וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפים חושפים: הסוד להכנת ביצים רכות או קשות מושלמות הוא מים קרים

7.4.2022 / 23:48

כמעט כולנו אוהבים לאכול ביצים לארוחת הבוקר, אבל ממש קשה להכין אותן מבלי שהחלמון יהיה קשה מדי או נוזלי מדי. בדיק בגלל זה שפים חושפים את הטריק שלהם ומתברר שכל מה שדרוש זה תזמון נכון ומים קרים

ככה תכינו ביצה רכה מושלמת/@cafemaddy

אם אתם אוהבים מאוד לאכול ביצים לארוחת הבוקר בסוף השבוע יחד עם טוסט טרי, כדאי שתמשיכו לקרוא את האייטם הזה. שפים מומחים חשפו טיפים וסודות להכנת ביצים מושלמות, כאשר הסוד הוא התזמון, וגם מים קרים. אף אחד לא אוהב שהחלמון של הביצה הקשה קשה מדי, אז איך אנחנו נמנעים מהרס של ארוחת הבוקר?

השפים ממגזין האוכל HelloFresh הסבירו לדיילי סטאר את הסוד: "יש אנשים ששמים את הביצים שלהם בתוך מים רותחים. אבל האם ידעתם שאם תשימו את הביצה בתוך מים קרים ואז תרתיחו אותם, יש סיכוי גבוה יותר שתשלטו על התוצאה הסופית? אתם רק צריכים לשים את הביצה במים קרים ואז להביא אותם לרתיחה. כאשר המים רותחים ומבעבעים, תורידו את הביצים מהאש ותכסו את הסיר במכסה".

לאחר מכן הם שיתפו תרשים עם סודי חלמון שונים והציעו ללבחור את זה שאתם רוצים עבור הביצה שלכם, ולהשאיר אותה במים החמים למשך הזמן המצוין בתרשים.

לאחר שעבר הזמן, צריך להעביר את הביצה למים קרים מאוד (בכדי להפסיק את תהליך הבישול הפנימי) ולקלף את הקליפה וזהו. "התוצאה תהייה מושלמת בכל פעם".

על פי התרשים, הכנת ביצים רכות נוזליות במיוחד עם חלמון מבושל חלקית צריכות להיות שתי דקות במים הרותחים ואילו ביצה רכה רגילה עם חלמון נוזלי צריכה ארבע דקות. מי שמעדיף חלמון צמיגי יותר וחלבון מוצק צריך לכוון לשש דקות וביצה כמעט קשה תיקח שמונה דקות. בכדי להשיג ביצה קשה לגמרי - לכו על עשר דקות במים הרותחים.

כמה זמין צריך לבשל ביצים?. Hello Fresh, מערכת וואלה! NEWS
כמה זמין צריך לבשל ביצים?/מערכת וואלה! NEWS, Hello Fresh

ומה עם התיבול?

השפים גם שיתפו את ההמלצה שלכם לתיבול ביצה רכה למנה מושלמת והמליצו לשים על הביצה קצת מטבל דקה (שנקרא גם דואה) שהוא מטבל מצרי המכיל תערובת של עשבי תיבול, אגוזים (בדרך כלל אגוז לוז) ותבלינים (כגון כמון, כוסברה, קימל, שומשום ופלפל שחור). פיזור של מעט מהמטבל יחד עם קצת פלפל ומלח. למעלה אפשר לפזר קצת עירית קצוצה או אם בא לכם חריפות - פתיתי צ'ילי. בתיאבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully