וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמין פרסי של רותם ליברזון, עם טריק הצבע המושלם

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 7:49

הילולה של אוכל, חום ונחמה. כן, אמרנו את זה

פרויקט "אלופי החמין", מרינדו/מרינדו

רותם ליברזון לא מכינה חמין יותר מדי פעמים במהלך השנה, וכשהיא מכינה - זה רק בחורף. "זה תמיד מתקשר אצלי לאיזו הילולה חורפית כזאת, עם הרבה אנשים, סיר עצום מימדים שלא מתאים לארוחה משפחתית מצומצמת, אלא משהו שמחכה לצהרי שבת נכונים, קרים ורצוי גשומים", הסבירה.

הסיר הזה, כהגדרתה, הוא תוצאת השעטנז הפרטי שלה. "אבא שלי פרסי וסבתא שלי בישלה חמין בהתאם. אמא שלי היא בכלל שווייצרית מקיבוץ שדגלה תמיד בחמין פולני-אשכנזי כזה. אני למדתי בכלל בישול צרפתי ומאוד אוהבת להיות מאותגרת, אז פיתחתי חמין שלי, מכל החמינים ביחד".

חמין של רותם ליברזון, מתוך פרויקט "אלופי החמין", מרינדו. אנטולי מיכאלו,
"אוכל זה הסיפוק הכי בסיסי". ליברזון והחמין/אנטולי מיכאלו
"ואז המים עולים עם הצבע ויוצרים גוון כהה שבתוכו החמין מתבשל ואין מצב שזה יוצא לבן, אין"

כעת, כחלק מפרויקט החורף מחמם הבטן (והלב) של מרינדו, היא הרכיבה מארז מושלם להכנת האלים, חמין פרסי קלאסי, אבל שלה. "הם בדרך כלל מכינים אותו עם עוף, אבל בכל זאת הלכתי הפעם לבקר. הוא יותר שומני, ואני מאמינה בהרבה שומן בחמין, שנותן עסיסיות. פה יש את השפונדרה המצוינת שמתאימה בול".

משם, היא מספקת טריק שמנטרל כל טעות פוטנציאלית עם הצבע הסופי. "כולם שמים כל מיני קליפות ושמעתי גם על כל מיני דברים מטורפים אחרים, כדי לקבל צבע חום עמוק, אבל אני חושבת שצריכה להיות קצת מתקתקות של בצלים מקורמלים, וזה מה שגורם לצבע המושלם. לא מייפל ולא סילאן. ככה הרי יוצרים תבשילים וצירים בצרפת, הכול מהטיגון של הבצל, ואז המים עולים עם הצבע ויוצרים גוון כהה שבתוכו החמין מתבשל ואין מצב שזה יוצא לבן, אין. כולל הארומה הנפלאה".

אז, אחרי שעות מרובות בתנור, מתחילה אותה הילולה. "אני שמה ליד חזרת מהצד של האמא, חריפים מהצד השני, והשעטנז הטעים מורכב על השולחן, ועל הצלחת", תיארה, "אוכל נחמה של ממש".

הביטוי הזה כמובן מתקשר לתקופה העגומה הנוכחית, וליברזון מגבירה. "בימים כתיקונם עצם השימוש במילה היה גורם לאנשים לצחוק, אבל אני גמרתי להתבייש. אוכל נחמה, כן. פאקינג העם הזה צריך להתנחם, ובהחלט מגיע לו. אוכל זה הסיפוק הכי בסיסי, ובחמין יש משהו. זאת חגיגה, משהו חם שממלא אותך, סותם איזה בור, זאת הרי יציקה", היא צוחקת, "אבל כאן, ועכשיו, ובלי להתמוטט אחרי הארוחה, זה פשוט זה"

סיר זריז של סופ"ש

חמין קציצות נהדר, לעצלנים ולספונטניים

לכתבה המלאה
חמין של רותם ליברזון, מתוך פרויקט "אלופי החמין", מרינדו. אנטולי מיכאלו,
סותם הבורות. החמין הפרסי של רותם ליברזון/אנטולי מיכאלו

המצרכים

  • קילו קוביות שריר עגלה
  • 3 עצמות מח
  • 500 גרם חיטה מושרית לילה
  • 250 גרם שעועית לבנה מושרית לילה
  • 5 בצלים גדולים פרוסים גס
  • כוס אורז פרסי שטוף היטב
  • זר פטרוזיליה קצוצה דק
  • זר כוסברה קצוצה דק
  • 8 תפוחי אדמה קלופים
  • 8 ביצים
  • רבע כוס שמן זית
  • מלח, פלפל
  • קישקע (אופציונלי)

אופן ההכנה

1. בסיר גדול שמתאים לתנור מטגנים את הבצל ברבע כוס שמן זית, עד לקרמול מלא וצבע שחום.

2. מוסיפים את העצמות, מעט מלח ופלפל מעל, וממשיכים להשחים.

3. מוסיפים את הבשר ומתבלים במלח ופלפל. מוסיפים את החיטה והשעועית, מלח ופלפל, ואז מכינים את האורז בשקית עם כל הירוקים. מניחים את השקית בצד. ניתן להוסיף את האורז לסיר (ללא שקית).

4. מוסיפים את תפוחי האדמה, הקישקע והביצים, עוד מלח ופלפל, ומים רותחים עד גובה הביצים. מכניסים לתנור ל-20 שעות לפחות על חום של 120 מעלות. בודקים בלילה נוזלים, ובמידה וצריך מוסיפים עוד כוס.

seperator

פרויקט "אלופי החמין" של מרינדו לקח מתכונים משפחתיים אישיים של ארבעה כוכבי בישול, והרכיב מהם מארז חורפי מושלם - סיר ובו (כמעט) כל המרכיבים, לרבות נתחי הבשר המצוינים של הרשת, ומתכון מפורט כמובן.

תוכלו למצוא פה את החמין ההונגרי של רחלי קרוט, טשולנט מזרח-מערב של בן שי, חמין ארגנטינאי של דור פלג ואת החמין הפרסי של רותם ליברזון (סיר לבישול, 1 ק"ג שפונדרה עם עצמות, 2-3 עצמות מח, 500 גרם חיטה, 250 גרם שעועית לבנה ו-200 גרם אורז פרסי) כמובן.

את המארזים ניתן לרכוש עד סוף החורף בסניפי מרינדו, באתר שיוציא משלוחים לרחבי הארץ, וגם דרך וולט. מחיר: 209-249 שקלים, כשעשרה שקלים מכל מארז יועברו לטובת סיוע ובניית יישובי עוטף עזה מחדש.

  • עוד באותו נושא:
  • חמין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully