וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל אהרוני עושה עכשיו טוסט נקניק. איך חשבתם שזה יהיה?

14.1.2024 / 6:00

שיתוף פעולה מרגש, תפריט מרגש, שוק מרגש: החדשות הטעימות של ישראל

הלנה, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - שיתוף פעולה מרגש, תפריט מרגש, שוק מרגש. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פסטיבל מאדמה לאדם, הלנה

פסטיבל מאדמה לאדם, הלנה, תל אביב. עדן סעדה,
פסטיבל מאדמה לאדם בהלנה/עדן סעדה

מיזם מפעים שהתחיל לטעת שורשים בצפון מגיע לאמצע תל אביב, ופותח צוהר טעים לכל מה שיכול להיות פה בהמשך הדרך.

מדובר בפרויקט "מאדמה לאדם" של אילה נוי מאיר מבית הבד "ריש לקיש", שיתארח השבוע (ראשון-שישי, 14-19 בינואר) בבר האוכל "הלנה", וימחיש מה ניתן להפיק מתוצרת ישראלית אדירה שהייתה אמורה להיזרק. פשוט כך.

תוכלו לחגוג פה על התפריט הצבעוני של גיא גמזו ודור ברזילי, ובו סלט שומר וקרעי מוצרלה, מונטדיטוס עם אבוקדו ובוטרגה, קרודו דגים עם קליפות והדרים מצומצמים, מרק ירוקים, שוקרוט תפוחים ואונטריב ופטאייר עלי בטטה, כמו גם קוקטיילים של מוש בודניק עם ענייני פירות מוצלים, הדרים וסלקים.

ובשישי, יורחב העסק לשוק מסקרן עם דוכנים בהופעה עירונית נדירה - שמן הזית של ריש לקיש, גבינות הבוטיק של מחלבת בארי, האחרונות שדרור אור הספיק לייצר לפני שנחטף לעזה, תמיר מיכאלי ו"ירקות השפים" הבלעדיים שלו, וגם יינות מקומיים שבחרה ליז קוקין, הסומלייה המומחית של הלנה.

לידם, יתחבר כל הטוב הזה מהקרקע לצנצנות טעימות מהתוצרת המוצלת של "מאדמה לאדם" - ריבת תפוחים וברנדי וגם מרקחת תפוזים וג'ינג'ר, כרוב וסלק מותססים ומלפפון במלח, קולורבי וגבעולי סלק קונפי וגם הוט סוס על בסיס אשכוליות, ציר בקר שיתחיל ביד ימין כל בישול ביתי, גבינות עזים של משק הר הפרחים ממורדות הכרמל ועוגות בחושות, טריות וחמימות, ובהן תפוחי עץ, בננות ואשכוליות. לאכול עם העיניים, ואז להתנפל.

פסטיבל "מאדמה לאדם", 14-19 בינואר בהלנה

חדשות האוכל

אם המסעדות של 2024 מתחילות ככה, אולי באמת למדנו משהו

לכתבה המלאה

המבורגר 30 של דיקסי וכביש 90

חגיגות 30 שנים למסעדת דיקסי, המבורגר מיוחד עם כביש 90. אסף קרלה,
חגיגות 30 שנים למסעדת דיקסי עם כביש 90/אסף קרלה

שלושה עשורים של שחיתות תל-אביבית טעימה מצוינות בימים אלה בדיקסי באמצעות שיתוף פעולה מרגש, ותקווה לימים טובים יותר, שבהם אפשר יהיה לחגוג כהלכה.

וכך, חבר חיים כהן לבועז (בוזי) בידרמן מכביש 90, ויצר איתו המבורגר מחווה לשתיים ממנות הדגל של המסעדה הצפונית - "צפוני-דרומי" בשרני, שמכניס לתוך לחמניה אחת קציצה בת 220 גרם עם גבינת צ'דר בילט-אין, צ'אנקים של בייקון טלה מלמעלה, עוד גבינת גאודה בטופ, ומעל הכל גם ריבת בצל (98 שקלים כחלק מעסקית צהריים עם מנה ראשונה, 85 שקלים בערב עם צ'יפס). בצד, מבטיח כהן, תגיע עם כל הזמנה שליש בירה קרה, על חשבונו.

חגיגות 30 לדיקסי עם כביש 90, חמישי-שבת, 11-20 בינואר

קרוק טוסט מבית אהרוני'ס, גני תקווה

קרוק טוסט מבית אהרוני'ס, מרכז צים אורבן, גני תקווה. אסף קרלה,
קרוק טוסט/אסף קרלה

זה לא לקח הרבה זמן, וקבוצת אהרוני'ס כבר מרחיבה את אימפריית הזלילות שלה בגני תקווה - ומוסיפה טוסט נקניק לענייני ההמבורגר והעוף הנהדרים שלה. כן כן, טוסט נקניק של אהרוני.

מדובר ב"קרוק", דוכן חדש וכשר שמציע שביעיית טוסטים, ובהם אווז-כמהין (אווז הודו, פטריות, ריבת בצל ואיולי כמהין, 49 שקלים), טוניסאי (מיקס הודו-סלמי, תפוח אדמה, לימון כבוש, אריסה וביצה קשה, 49 שקלים) ובלקני (כתף הודו, ארטישוק, זיתים שחורים, פסטו ומיונז, 49 שקלים), כמו גם טוסט נקניקייה וטוסט נקניקייה טבעונית.

לבד מאלה, יש גם רביעיית נקניקיות בלחמניה - טבעונית, עגל, נקניקיית עוף וכריך ספיישל ובו נקניקיית עגל, איולי חרדל, ריבת בצל, כרוב כבוש, בצל מוחמץ וגבינת אמנטל טבעונית (42-49 שקלים) - ובצד, כנשנושים מתחסלים, יהיו קרעי תפוח אדמה פריכים בשום ועשבי תיבול, בטטה מתוקה אפויה בשום ועשבי תיבול וגם להיט אוטומטי של ניוקי פריטו.

קרוק טוסט מבית אהרוני'ס

פופ-אפ שולה משתולה, רויאל ביץ' תל אביב

פופ-אפ שולה משתולה, רויאל ביץ' תל אביב. אנטולי מיכאלו,
פופ-אפ שולה משתולה ברויאל ביץ' תל אביב/אנטולי מיכאלו

מחווה מצוינת של המלון מרשת ישרוטל הובילה להשקת פופ-אפ אוכל כורדי על בסיס פעילותה של שולה גלעדי, בעלת מסעדת "שולה משתולה" בגבול הצפון, שפונתה מביתה עם תחילת הלחימה.

הפופ-אפ, שיפעל בתחומי המלון בימים חמישי-שישי (עד לתחילת פברואר), יהיה פתוח לקהל הרחב ויתבסס על ידיה של גלעדי, ועל עבודת שף המלון איתן מזרחי. תוכלו למצוא פה, בין היתר, מרק קובה סלק אדום, קובה צהובה, אורז כורדי אמיתי, עלי גפן ממולאים, קציצות בקר, חמוצים מיוחדים וגם מעמולים.

תומר אומנסקי בקפה גן סיפור, מנה שנייה

תפריט קינוחים של תומר אומנסקי, קפה גן סיפור. קפה גן סיפור,
תפריט הקינוחים של תומר אומנסקי בקפה גן סיפור/קפה גן סיפור

שיתוף הפעולה המתוק בין הקונדיטור המצוין ובין קבוצת המסעדות המשפחתיות הוליד ריענון, התחדשות ושדרוג מושחת.

תוכלו למצוא פה כעת, בין היתר, ברד פודינג סינבון (קרעי סינבון וקרואסונים אפויים עם רוטב ברולה ונילי, רוטב ריבת חלב, גלידת וניל וקראמבל), טארט טופי פקאן (בצק פריך במילוי פקאנים בטופי, רוטב טופי, גלידת ריבת חלב, קצפת וקראמבל), עוגת שכבות לוטוס-שמנת (שכבות עוגת וניל, קרם שמנת מוקצף וקראנץ' לוטוס פריך, רוטב טופי וקראמבל קקאו) וגם עוגת גבינה שוקוצ'יפס (עוגת גבינה אפויה עם צ'אנקים על בסיס עוגיות שוקולד צ'יפס, רוטב שוקולד, קראמבל קקאו וקצפת, קיים גם בגירסה ללא סוכר).

קפה גן סיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully