וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות הקריטית שכולנו עושים בהכנת ביצים קשות

22.6.2020 / 0:01

מחברת ספרי הבישול, אם.אף.קיי פישר, טענה כבר לפני כמעט 80 שנה שלבשל ביצה במים רותחים היא טעות. אולי הגיע הזמן שנקשיב לה

מערכת "אסור לפספס"

מה יותר פשוט מלהכין ביצה קשה? מרתיחים מים, שמים בפנים ביצים ומחכים כמה דקות, נכון? אז זהו, שלא. מסתבר שמחברת ספרי הבישול המיתולוגית, אם.אף.קיי פישר, טענה בספרה "'איך לבשל זאב" שיצא כבר בשנת 1942 שהכנת ביצים קשות בדרך המסורתית - הרתחת מים בפינג'אן או בסיר מים - אינה הדרך הנכונה להתייחס לביצה ושיתפה שתי שיטות יעילות יותר להכנת ביצים מבושלות לשלמות.

מומחית התזונה טענה שהטעות הגדולה של כולנו היא בטמפרטורת המים. היא מאמינה שהביטוי "להרתיח ביצה" פשוט אינו נכון והסוד לביצה הקשה המושלמת הוא לא להרתיח את הביצה בכלל. לדבריה, כשאנחנו עושים זאת, המים הרותחים מבשלים מהר מדי את החלק הלבן הקרוב לקליפה ורק מאוחר יותר את החלמון, כשלמעשה אנחנו צריכים לבשל את החלמון והחלבון באופן אחיד.

ביצים קשות. ShutterStock
הביצה הקשה המושלמת - לא במים רותחים/ShutterStock

לפישר יש שתי שיטות שלדבריה משיגות תוצאות טובות יותר כשמדובר בבישול ביצים. הראשונה היא לשים את הביצה תחת זרם של מים קרים כדי למנוע את התפצחותה ואז להניח אותה בעדינות במים חמים לפני רתיחה על אש נמוכה. לדבריה, יש לתת לביצה לשבת בחום העדין למשך "כמה זמן שתרצו" וזה כבר ידאג לכך שהביצה תצא מבושלת באופן אחיד יותר.

השיטה השנייה שלה היא לשים את הביצה בסיר קטן עם מים קרים, לחמם אותה במהירות וברגע שהמים מתחילים לבעבע, להוציא אותה ולהעבירה לצלחת.

פישר מודה שהחיסרון היחיד בשיטות שלה הוא שהביצים קשות יותר לקילוף - אך לדבריה, זה לחלוטין שווה את התוצאה. תנסו בעצמכם?

עטיפת הספר "איך לבשל זאב" של M.F.K Fisher. M.F.K Fisher, אתר רשמי
עטיפת הספר "איך לבשל זאב" של M.F.K Fisher/אתר רשמי, M.F.K Fisher

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully