וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקו סאקו, שף עטור כוכבי מישלן, נידון למאסר על הגשת מזון מורעל לאורחים בחתונה

18.3.2024 / 0:04

שף איטלקי עטור כוכבי מישלן נידון לעונש מאסר וקנס כספי של 23 אלף דולר לאחר שהגיש ריזוטו עם צדפות גולמיות נגועות בנורו-וירוס (נגיף ההקאות) לעשרות אורחי החתונה, שחלקם נזקקו לטיפול בבית החולים. הוא טען להגנתו שלא ידע כי הן נגועות, אך שפים אחרים יצאו נגדו

השף מרקו סאקו מכין מנה עם 56 סוגי ירקות/marcosaccochef

שף איטלקי עטור כוכבי מישלן נידון לכ-3 חודשי מאסר וקנס כבד של 23 אלף דולר לאחר שהגיש צדפות נגועות בנורו-וירוס, נגיף ההקאות, ליותר מ-50 אורחי החתונה וגרם לחלקם להגיע למיון.

החתונה התקיימה בצפון איטליה, כשהאורחים הוזממו להגיע למסעדה היוקרה שלו שצופה על אגם מרגוזו שבצפון איטליה, כדי לחגוג את הנישואים. האירוע התקיים במסעדת Piccolo Lago di Verbania, שמחזיקה בשני כוכבי מישלן, בשנת 2021, כפי שדווח ע"י La Repubblica.

מרקו סאקו בן ה-59, המכונה "שף המים המתוקים", ידוע במנות פירות הים היוקרתיות שלו ואחת מהמנות שהוא הגיש לאורחים הייתה ריזוטו צדפות, אולם לאחר שהחגיגות הסתיימו, הם החלו להרגיש ברע והתלוננו על בחילות, הקאות וכאבי בטן, כשחלקם אפילו מצאו את עצמם בבית החולים. מאוחר יותר התברר כי הצדפות, שיובאו מצרפת, נדבקו בנורו-וירוס, לפני שהשף הגיש אותן לאורחים - ללא ידיעתו.

נורו-וירוס, הידוע גם בשם "נגיף ההקאות של החורף", עלול לגרום להקאות, כאבי בטן ושלשולים שנמשכים בדרך כלל מספר ימים. הצדפות הוגשו גולמיות ונענש על כך, אם כי לא הייתה אזהרה על האריזה שבה הן הגיעו על איסור בשימוש בהן במצב זה, והשף הניח שהן תקינות למאכל.

בית המשפט באיטליה האשים הן את השף והן את מנהלת המסעדה, רפאלה מרצ'טי, ברשלנות וסחר במוצרי מזון מזיקים, בעקבות התקרית. סאקו הגן על עצמו בכך שחשף שהוא הגיש עד היום 3,000 מנות דומות עם המרכיבים האלה - ומעולם לא נתקל בבעיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בשיחה עם Il Gusto, הוא אמר: "התפריט כלל ריזוטו עם בוראג' וצדפות גולמיות. קנינו צדפות שניתן לאכול אותן גולמיות, כפי שמראה תווית היצרן וכפי שמופיע בגיליון המפרט הטכני של המוצר. אלו צדפות שאני משתמש בהן מאז 2015. מאז שהיה לי את הספק הזה הגשתי למעלה מ-3,000 מנות כאלו ללא שום תקלה". הוא סיכם.


עוד באוכל:
סיפורי האימה מאחורי "יד האבוקדו" והסוד לחיתוך נכון של אבוקדו

שפים מזהירים: אלה המנות שבחיים אל תעזו להזמין במסעדה

סאקו ומנהלת המסעדה רפאלה מרצ'טי קיבלו קנסות של 18,000 ליש"ט (כ-84 אלף שקלים) לתשלום פיצויים, שכללו יותר מ-6,800 ליש"ט (כ-32 אלף שקלים) לבני הזוג ו-200 ליש"ט (קצת פחות מאלף שקלים) לכל אחד מ-53 האורחים שנפגעו. שכר הטרחה שלהם עמד גם על מעל ל-8,500 ליש"ט (כ-40 אלף שקלים). שניהם נידונו גם לחודשיים ו-20 ימי מאסר, אך פסק דין זה הושעה מאז והוחלף במאסר על תנאי.

לאחר שהידיעות על המנה הנגועה עלו לכותרות באיטליה, התעורר חשש כי איטלקים רבים עלולים להירתע כעת מהזמנת מנות עם דגים או פירות ים טריים כולל צדפות גולמיות ומולים. איגלס קורלי, שף שמרכז את בית הספר לבישול באקדמיית Gambero Rosso, הסביר ל-Times שאוכל מסוג זה הוא בעייתי - ואמר שהצרכנים צריכים להיות מודעים לסיכונים שבאכילת מנות נאות. קורלי גם הדגיש שסאקו היה צריך להיות זהיר יותר על ידי בישול הצדפות בטמפרטורה האופטימלית של 64-65 מעלות צלזיוס, "כך שהן יטוהרו אך ישארו עם טעם הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully