וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאכל אבק מקאלן: זה הוויסקי היקר ביותר בעולם

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 16:40

בקבוק וויסקי בן שלושים, שנמכר תמורת 2.2 מיליון פאונד, הוא הוויסקי היקר ביותר בעולם. והוא אירי

בחודש נובמבר 2023 נקבע שיא, כאשר בקבוק של 'מקאלן 1926' נמכר תמורת 79,000 פאונד. מי ששבר את השיא בינואר השנה היה "אמרלד אייל טריפל דיסטילד", וויסקי אירי בן שלושים שנה, שעבר לידיו של אספן אמריקאי תמורת 2.2 מיליון פאונד. קצת יותר מעשרה וחצי מיליון שקלים.


הרוכש המאושר מסר לעיתונות הבריטית כי שוק הוויסקי הסקוטי הפך להיות צפוף מדי לטעמו. לדבריו, הוויסקי האירי היוקרתי נמצא כרגע בתחילת הדרך ולא רחוק היום שבו הוא יגיע למצב בו נמצא כיום הוויסקי הסקוטי.

"זה סיפור קסום שכמעט ולא התרחש" מספר ג'אי בראדלי, המאסטר אוף מאלט של: "דה קראפט אייריש וויסקי קומפני". "הייתי במחסן וטעמתי את החביות. אני עושה זאת באופן קבוע כדי לעקוב אחר מה שכל חבית צריכה. נדיר שמאסטר וויסקי יטעם חבית שהיא מושלמת לחלוטין ולא דורשת עוד עיבוד."
"אבל לא ביום הזה. טעמתי חבית פדרו חימנז, קטנה בגודל 40 ליטר, רק מלאה למחצה בנוזל. הו הייתה החבית הקטנה ביותר שלנו והיא הייתה מושלמת. אנחנו מדברים על משהו מעבר לטבלאות, מושלם. מה שאני קורא לו "חבית דבש"; וויסקי יוקרתי ומושלם ביותר. זה לא קורה הרבה. נכנסתי להלם ויצאתי להליכה על החוף כדי לאסוף את המחשבות ולתכנן את השלבים הבאים."

"כבר תכננו לשחרר וויסקי בשיתוף פעולה עם פברז'ה עם תליון קטן, אבל ברגע שטעמתי את הנוזל הזה, דעתי שהנוזל הזה יכול להפוך לוויסקי היקר ביותר בעולם."

עסקת חבילה

בנוסף לוויסקי עצמו, המארז העשוי מעץ האגוז מכיל, בנוסף לנוזל עצמו גם דיקנטר, ביצת פברז'ה עם אבן אזמרגד, שעון בעבודת יד ושני סיגרים קובניים מתוצרת קוהיבה.

"זו לא חוכמה" יגידו המבקרים, "בגלל זה הוא כל כך יקר". מצד שני, קחו בחשבון כי התוויות של השיאן הקודם, שעוצבו על ידי האמן האיטלקי, ולריו אדאמי, הוסיפו לו לא מעט ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully