וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוקו, תל אביב: הזוג שחולם עוגיות מושחתות באזור הכי קשוח של העיר

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 7:32

ליאן ואביתר בן ברוך הגיעו לפני שלוש שנים לאזור מוכה מזרקים ואשפה, והצליחו ליצור בו בית קפה שכונתי נעים, וטעים

מתוקו, תל אביב/מתוקו

אין אזור קשוח וקשה יותר במדינת ישראל מאשר אזור התחנה המרכזית בתל אביב, שמאגד את הישנה והחדשה גם יחד. האסתטיקה של בתי המגורים והעסקים נוראית (למרות פרויקטים נדל"ניים חדשים שאוהבים את החספוס) והתמהיל הקשה של סוחרי סמים וחסרי בית לא הולך לשום מקום, בזמן שהמדינה והעירייה נהנות לטאטא את התופעה מתחת לשטיח, ולריב על אחריות.

אבל יש גם טוב. מדרחוב נווה שאנן, שמתחיל בתחנה החדשה ומסתיים בישנה, מציע ייחוד קולינרי עשיר מאין כמוהו, והפך עם השנים לאבן שואבת עבור חובבי המסעדות האסייתיות, תוך שהוא מקפיד, ובצדק, לחלק אותן למדינות המוצא ולא להשטיח טעמים ומנות על פני יבשת שלמה.

פה אין "מסעדה אסייתית" גנרית. יש וייטנאמית וסינית וכמובן פיליפינית, ולצדן סופרים ומעדניות עם מוצרים שונים ומשונים, וגם נציגות אפריקאית נכבדת עם שלל מסעדות סודניות ואריתראיות זולות וטעימות שמקבלות ישראלים בסבר פנים מלבב. וכן, יש עדיין יוזמות צבריות שמתעקשות "להפריח את השממה".

עוגיות של מתוקו. אופיר אברהמוב,
לא מתקמצנים על התוספות. העוגיות של מתוקו/אופיר אברהמוב
"בערך חצי שנה עבדנו על מתכון למלבי מושלם ואז יצאנו איתו בפייסבוק והעניין התפוצץ"

יוזמה כזו היא "מתוקו", בית ייצור לעוגיות וקינוחים מושחתים וגם ספוט לקפה לא רע בכלל השוכן ברחוב סלומון פינת הנגב. הוא נפתח לפני כשלוש שנים על ידי אביתר וליאן בן ברוך, זוג שבאין מילה אחרת אכנה אותם בקלישאה "צעיר ונחמד", שמצא את עצמו באמצע החיים גולש מתוך הקריירות הקודמות (עולם הפרסום לאביתר והקניינות לליאן) לעסקי המזון המתוקים במיוחד.

"התחלנו רגע לפני הקורונה ביהוד, שם אנחנו גרים", הם מספרים לי, כשאנחנו מתחממים בשמש חורפית נעימה מחוץ למתוקו, "ליאן השתתפה בעונה הראשונה של תכנית הריאליטי 'בייק אוף' ומאוד אהבנו מלבי. בערך חצי שנה עבדנו על מתכון למלבי מושלם ואז יצאנו איתו בפייסבוק והעניין התפוצץ".

ליאן ממשיכה לספר על החלומות של בעלה כשהיא אחראית על הביצועים. "יום אחד הוא קם עם חלום, לאפות עוגיה ענקית בגודל מגש פיצה. גם היוזמה הזו התפוצצה ממש מהר ומתחת לבית שלנו אנשים עמדו ואכלו עוגיות ענקיות בקבוצות כשהם נשענים על המכוניות שלהם. עשינו הכול לבד, מרגע קבלת ההזמנה ועד משלוח העוגיות. הקהל היה בטוח שאנחנו מפעל, כשבסך הכל היינו זוג שאופה במטבח הביתי שלו".

מערבון עם סוף טוב

תחנת חובה שהתחילה מצוין, ואיכשהו מצליחה להמשיך ולהגביר

לכתבה המלאה
ליאן ואביתר בן ברוך - מתוקו. אופיר אברהמוב,
מביאים המון שמחת חיים לאזור. ליאן ואביתר בן ברוך/אופיר אברהמוב
"ואם כבר להיות טובים, אז בעיר הכי חזקה, בתל אביב"

בשלב הזה הקורונה הגיעה במלוא העוצמה, המשלוחים נעצרו מעט ובני הזוג חישבו מסלול מחדש. "כבר לא יכולנו לאפות אצלנו בבית והחלטנו לשכור מקום משלנו ולהיות הכי טובים שאפשר. ואם כבר להיות טובים, אז בעיר הכי חזקה, בתל אביב".

הם חשבו בתחילה לפתוח מקום שיתפקד כמעין מטבח רפאים ולא יהיה חשוף ללקוחות, אבל בסוף הבינו שיש דרישה לבית קפה אמיתי בשכונה הדרומית של העיר. "כשפתחנו, הכול היה מלוכלך מסביב, מזרקים מכל עבר ואשפה. התחלתי לתפוס את רכב ניקוי הרחובות שייתן תשומת לב גדולה יותר לפינה, ואחרי שנה כל מיני עובדי משרדים ועסקים מסביב ביקשו שכבר אוסיף שולחנות וכיסאות, שיהיה מקום לשבת עם קפה ומאפה. פתאום התחילו להגיע משפחות עם ילדים מהסביבה ונולד בית קפה שכונתי".

קפה טוב ומאפה נחמד בצד היו רק ההתחלה, ומתוקו הוסיף במהירות עוגיות מטורפות שנאפות על המקום, בדיוק לפי דרישת הלקוח. "עוגיית החלומות שלנו מורכבת בדיוק כמו שאתה אוהב. אנחנו לא אוהבים להגביל במבחר. זה קונספט בשלושה צעדים פשוטים - אתה בוחר את סוג הבצק (קלאסי, קקאו או טבעוני), ממשיך לסוגי השוקולד צ'יפס שתרצה, ומסיים עם תוספות ללא הגבלה בדמות סוכריות צבעוניות, או מטבעות שוקולד מריר, חלב או לבן ויש גם תוספת בייגלה או אוראו. אז אתה ממתין 7 דקות לאפייה ומקבל את עוגיית החלומות שלך".

עוגיות של מתוקו. אופיר אברהמוב,
לא להאמין שבעיבורי התחנה הישנה יש כזה מקום. מתוקו/אופיר אברהמוב
"ממול נבנה בניין חדש שהיזמים שלו מברכים את המקום שלי, מבחינתם זו הוכחה לחיים נורמליים"

תזונה נכונה היא לא בדיוק מה שעומד לעיני הזוג, אבל לעשות טוב על הלב הם אוהבים. באתר שלהם תמצאו גם שפע מסחרר של שילובי עוגיות קטנות, את מגשי הענק המדוברים, המלבי המפורסם והמון אפשרויות להרכבה אישית במשלוחים או באיסוף עצמי.

בחוץ, מסביבנו, עדיין תלויות כרזות הבחירות המקומיות, כמעט ציניות. הלוואי שכל מי שהבטיח לדאוג לשכונת נווה שאנן באמת יטפח אותה וידאג לה. "אנחנו פה שלוש שנים, ואני היחידי שיוזם פה דברים בניסיון להפוך את השכונה לנעימה יותר", מספר לי בן ברוך, "הסחורה המתוקה שנשארת בסוף היום מגיעה לילדי האזור ואני רואה את הברק בעיניים שלהם, אבל כשרציתי שהם יציירו פה עם גירים על המדרכה, להעניק להם קצת פעילות אחרת, אמרו לי שאפשרי בתנאי שלא אצלם ואפרסם, כדי שלא ידעו. אני מגלה בדיעבד שיש פה אירועים בשעות הערב, במקום שישתפו איתי פעולה כדי שאשאר פתוח. מסתירים ממני יוזמות עירוניות. ממול נבנה בניין חדש שהיזמים שלו מברכים את המקום שלי, מבחינתם זו הוכחה לחיים נורמליים, זה משביח להם את הנדל"ן, מי לא רוצה קפה שכונתי ונחמד באמצע שכונה לא פשוטה?".

כל זה גורם לחלחול של ייאוש. "אני לאט-לאט מפסיק עם היוזמות החברתיות, למרות שאני משלם ארנונה והטלים בדיוק כמו בית קפה בכיכר המדינה, אני מרגיש שאני לא מקבל את אותו היחס, ובסוף יגרמו לכך שאני אתרכז רק בפינה שלי, וזהו. לא חבל?".

seperator

מתוקו, סלומון 7, תל אביב, 03-7558555

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully