וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב ננה: בתשע מילים? אחד הישראלים הלבנים היותר טובים שמאה שקל יכולים לקנות

3.1.2024 / 6:00

חובבי היין כבר מכירים. עכשיו תורכם

יקב ננה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
יצירה ייחודית. יקב ננה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

יקב ננה הוא מהיצירות היותר ייחודיות של תעשיית היין הישראלית. מאחוריו עומד הכורם ערן (ננה) רז, שהיה הראשון להפיק ענבים לכרמים באיזור מצפה רמון, מה שהפך בהמשך למשאלת לב עבור רבים מאנשי התעשייה ולטרנד של ממש.

לכל טורי היין של אבי אפרתי

רז הוא הכורם ומי שחתום על יינות רבי ייחוד ואופי, רבים מהם מצוינים ממש. נתוני הטבע הבסיסיים הם שעומדים בבסיס איכויות הכרמים. הם ממוקמים בגובה 800 מטר באקלים מדברי. הפרשי הטמפרטורה הקיצוניים בין יום ללילה, היובש המדברי ותנאי הקרקע הייחודיים הם הבסיס לאופי ולייחוד טעמי היינות.

הלבנים - מבוססי שנין בלאן ושרדונה - מינרליים, חדים ומדויקים. לרוזה יובש נהדר ופרי מצוין ולאדומים - שאחד מהם מבוסס והשניים האחרים בלנדים; אחד על בסיס קברנה סוביניון בעיקר והשני סירה - פרי נהדר וחמיצות ניכרת. ככלל, לצד שפע האופי, ליינות ננה חמיצות נהדרת - חדה ומדויקת; כזו שטוענת את היינות במימד משמעותי נוסף. רבים חובבי היין יודעי הח"ן שמכירים ואהבים את ננה. למי שטרם נחשף ליקב יותר משווה להתוודע אליו. לחיים!

ננה, שנין בלאן 2022

יינות יקב ננה, מצפה רמון. יקב ננה,
מגע מינרליות מפתיע. שנין בלאן 2022 של ננה/יקב ננה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שנין בלאן מכרמים בגובה 800 מטר באפיק העליון של נחל צין, באזור מצפה רמון. בציר ידני. השריה על הקליפות, תסיסה והתיישנות במיכלי נירוסטה. צבע זהוב חיוור. באף פרי לבן, תפוח ירוק, פרי טרופי ומינרליות. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים וצדפות.

דבר המבקר: פרי טרופי מקסים אך מאופק, חמיצות מאזנת נעימה, מגע מינרליות מפתיע במינוניו ליין מסדר גודל המחיר הזה. מקדם גסטרונומיות גבוה. שנין בלאן מצוין ממש.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בתשע מילים: אחד הישראלים הלבנים היותר טובים שמאה שקל יכולים לקנות.

בלי הרבה רעש, אבל איזה כיף

מהלבנים היותר טובים שיוצרו כאן, ואפילו לא הכי טוב בטעימה

לכתבה המלאה

ננה, רוזה 2022

יינות יקב ננה, מצפה רמון. יקב ננה,
יובש טוב. רוזה 2022 של ננה/יקב ננה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% גרנאש מכרמים בגובה 800 מטר באפיק העליון של נחל צין במצפה רמון. השרייה על הקליפות ותסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון. צבע ורוד סלמון. באף פרי אדום ופרחים. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, כריכים, פסטות, קלמרי צרוב, פרגיות בגריל, אוכל אסיאתי.

דבר המבקר: הדרים, פרחוניות, יובש טוב, מינרליות וחדות. לא זול אבל עשוי היטב.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשמונה מילים: לא זול אבל רוזה חד ויבש, כמו שצריך.

ננה, גרנאש 2022

יינות יקב ננה, מצפה רמון. יקב ננה,
פרופיל חומצי בולט. גרנאש 2022 של ננה/יקב ננה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% גרנאש מכרמים בגובה 800 מטר באפיק העליון של נחל צין, באזור מצפה רמון. חלק מהענבים נבצרו בבציר מוקדם וחלקם בבציר מאוחר. תסיסה קרה וספונטנית עם השזרות והתיישנות בת 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, פרי שחור ושפע תבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: קרפצ'יו וטרטר בקר, מינוט סטייק, קבב.

דבר המבקר: מתובל מאוד, פרופיל חומצי בולט, מידה של עוקצנות, גוף שרירי אך דק למדי. יין ים תיכוני עם ייחוד מן המדבר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: כשהים התיכון פוגש את מצפה רמון.

ננה, שרדונה 2022

יינות יקב ננה, מצפה רמון. יקב ננה,
נגיעת מליחות. שרדונה 2022 של ננה/יקב ננה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרמים בגובה 800 מטר באפיק העליון של נחל צין, באזור מצפה רמון. בציר ידני, תסיסה והתיישנות בת שישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע זהוב. באף פרי לבן והדרים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים. צדפות. צלע לבן.

דבר המבקר: כמו ביין השנין בלאן גם בשרדונה יש פרי מאופק וטוב ופרופיל חומצי משמעותי, חד ומדויק. כאן ישנן גם מינרליות ניכרת ונגיעת מליחות. הגוף רחב יותר ויש עושר וייחוד של ממש. זהו שרדונה מוצלח במיוחד שמתאים גם לארוחות מושקעות מן הים כמו גם לבשרים לבנים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: מופע ייחודי ומענג למדי של שרדונה.

ננה, טטיס 2021

יינות יקב ננה, מצפה רמון. יקב ננה,
נגיעות תבלינים בקצוות. טטיס 2021 של ננה/יקב ננה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה סוביניון, 10% פטי ורדו ו-5% פטיט סירה מכרמים בגובה 800 מטר באפיק העליון של נחל צין, באזור מצפה רמון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. בצבע אדום מעט סגלגל. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף בינוני מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות בקר וטלה.

דבר המבקר: גוף שרירי ורחב למדי אם כי לא מלא בסגנון היינות הישראליים מבוססי הקברנה. הפרי מצוין אך ניכרת בו מידה של איפוק ו-ויסות. חמיצות ניכרת, מצוינת. נגיעות תבלינים בקצוות. יין שאוחז באיזון טוב. פחות ים תיכוני ויותר בורדולזי אבל במקום עושר מופרז יש מידה של איפוק וניקיון רב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: יין סטייקים מוצלח במיוחד.

ננה, קסיופיאה 2021

יינות יקב ננה, מצפה רמון. יקב ננה,
בלי לגנוב את הבמה. קסיופיאה 2021 של ננה/יקב ננה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% סירה, 10% פטיט סירה ו-5% פטי ורדו מכרמים בגובה 800 מטר באפיק העליון של נחל צין, באזור מצפה רמון. צבע אדון עמוק. באף פרי אדום ותבלינים (וניל, פלפל שחור). גוף בינוני מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייק, נתח בקר מיושן על עצם. קדירות בקר וטלה.

דבר המבקר: פרי אלגנטי, תיבול ניכר, מאסה משמעותית וכמו כמעט כל יינות ננה - חמיצות רבת נוכחות. יין שסוחב לספקטרום הטעמים וסטייל הים-תיכוני ועושה זאת בהצלחה רבה. ילווה היטב כל ארוחה בשרית משמעותית, בלי לגנוב את הבמה, כמו שצריך. כמו רוב היינות שמגיעים מהטרואר הנהדר בו שוכנים כרמי ננה, יש בו הכול ועוד מידה של ייחוד ואופי הנגזרת מן האדמה הטובה ותנאי האקלים הייחודיים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בעשר מילים: הרבה מאוד יין (ים תיכוני-מדברי) בלא המון כסף. אחלה תמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully