וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם מאחסנים ביצים במקום הלא נכון וזה מסוכן! כך תשמרו עליהן טריות לאורך זמן

5.2.2024 / 0:06

השפית המפורסמת מרי ברי טוענת שהדרך בה רובכם מאחסנים ביצים אינה נכונה - וזו הסיבה שהן פגות תוקף מוקדם מהצפוי. כך תאחסנו אותן נכון (וזה לא בדלת)

חקלאי טוען - זו הדרך הנכונה לשים ביצים במקרר/theshilohfarm/TIKTOK

האם אתם שומרים את הביצים במקום הלא נכון במקרר? מתברר שיש ויכוח לגבי אחסון ביצים בין האמריקאים לבריטים שנוטים לאחסן ביצים על השיש או בסל, בעוד שהאמריקאים מעדיפים לשים אותן על דלת המקרר. אז מי צודק? אף אחד, אבל האמריקאים קרובים. האופה והשפית האגדית הבריטית מרי ברי גילתה מהי הדרך הנכונה לאחסן ביצים כדי לדאוג שישארו טריות למשך זמן רב יותר.

בספר הבישול שלה, היא כתבה: "אחסנו את הביצים בקופסה שלהן על מדף במקרר (הרחק ממזונות חזקים, כדי שלא יספגו טעמים וריחות דרך הקליפות שלהן). אם תניחו אותן עם הקצה המחודד כלפי מטה, החלמון יישאר מרוכז בלבן. השתמשו בהן תמיד לפני התאריך פג התוקף שלהן".

לפי הדיילי אקספרס הבריטי, שמירת ביצים במקרר תעזור לשמור עליהן טריות לאורך זמן. רק כדאי לזכור לשים אותן על מדף במרכז המקרר - ולא האזור הייעודי שלהן שבדלת המקרר, שם הטמפרטורות גבוהות יותר. במקביל, לא מומלץ לאחסן אותן עמוק מדי במקרר, היכן שהטמפרטורות נמוכות מדי.

ג'נה קלי, מומחית מ- Essential Food Hygiene UK, הסבירה: "מומלץ לאחסן אותן במקרר בהקדם האפשרי. הימנעו מכל שינוי בטמפרטורה מכיוון שהוא עלול לגרום לעיבוי על הקליפה, אשר בתורו עלול לגרום לבעיות חיידקיות".

כאן הכי נכון לאחסן ביצים:

מומחית בטיחות המזון סילביה אנדרסון אמרה ל-GB News: "יש לאחסן ביצים במקרר, באופן אידיאלי בטמפרטורה שבין 0°C ל-5°C. המקרר עוזר להאט את צמיחת החיידקים ומונע מהביצים להתקלקל במהירות. וודאו שהטמפרטורה בתוך המקרר שלכם תישאר עקבית. תנודות עלולות לגרום להתעבות על קליפות הביצים, מה שיכול להקל על צמיחת חיידקים. הימנעו מהנחת ביצים ליד החלק האחורי של המקרר שבו הטמפרטורות עשויות להיות קרות יותר. אחסנו ביצים בגוף הראשי של המקרר, לא בדלת".

עוד בנושא:
אחרי ניסוי וטעייה: כך תקלפו ביצים קשות בשניות ובלי שום מאמץ - בדרך מפתיעה

השינוי הקטן הזה יהפוך את הביצים שתטגנו להרבה יותר בריאות וטעימות

היא גם אישרה שהדלת היא למעשה החלק החם ביותר של המקרר, מכיוון שהטמפרטורה של מה שמאחוסם עליה עולה ויורדת כאשר היא נפתחת ונסגרת. זו הסיבה שחלק מאנשי המקצוע אומרים שכדאי להימנע גם מלשים את החלב בדלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully