וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EGZ, תל אביב: הפלא החדש של עזריאלי מספק קבלות לתור

11.2.2024 / 6:00

כי מה שקורה בחו"ל לא תמיד נשאר בחו"ל

EGZ, קניון עזריאלי, תל אביב/EGZ

הפוד-קורט של קניון עזריאלי בתל אביב ידע כבר כמעט הכול ב-25(!) שנות פעילותו. התכנון המקורי שלו עדיין מוליך אנשים לאיבוד (או למסדרון השירותים הכי לא אינטואיטיבי בארץ, והתחרות קשה), המעגליות שלו מסחררת גם את מיטב הרעבים, והעסקים שמנסים למשוך את תשומת הלב שלכם כבר די ויתרו, או לפחות נראה שוויתרו. מי שמגיע- מגיע. כל השאר יתעו.

לכל הטורים של "אוכלים הולכים"

מרכז הקניות הענקי עדיין אסטרטגי במיקומו, עדיין מחבר איכשהו בין הרכבת והצומת ובסיס הקריה ושיפולי-שיפולי תל אביב, אבל נקודת החוזק הזאת היא גם, כך נדמה, גם החולשה המובנית שלו. בפנים אינספור אנשים בכל שעה של היום כמעט, אבל רובם המוחץ בתנועה החוצה, בדרך למקום שהוא לא המקום הזה. מיעוט שבמיעוט הם תושבי העיר עצמה. עוד פחות מזה כאלה שבוחרים להגיע לפה כדי להסתובב ותו לא.

ובגלל כל הדברים האלה, התור החדש פה הוא לא פחות ממדהים.

EGZ, קניון עזריאלי, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
כולנו כאלה, בעצם. EGZ/מערכת וואלה!, יניב גרנות

EGZ (באנגלית כמובן, איפה חשבתם שאתם חיים?) הוא הניסיון האחרון לייבא ארצה פורמט חו"לי ותיק מאוד, עם "התאמות לחיך המקומי". הייתם שם, הרי, בלונדון ובלוס אנג'לס, במזרח הרחוק ובנסיכויות. התלהבתם מהנוזליות המתפרצת והסקסית, מהכריכים המטפטפים את עצמם על עמוד הסושיאל שלכם. כשה-V סומן, שיתפתם פעולה בשמחה עם תיוג ה-Eggslut, למשל. כולנו כאלה, בעצם.

כאן, באופן ברור וטבעי, בחרו לקחת קצת עם ולהוריד קצת בלי בניסיון לייצר משהו יותר יומיומי עבור ישראלים, מתוך מחשבה שדברים שקורים בחו"ל נשארים בחו"ל. היו כאן מספיק רשתות שבאו לחנך כמו שהן, ומספיק פורמטים שנחתו בנתב"ג ולא נתנו לגלגלים להתקרר לפני הקיפול הביתה, אז הדברים מובנים.

אוכלים הולכים

קצת משם וקצת משם, והנה האוכל הסיני-ישראלי שחיכינו לו

לכתבה המלאה
EGZ, קניון עזריאלי, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
סימני מתיחה. שניצל החלומי של EGZ/מערכת וואלה!, יניב גרנות

התפריט קטן ובלתי משתולל, ומציע ארבעה שילובים על בסיס הביצים, שניים נוספים שדוברים את השפה ועוד תוספת אחת.

יש כאן כריך "קלאסי" (ביצים, עירית, בצל מקורמל, צ'דר, ספייסי מיונז, 31 שקלים), כריך "ישראלי" (בצל ירוק בבלילת הביצים, עגבניה, בצל מקורמל, מלפפון חמוץ, טחינה, אריסה, חסה, 31 שקלים), כריך "נפוליטני" עם ממרח עגבניות מיבושות וגבינת מוצרלה (31 שקלים) וכריך "על הבוקר" (ביצים, שמנת, מלפפון חמוץ, עגבניה, עירית, חסה, בצל מקורמל, 31 שקלים).

לצדם, יש כריך חלומי (39 שקלים) וכריך סלט ביצים (31 שקלים), אפשרות לשדרוגים בדמות ממרח כמהין (6 שקלים), אבוקדו (10 שקלים), צ'דר או מוצרלה (5 שקלים) וגם ארוחה עם שתייה והאש בראונס בתוספת 20 שקלים.

EGZ, קניון עזריאלי, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
התחייבות מנצחת. סלט הביצים של EGZ/מערכת וואלה!, יניב גרנות

נתחיל בדבר עצמו, שבלעדיו אין עסק בכלל הרי. הביצים עוברות תהליך מעניין ודו-שלבי. תחילה, מוקצפות במעין סטימר שמזכיר מכונת קפה, ומקבלות נפח ואווריריות, כמו גם חום שמבשל אותן. כשהשלב הזה מסתיים, הן כבר מוכנות לאכילה, אבל עוברות בכל זאת לפלאנצ'ה שעובדת על חום נמוך.

שם, הן מעוצבות לצורתן - מעין דיסקית עבה, תחשבו המבורגר צהבהב - בעזרת תבנית עגולה וחלולה שמונחתת עליהן מלמעלה, משקולת של סמאש בורגר שכזאת, רק בלי המשקולת. כמה שניות ככה, פליפ על הפלאנצ'ה לקבל קצת צבע שחום, משחקי הגבינה והבצל וכו', וזהו, לבריוש.

EGZ, קניון עזריאלי, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
עובד, פשוט כך. EGZ/מערכת וואלה!, יניב גרנות

התוצאה מצוינת, לא בדיוק חביתה ולא בדיוק מקושקשת, אלא שילוב של השתיים. "עננת ביצים" מתעקשים לקרוא לזה פה. אני לא משתמש במונח הזה כי אי אפשר לשאת אותו יותר בז'רגון האוכל שלנו, אבל ההצהרות מספקות קבלות.

בניגוד לחשש המקדים, הביצים אמיתיות, וכך גם הטעם שלהן. אלה, יחד עם לחמניה מצוינת, חמאתית ורכה (מבית "ביסקוטי" הנהדרים לכשעצמם), מרכיבים כריך בייסיק טוב, ארוחה בפני עצמה אם מתחשבים בגודלה, וכזאת שאינה מפילה אותך למשכב ביתר שמנתיות-חלביות.

על הספייסי מיונז הייתי מוותר, בטח כברירת מחדל, אבל השאר - בצל מקורמל חמוד, צ'דר נחוצה וחסה פריכה - עובד טוב כמכלול, ויותר מזה.

EGZ, קניון עזריאלי, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
פה פעור לרווחה. EGZ/מערכת וואלה!, יניב גרנות

כריך סלט הביצים מספק פה אופציה חכמה מבחינת תפעול, ולמעשה נחתך במקום, רק אחרי ההזמנה. ההתחייבות התפעולית הזאת מרימה את המשוכה לעובדים, אבל מעניקה ללקוח טריות טובה, ומנטרלת חששות מובנים בז'אנר.

החלומי, בפורמט "שניצל", מצליחה להפתיע מהצד עם שחיתות נמתחת וקומבינציית גבינה-ירקות שאינה כוללת ביצים. שלישיית האש בראונס, בגודל הגון, מספקת את הטיגון שאולי היה חסר לכם במוקד הפאסט-פוד הזה, וקראנצ'יות טובה של תפוחי אדמה שחומים. אחרי שאחד מהם חוסל, טוב תעשו אם תגניבו את שני חבריו לתוך הכריך שלכם, ותסגרו את פינת הפה הפעור לרווחה שלכם.

להיט מבוקר עד ערב

EGZ, מבית רשת "ניו דלי" העניפה, מתכננת התרחבות תבונית. הדיבור פה הוא כבר על סניף הולך ומתרחש בכניסה לירושלים, אבל ההשקעה הראשונית (חודשים ארוכים של תכנון, שיפור, מחשבה וביצוע) מעידים על רצון בצמיחה ממוסדת, מהוגנת ומבוססת.

עד שזה יקרה, מה שקורה בעזריאלי הוא בבחינת פלא, להיט שמתחיל מוקדם למדי בבוקר באופן הגיוני, מעמיד לפיק צהריים ישראלים שהסכימו לוותר על מנת הבשר היומית שלהם, וממשיך עד שעות הערב המוקדמות, וחוזר חלילה.

מה שקורה בחו"ל, מסתבר, לא תמיד נשאר בחו"ל.

seperator

EGZ, מתחם המזון המהיר בקומה 1 של קניון עזריאלי, תל אביב

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully