וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמטה, תל אביב: סמאש בורגר עד הפרט האחרון

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 11:12

עם לחמניה עם סוד מקצועי, רטבים מיוחדים שנעשים במקום וסמאש בורגר מנתחים מובחרים, הסמטה רוצה לעשות לתל אביב את מה שעשתה לצפון הגליל

הסמטה תל אביב יהודה הלוי. רותם דרוב
בחלק המשפחתי של יהודה הלוי. הסמטה/רותם דרוב

החיים הם לפעמים רצף של צירופי מקרים, אירועים אקטואליים שמזיזים לוחות טקטוניים גדולים במדינה שלנו והכול-הכול מעורבב בהיסטוריה מקומית. כולנו יודעים זאת היטב בחודשים האחרונים, וכל אחד מאיתנו חווה אירועים כאלו או אחרים כשהאישי מתערבב עם הלאומי.

גם דור יעקב, בן 37 מקיבוץ מנרה שבצפון, יודע. רגע אחרי שפתח שלוחה של "הסמטה", מסעדת ההמבורגרים שלו ממטולה שכבר צברה לה קהל מעריצים נאמן בצפון הגליל, ברחוב יהודה הלוי התל-אביבי, הוא גילה שסניף האם צריך להיסגר. המצב הפך את המושבה הוותיקה לשוממה מתושבים, ואלו התפזרו בכל רחבי הארץ. אלו לא היו צירופי המקרים היחידים בסיפור שלו, ובסיפור שלנו.

המבורגר סמאש של הסמטה. רותם דרוב
שתי קציצות שנמחצות על הפלנצ'ה. סמאש בורגר עם צ'דר של הסמטה/רותם דרוב

"לפני כמעט חמש שנים אני ואשתי החלטנו לעבור מקיבוץ מנרה לתל אביב", סיפר, "עוד הספקתי להיות בצוות ההקמה של סניף הדליקטסן החדש בנווה אביבים כשהקורונה סגרה את כל ענף המסעדות לחודשים ארוכים. פשוט לא היה לי מה לעשות במרכז, אז חזרנו שוב לקיבוץ ושם התחלתי לאפות פיצות לתושבי האזור".

הוא מכר 30-40 פיצות כל יום בהזמנה מראש, "ובעצם עוד לפני שהייתי מדליק את התנור בבוקר", כהגדרתו, "אבל יום אחד אשתי קמה ואמרה לי שהיה לה חלום שאנחנו פותחים המבורגר במטולה. החלטנו פשוטו כמשמעו ללכת אחרי החלום ורגע אחרי שחיסוני הקורונה התחילו להגיע לישראל, פתחנו את 'הסמטה' במטולה, שבאמת ממוקמת בסמטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דור יעקב מבעלי המבורגר הסמטה. רותם דרוב
מקיבוץ מנרה לתל אביב. דור יעקב/רותם דרוב

עוד לפני שהמצב הוביל את תושבי הצפון למרכז, השניים רצו לחזור לתל אביב ולנסות להצליח בה עם מוצר שבו הם האמינו בכל ליבם - המבורגרים בסגנון סמאש וסליידר, ומזללה מהירה אמיתית, אבל ללא פשרות.

"את כל הרטבים אנחנו מייצרים כאן, כולל את הברביקיו והמיונז-שיפקה. אפילו את הלחמניות אופים לפי מתכון שאני פיתחתי, עם תפוחי אדמה מבושלים בתוך הבצק, ליצירת אווריריות שלא קיימת בלחמניות אחרות", תיאר, "בדיוק כמו 'פוטטו באן' אמריקאיות".

אבל העוגן הוא ההמבורגרים, המורכבים מנתחים קדמיים עם שומן. מנת הדגל של המקום היא סמאש עם צ'דר - שתי קציצות עם שתי פרוסות גבינה לצד צ'יפס שמטוגן עם הקליפה ("אני מת על הקליפה", ציין), בדרך לביס מושלם עם ירקות טריים, רטבים איכותיים ובשר שנצלה באופן מדויק.

מלבדה, מציעה הסמטה שלל המבורגרים וקומבינציות מעניינות, כמו גם מנות עוף מטוגן ונגאטס. סליידר אחד בלחמניה במשקל 60 גרם עולה 19 שקלים בלבד, ועם תוספת גבינה 22 שקלים. שלישיית סליידרים תיקח 51 שקלים וקומבינציית "סליידר עם החבר'ה" שכוללת שישה סליידרים ושתי מנות צ'יפס תעלה 120 שקלים.

בחלק שמוקדש לסמאש בורגר, תוכלו להזמין ארוחת סמאש במשקל 100 גרם עם תוספת ושתייה שתעלה 56 שקלים, וישנן גם אופציות צמחוניות וטבעוניות בדמות "פייקבורגר" (קציצות חלבון מהצומח). לחובבי העוף יש גם נגיסי חזה עוף שמושרים קודם במים חמוצים ומייפל (ארוחה במחיר 65 שקלים), ארוחת עוף מטוגן (69 שקלים) וגם שש יחידות כנפיים דביקות במחיר 28 שקלים בלבד.

בצד, נמזגת מהחבית בירת הקראפט המעולה "גיבור" (24 שקלים), מתוך נאמנות לצפון, ולמבשלה שפועלת בכרמיאל.

המבורגר סמאש וצ'יפס של הסמטה. רותם דרוב
מנת הדגל. סמאש בורגר עם צ'דר של הסמטה/רותם דרוב

המיקום התל-אביבי, בחלק הפחות סואן ויותר משפחתי של יהודה הלוי, הפתיע את יעקב. "לא האמנתי כשגיליתי שהלוקיישן הזה פנוי", שיחזר, "סבתא שלי גדלה פה, שני בניינים מהפינה, ברחוב המגיד 5א', ובשנת 1943 היא עזבה את תל אביב כדי להקים את קיבוץ מנרה. והנה, אני חזרתי לפה אחרי 80 שנה". הסבתא, אגב, היא רחל רבין, אחותו בת ה-98 של יצחק רבין וחברת קיבוץ מנרה עד היום, אם כי היום היא מפונה מהקיבוץ יחד עם חבריה.

"יש שאיפות לפתוח עוד סניפים בעתיד", גילה יעקב, "אבל כרגע המטרה היא כמובן לחזור ולפתוח את הסניף המקורי במטולה. נקווה שהיום הזה יגיע כמה שיותר מהר ושהצפון יחזור להיות שקט".

seperator

הסמטה, יהודה הלוי 109, תל אביב, ראשון-חמישי 12:00-23:00, שבת 15:00-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully