5% מרסאן. צבע זהוב. אף ארומטי מאוד, פירותי ופרחוני, גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל ים-תיכוני מן הים. סביצ'ה, קרפצ'יו וטרטר דג. קלמרי צרוב.

דבר המבקר: בעולמו של היינן להט, הנוטה מטבעו למופנמות, זה היין המוחצן ביותר. הבציר הנוכחי חושף פרי מעט בשל יותר בהשוואה לקודמיו, ובהתייחס לשני הלבנים המגיעים בהמשך הסקירה הוא בהחלט אקספרסיבי. הפרי מצוין, החמיצות ניכרת, הויונייה מביא המון ארומטיות והתחושה הכללית בחיך היא של מעין תזמורת, כלי נגינה רבים נשמעים; אבל היי, אוהביו של להט, לא להיבהל. גם כשהוא מוחצן ביחס לעצמו הוא מלא סטייל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בתשע מילים: להט לבן קצת שונה מקודמיו, בטח לא פחות טוב.

מקצוענות במקום חנפנות

סמכו עלינו, תנו לו שעה והביטו בקסם פורץ החוצה

לכתבה המלאה

להט, לייכטר 2022

יינות יקב להט, הר חלוץ. יקב להט,
עידון ושקט. לייכטר 2022 של להט/יקב להט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 42% רוסאן מכרם ספסופה, 40% גרנאש בלאן מכרם פקיעין ו-18% מרסאן מכרם אלקוש. שימוש בנוזל החופשי בלבד. שהות בת תשעה חודשים על המשקעים בחביות בנפח 400 ליטר בהן נעשה שימוש שני ושלישי. צבע זהוב. באף הדרים, עשבים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, צדפות, לובסטר.

דבר המבקר: בבלנד של "לייכטר 22" אין אזכור לסוג הארומטיות של הויונייה. כל מה שעשה הויונייה ב"להט לבן" שנזכר קודם, לא נוכח כאן. בין חביות העץ אין אף אחת שזה לא שימוש ראשון בה. התוצאה היא יין שיש בו עומק, רוחב, מורכבות ובעיקר עידון ושקט. גם הארומטיות נוכחת אבל קצת פחות "לפנים". יין מצוין שיפליא ללוות אוכל בהמון סטייל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. לא זול אבל כל כך טוב).

בעשר מילים: אם "להט לבן" משקף תזמורת, לייכטר הוא כבר הרכב קאמרי.

להט, רוסאן אמפורה 2022

יינות יקב להט, הר חלוץ. יקב להט,
מלוא מרחב הביטוי. רוסאן אמפורה 2022 של להט/יקב להט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% רוסאן מהגליל העליון, 60% מתוכו מהגליל העליון המערבי. ענבי רוסאן משתי חלקות נפרדות (מכרם ספסופה וכרם אלקוש) תססו ויושנו בשתי אמפורות נפרדות. התירוש נשפה לאמפורות איטלקיות בנפח 320 ליטר. תשעה חודשים על המשקעים שבסיומם הורכב הבלנד מחיבור יינות החלקות השונות. צבע זהוב מעט חיוור. אף ארומטי, מינרלי, פרחוני. גוף בינוני. 13.7% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים.

הכי מתאים ל: לובסטרים, אויסטרים, בשרים לבנים, עגל.

דבר המבקר: שהות באמפורות מאפשרת מיקרו חימצון של היין ושהות על משקעיו בדומה לעץ, רק ללא טעמי העץ. זהו סוג ייננות שמאפשר את מלוא מרחב הביטוי, בהתאם לחוקי עולם היין הישן, לזן ולטרואר. ארומטיות, פרחוניות, מינרליות, ניקיון, חדות, שקט, יובש עושר ודיוק.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. יקר אבל טוב ממש).

בתשע מילים: ללא ספק מטובי היינות לבנים שהופקו בישראל בשנים האחרונות.

להט, אדום 2021

יינות יקב להט, הר חלוץ. יקב להט,
שלד שרירי. אדום של להט/יקב להט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 92% סירה ו-8% קברנה סוביניון. 90% מהענבים מכרם בן עיון באלקוש ו-10% מכרם צבעון. שפייה מהחביות ובחזרה לאחר שישה חודשים. סך הכול 15 חודשי שהות על השמרים, בחביות עץ בנות 400 ליטר ובאמפורה אחת (320 ליטר). צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושפע תבלינים. גוף בינוני. 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: טרטר בקר, קרפצ'יו בקר, מינוט סטייק.

דבר המבקר: הפרי מצוין אבל זהו יין שרחוק מאוד מלהיות אך ורק "פרוטי". שלד שרירי, מהודק. אדמתיות, המון תבלינים, טאנינים רכים, מינרליות, מקדם פאנקיות מגניב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: יין ביסטרו ים-תיכוני במיטבו.

להט, לייבו GSM2021

יינות יקב להט, הר חלוץ. יקב להט,
דק ומוצק. לייבו GSM2021 של להט/יקב להט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 45% גרנאש, 33% סירה ו-22% מורבדר מהגליל העליון המערבי. תסיסה במכלים קטנים. לאחר ארבעה חודשי שהות בחביות ישנות בנות 400 ליטר עבר היין שפייה, עורבב לבלנד סופי והוחזר לחביות 300 ליטר ל-12 חודשי התיישנות נוספים. ביקבוק לאחר סינון גס. צבע אדום בהיר, באף פרי אדום, מעט שחור, ותבלינים. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים.

הכי מתאים ל: לוקוס ברוטב חמאה, לובסטר, אויסטרים, ג'מבו שרימפס בגריל.

דבר המבקר: קל יחסית ל"להט אדום", דק ומוצק, חומצי וארומטי, אדמתי ומתובל, פאנקי (מורבדר!), לא שגרתי וגסטרונומי מאוד.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה. לא זול אבל גם לא סטנדרטי ומלא איכות).

במילה אחת: למבינים.

להט, סירה 2021

יינות יקב להט, הר חלוץ. יקב להט,
אפטר טייסט משמעותי. סירה 2021 של להט/יקב להט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סירה מכרם אלקוש בגליל העליון המערבי. שהות בשתי חביות עץ: אחת בת 400 ליטר ושנייה בת 300 ליטר. לאחר שישה חודשים בהם עורבבו משקעי היין עבר היין שפייה מהחבית ובחזרה. 15 חודשי שהות בחביות וביקבוק לאחר סינון קל. צבע אדום מעט סגלגל. באף שפע תבלינים. גוף קל-בינוני. 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 180 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירת כבש ביין אדום.

דבר המבקר: גוף קל ודק יחסית, חמיצות דומיננטית, תבלינים, פרי אלגנטי אך מוחזק. אפטר טייסט משמעותי. כך נראה, נטעם ומתנהג סירה של הגליל העליון המערבי. תרצו, הנה הקוט רוטי שלנו. ומעבר לכך: כנראה הסירה הכי טוב של להט ויין לא פחות ממדהים שיהיה יותר מסתם מרתק ללגום ממנו גם בעוד שנתיים ויותר.

תמורה לכסף: 2.5 (ריאלית).

בעשר מילים: סירה מדהים ממש שמרתק יהיה לעקוב אחר התפתחותו גם בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully