וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריק אחסון פשוט ישמור על הבצל והשום טריים למשך שישה חודשים

12.2.2024 / 0:02

השיטה החכמה הזו תשמור על טריות השום, הבצלים ובצלי השאלוט שלכם להרבה יותר זמן - וזה באמת ממש פשוט. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת וגם הדרך שבה הטבחית המומחית גילתה את הטריק

ככה תחתכו בצל כמו המקצוענים/צילום: יוסי ציפקיס בימוי: גיא גורן

בצל ושום הם מרכיבים עיקריים ברוב המטבחים וברוב סגננות הבישול. למרות שהם אמורים להחזיק מעמד זמן רב על המדף, אפשר להאריך את תוחלת החיים שלהם באופן ניכר, אפילו בכמה חודשים, אם יודעים את המקום הנכון לאחסן אותם.

ראשית, אנחנו מקווים שכולם יודעים שאסור לשמור אותם במקרר, שיגרום להם להיות רכים וימלא אותם בעובש בגלל לחות היתר. במקום זאת, רובנו יודעים שצריך לשמור את השום והבצל באזור קריר, חשוך ומאוורר היטב במטבח, שם הם יחזיקו מעמד בין שלושה לשישה חודשים. אבל, זה לא כזה קל ואל תזרקו אותם פשוט לארון או לכוננית. אופן האחסון שלהם הוא המפתח לאריכות החיים.

מוניקה מת'ני, מומחית לבישול ומייסדת אתר המתכונים The Yummy Life, סיפרה שהתקשתה לשמור על הבצל והשום שלה טריים למרות ששמרה אותם במגירה במטבח, וציינה שהם הפכו ל"רקובים, מלאי עובש או נבטים" הרבה לפני זמנם.

המפנה חל כאשר אמא שלה שיתפה אותה בטריק חכם לאחסון ראוי - וזה באמת עובד.

זה הפתרון

מוניקה כתבה, בדיילי אקספרס : "לפני כמה חודשים, אמא שלי (המכונה גראמי) הצילה אותי. בפעם האחרונה שביקרתי אותה, היא הראתה לי איך היא התחילה לאחסן את הבצל, השום ובצלי השאלוט שלה. היא הייתה מלאת התלהבות מזה שאם שמים אותם בשקית נייר רגילה עם חורים זה יכול להאריך את החיים שלהם בחודשים. בכנות? הייתי סקפטית. אבל, אמא שלי מעולם לא טעתה קודם לכן, אז החלטתי לנסות את זה.

"הלקח נלמד: תמיד צריך להקשיב לאמא. ככל הנראה, שקיות הנייר המנוקבות מאפשרות בדיוק מספיק זרימת אוויר כדי לשמר את השורשים הללו לפרק זמן ממושך. מי ידע?!"

עוד שיטות אחסון
הדרך הנכונה לאחסן מלפפונים (מבלי שיהפכו לרכרוכיים)

טריק פשוט ישמור על העגבניות שלכם טריות למשך זמן רב יותר

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עוד שיטות לאחסון בצל

לפי הטיפ שלה - כדי לאחסן כראוי בצל, בצלי שאלוט ושום תזדקקו לשקית נייר חומה, מחורר דפים, טוש ומהדקי נייר (אטבים).

ראשית חשוב לוודא שהבצל והשום מוצקים מכיוון שכך יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו טריים יותר.

כדי להתחיל, קפלו את שקית הנייר לשניים לאורכה, חוררו אותה לאורך צד אחד (אתם תעברו דרך שכבות מרובות). היפכו את השקית המקופלת וחוררו לאורך הקצה השני; בערך סנטימטר אחד בין החורים (אבל אל דאגה, זה לא חייב להיות מדוייק).

לאחר מכן מלאו את השקית למחצה עם הבצלים והשום שלכם. כיתבו עליה בטוש מה יש בה ולאחר מכן השתמשו מהדקי הנייר בחלק העליון כדי להחזיק אותה במקום. כן. זה עד כדי כך פשוט.

על שיטת האחסון הזו המליצו גם המומחים ב- Stop Food Waste. הם כתבו: "בצל ושום יכולים להחזיק מעמד שלושה עד שישה חודשים כאשר הם מאוחסנים כראוי. שמרו את הבצל והשום בסלסלה או בשקית נייר שבה האוויר יכול לנוע בחופשיות. אחסנו במקום קריר וחשוך 3 עד 6 חודשים. לעולם אל תשמרו את הפריטים האלה במכל פלסטיק אטום, כי זה יגרום להם להתקלקל במהירות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully