וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ניסוי וטעייה: כך תקלפו ביצים קשות בשניות ובלי שום מאמץ - בדרך מפתיעה

30.1.2023 / 0:24

שתי שיטות לקילוף מהיר וקל של ביצים קשות הועמדו למבחן - והביאו תוצאות מרשימות. הבודקים גם מצאו מהי הדרך הלא נכונה להכין ביצים קשות

כך תקלפו ביצה קשה בשניות/עמוד היוטיוב MicahMedia

לחלקכם זה אולי ישמע מוזר, אבל לביצים קשות בהחלט יש מתכון. כדי להכין את הביצה הקשה המושלמת, זו שתהיה קלה לקילוף וגם עשויה בדיוק במידה הנכונה, יש לדבוק בשיטה מסוימת. למעשה, מאמצי ניסוי וטעייה הוכיחו שיש שיטה יעילה אחת להכנת ביצים קשות - ושתי שיטות לקילופן.

ב-177milkstreet.com העמידו את השיטה הזאת למבחן והגיעו למסקנות. הם טוענים שהדרך הנכונה ביותר להכין ביצים קשות היא באידוי ולא בבישול עד רתיחה. הם בחנו גם טריק לקילוף ביצים שנתקלו בו ברשת - בו הניחו ביצה קשה בכוס עם מעט מים, כיסו את הכוס וניערו במרץ עד שהקליפה החליקה לה מהביצה בקלות.

"העמדנו את השיטה למבחן. ניערנו ביצים מבושלות. ניערנו ביצים מאודות. ניערנו בכוסות שונות. ניערנו לא מעט", כך נכתב באתר, "הבנו איך לגרום לזה לעבוד, טוב בערך ב-60 אחוזים מהמקרים. אם הסיכויים האלה נשמעים לכם טובים - זה מה שעליכם לעשות: השתמשו בספל קפה או בכוס אולד פאשנד (שידועה גם בשם לואו בול), כסו אותה בכל משטח עגול שיכול למנוע התזה. את הביצים יש לאדות לפני - לא להרתיח. יש לנער אותן בכוס בעודן חמות. תצליחו ביותר ממחצית הפעמים שתנסו זאת".

כך עובדת שיטת הניעור:

באתר טוענים כי אידוי הביצים - שיטת ההכנה המועדפת עליהם גם ככה - גרם לביצים להתקלף באופן ניכר יותר טוב משר ביצים מבושלות: "הקליפות של הביצים המאודות החליקו מיד בעוד שהקליפות של הביצים המבושלות פשוט נסדקו", כך נכתב.

עוד סודות של ביצים קשות
השפים חושפים: הסוד להכנת ביצים רכות או קשות מושלמות הוא מים קרים

הטעות הקריטית שכולנו עושים בהכנת ביצים קשות

השיטה השנייה לקילוף ביצים קשות לא משתלבת עם ניעורן בכוס - אך עובדת לא רע לדעת המומחים. השיטה היא להניח את הביצים הקשות לאחר שהוכנו בקערה של מים קרים וקרח ולהשרות אותן שם למשך כ-5 דקות.

המים הקרים גורמים לקליפה החמה להתרחק מהקרום שבין הקליפה לחלבון הביצה המבושלת, מה שמקל על קילוף הביצים. באתר נכתב: "ביצים חמות קשות לקילוף. ביצים שצוננו באיטיות במקרר לא יעשו את העבודה. ביצים שעברו 'שוק' במים קפואים מיד סיפקו לנו את הקליפה המהירה ביותר להסרה".

לא ככה?

פרסם טריק לקילוף מהיר של ביצה קשה - וספג ביקורת נוקבת

לכתבה המלאה

כפי שציינו, שיטת הניעור עובדת רק עם ביצים חמות - ולא עם ביצים שהיו בהקפאה. אותן יש לקלף רגיל עם היד. "להכנת ביצים קשות מושלמות, יש לאדות אותן במשך 12 דקות (להוסיף את הביצים רק לאחר שהמים רותחים) ואז לנער במרץ בכוס כשהן עדיין חמות (או להתנגד לטרנד הויראלי ולהניח אותן במי קרח בשיטה המסורתית)", סיכמו באתר.

כך עובדת שיטת ההקפאה:

ב-My Year Cooking with Chris Kimball תמכו דווקא בשיטת "אמבט הקרח" ופרסמו מתכון מדויק ל-6 ביצים גדולות:

1. שפכו מים לסיר בינוני (2.5 ס"מ גובה). הניחו על אש גבוהה והביאו לרתיחה (כ-5 דקות).
2. הניחו בזהירות את הביצים בסיר המים הרותחים. כסו הורידו את האש לבינוני-נמוך. שמרו אותן על רתיחה למשך 15 דקות.
3. לפני שהביצים מוכנות, שימו 2 כוסות קוביות קרח ו-2 כוסות מי ברז בקערה בינונית.
4. כאשר הביצים מוכנות, השתמשו במלקחיים או בכף מחוררת כדי להעביר את הביצים ל"אמבט הקרח". השרו אותן למשך 5-10 דקות לפני הקילוף.

בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully