וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב תבור: במחיר המצחיק הזה, מדובר בתמורה פנומנלית לכסף שלכם

14.2.2024 / 6:00

הרבה יותר ממה שחשבתם, בכל רמות המחירים

רחפן מעל הכרמים של יקב תבור/באדיבות יקב תבור

כשמדובר ביקבים מקומיים מתועשים וגדולים מה שבאמת מעניין אינם סוסי העבודה שלהם, קטרי המרכול שסוחבים מסחרית את הרכבת ומן הסתם מיועדים לכו-לם. יקב גדול ומתועש נמדד, מנקודת מבטו של המבקר, דווקא ביינות המצויים יחסית מתחת לרדאר. שם, להבדיל מביינות הנמכרים ביותר, נמדדים לבו הפועם של היקב והערכים שהוא באמת מאמין בהם.

לכל טורי היין של אבי אפרתי

תבור מייצרים בשנים האחרונות כמה וכמה יינות שיכולים בקלות להיאסף יחד ליקב בוטיק ראוי במיוחד, עם כל קטגוריות המחירים. כמה מהם נאספו כאן לסקירה מגניבה למדי, ברוח "תבור, הינות שאתם לא מכירים". טוב, לוגמים מנוסים אולי מכירים את זה אבל עבור רובכם ככמעט כולכם תבור הוא יקב מיינסטרים ראוי אבל לא מרתק.

בטעימה הבאה אפשר לגלות שהוא הרבה יותר מזה, בכל רמות המחירים. בדיוק בהתאם לציפייה מיקב מתועש, רוב היינות מספקים תמורה מצוינת ממש לכסף, לצד שפע אופי, איכות וייחוד. שאפו אמיתי לייננים של תבור, אריה נשר ואור נדבך, אבל גם ל"קארט בלאנש" שלו הם זוכים מקברניטי היקב, להשתמש בהצלחה המסחרית כדי לקדם יינות בהם הם מאמינים ערכית. לחיים!

תבור, הר לבן 2022

יינות יקב תבור. יקב תבור,
פריכות קלה. הר לבן 2022 של תבור/יקב תבור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש מבוסס קולומבארד, סוביניון בלאן ושנין בלאן מכרמי היקב בגליל ובמצפה רמון. תסיסה קרה במכלי נירוסטה. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן והדרים. גוף קל. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 40 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, פיצה, פיקניק.

דבר המבקר: פרי מעודן ונעים, חומציות טובה, פריכות קלה. יין שמיועד למרכולים, אמור לייצג פנייה לטעם רחב אבל עושה את זה עם המון אלגנטיות וסטייל. תמורה פנומנלית לכסף.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה. באמת).

ב-12 מילים: כנראה התמורה הכי טובה לארבעים שקל שתמצאו על מדפי חנויות היין כרגע.

יקב פלם

סוס עבודה, שהוא גם מטובי האדומים המקומיים בקטגוריית עד 120 שקלים

לכתבה המלאה

תבור, מהדורה מיוחדת, כרם מצפה רמון, שנין בלאן 2022

יינות יקב תבור. יקב תבור,
מינרליות מרשימה. מהדורה מיוחדת, כרם מצפה רמון, שנין בלאן 2022 של תבור/יקב תבור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שנין בלאן מכרמי יקב תבור במצפה רמון. תסיסה איטית במכלי נירוסטה. ללא תסיסה מאלולקטית וללא עץ. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן, הדרים ופרחוניות. גוף בינוני. 12.2% כוהל בנפח.

כמה? 59 שקלים.

הכי מתאים ל: סושי, אוכל אסיאתי, דגים, פירות ים ועוף.

דבר המבקר: פרי מקסים, הדרי וטרופי, חמיצות חדה, חורכת במובן הטוב, מינרליות מרשימה, רעננות, מקדם גסטרונומי גבוה מאוד. יין שייטיב ללוות ארוחות אסיאתיות וכל ארוחות דגים ובשרים לבנים אחרות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים (וסימן קריאה): קנו מהר (לפני שייגמר)!

תבור, אקו, לבן 2021

יינות יקב תבור. יקב תבור,
פרי טוב. אקו, לבן 2021 של תבור/יקב תבור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: שרדונה, רוסאן ושנין בלאן ממצל שיפון ברמת הגולן ומצפה רמון. כל יין נסחט ותוסס בנפרד בעץ, נירוסטה ומכלי בטון ולאחר מכן תשעה חודשי התיישנות על משקעי השמרים כבלנד, בחביות עץ אלון. צבע זהוב. אף ארומטי ודבשי. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות על בסיס דגים, פירות ים וצדפות.

דבר המבקר: סדרת "אקו" של תבור מיועדת לחנוניות יין ומיטיבה לייצג, מאז הושקה, אופציות VFM ראויות מאוד בקטגוריית יינות איכות לבעלי טעם מובחן. היין הנוכחי מיטיב לספק את הסחורה הזו עם פרי טוב, לא עמוס מדי, איפוק, חומציות חדה ומדויקת, עושר, ארומטיות, מינרליות ומורכבות נהדרת. תמורה מעולה לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשמונה מילים: לבן שיסחוב כל ארוחה מן הים, אפילו מורכבת.

תבור, אקו, אדום 2017

יינות יקב תבור. יקב תבור,
מאופק. אקו, אדום 2017 של תבור/יקב תבור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: קברנה סוביניון וקברנה פרנק בשומרון, סירה מרמת הגולן ומרלו מהגליל העליון. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: קרפצ'יו וטרטר בקר, מינוט סטייק, על האש, סטייקים.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי עם טוויסט סירה שמחדיר מימדים ים-תיכוניים ברורים ליין. ככזה, הוא מאופק, מתובל, דק יחסית, אלגנטי ומעט קטיפתי ובהתאם לחוקי הז'אנר גם גסטרונומי להפליא. כקודמו הלבן, מספק תמורה מרשימה ל-85 שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בתשע מילים: מאוזן, ים-תיכוני וגסטרונומי עם מורכבות מפתיעה יחסית לעלות.

תבור, סינגל וינייארד, כרם רבדים מרסלאן 2019

יינות יקב תבור. יקב תבור,
שפע תבלינים. סינגל וינייארד, כרם רבדים מרסלאן 2019 של תבור/יקב תבור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מרסלאן מכרם רבדים בפסגת הרי יהודה. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום מרוכז ושפע תבלינים. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות.

דבר המבקר: פרי מאופק ואסוף מאוד, תבלינים נוכחים גם בחיך, חומציות מצוינת, חדה ומדויקת מאוד. קטיפתיות, אלגנטיות רבה המלווה בשפע אופי.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בעשר מילים: יין אופי עם תמורה לא פחות ממעולה לכסף (כן, שוב).

תבור, Wine Maker's Selection 2017

יינות יקב תבור. יקב תבור,
גוף שרירי. Wine Maker's Selection 2017 של תבור/יקב תבור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 56% סירה מכרם תל פארס ברמת הגולן. 375 קברנה סוביניון מגוש עציון ו-13% מתל שיפון ברמת הגולן. כל יין תסס והתיישן בנפרד 12 חודש ולאחר מכן נבחרו היינות הטובים ביותר ל-12 חודשי התיישנות נוספים, כבלנד. צבע אדום אטום. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 240 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי בשר מיושנים ממושכות על עצם. קדירות.

דבר המבקר: גוף שרירי, בנוי היטב, פרי שופע, לא עמוס; חומציות מאזנת ראויה. הרבה תיבול. יין מורכב, שהכרחי לחדרר לפחות שעה בטרם לגימה. לאחר שעתיים הוא במופעו הפתוח ביותר. איכות, אופי והרבה אלגנטיות. אף שהתיישן זמן רב עתידו עדיין לפניו. פוטנציאל ההתיישנות, בתנאי אחסון ראויים, עומד על שבע עד תשע שנים לפחות.

תמורה לכסף: 2.5 (ריאלית. יקר אבל ראוי כיין דגל).

בשמונה מילים: קנו (אם ידכם משגת) ואחסנו לזמן ארוך בסבלנות.

בחמש מילים: יין רציני לאירועי בשר מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully