וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפים מזהירים: אלה המנות שבחיים אל תעזו להזמין במסעדה

15.1.2024 / 0:05

שפים שמבינים דבר או שניים באוכל טוענים שכשמזדמן להם ללכת למסעדות, הם בחיים לא מזמינים את המנות האלה - גם כי הן לא איכותיות מספיק וגם כי הן לא שוות את המחיר המופקע שלוקחים עליהן. הנה מנות הפתיחה והעיקריות שאולי כדאי לכם לשקול לוותר עליהן

המסעדה הסינית שאנחנו לא היינו אוכלים בה - מציעה לסועדים חוויה מלאה של בילוי בשירותים/סיפור בדקה

האם תהיתם פעם מה שפים מזמינים במסעדות? כשירות לסועדים שרוצים ליהנות מהטוב ביותר, קבוצה של שפים חשפה בפני Huffington Post אילו מנות ראשונות ועיקריות הם לעולם לא יזמינו - כי הן פשוט אף פעם לא טובות מספיק או שהן יקרות מדי ביחס למה שמקבלים. מאחר שהם מבינים דבר או שניים באוכל, אולי כדאי שתקשיבו להמלצות שלהם.

פלטת גבינות וקרקרים
השפית ניק פילדס, מייסדת חברת Chic Chef, טוענת שמדובר במנה של עצלנים, מכיוון שקל להכין אותה בבית. לדבריה נחמד יותר להכין פלטת גבינות בבית עם מיטב הגבינות האהובות עליכם במקום להתפשר על מה שמגישים במסעדות. היא מציעה ללכת על מנת הפתיחה הזאת רק אם יש בה גבינות מיוחדות בהמלצת השף.

אצבעות מוצרלה מטוגנות
השפית מרי קירנן, מרצה למזון במכון פאלק שבאוניברסיטת סירקיוז, מוותרת על אצבעות המוצרלה המטוגנות במסעדות, מאחר שלדבריה המנה לא שווה את המחיר. "הכמות לא תואמת את המחיר שאתם משלמים על המנה הזאת", היא אמרה והוסיפה שרק אם המסעדה משתמשת בגבינה איכותית או מכינה את אצבעות המוצרלה מאפס, שווה לנסות אותן.

פלטת גבינות. ShutterStock
פלטת גבינות - טעימה יותר בבית/ShutterStock

כרוב ניצנים
רנדל בראוד, שף בכיר ב-Metropolitan Cafe שבדאלאס, טקסס, טוען שעל אף שכרוב ניצנים עשוי להיות טעים, כדאי לדלג עליו במסעדות. הסיבה: מסעדות ממעטות להגישכרוב ניצנים בעונות ההגשה המתאימות לו, כלומר הסתיו והחורף. במקום זאת, הם מציעים את התוספת כל השנה ופשוט מטגנים אותם 99% מהזמן, לדברי השף.

שקדי עגל וכבד אווז
זו אולי דעה שנויה במחלוקת, אך פואה גרא, המנה הצרפתית העשויה מכבדים של ברווזים או אווזים המוזנים בכפייה באכזריות היא מנה שהשפית מרי קירנן אמרה שהיא בדרך כלל לא מזמינה במסעדות. "ראיתי שפים שמתמוגגים מהדברים האלה וזה מחריד אותי", היא אמרה ל-HuffPost. זה אמנם מנוגד לדעותיהם של דמויות מוכרות רבות מעולם האוכל, שנראה כי היו מוכנים להכניס לעצמם עירוי של הדבר הזה אם היו יכולים. השף הספרדי-אמריקאי המפורסם חוסה אנדרס אמר בעבר: "אני מצטער בשביל האווזים. אני אוהב כבד אווז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כבד אווז. רויטרס
כבד אווז - שלצורך הכנתו מתעללים בבעלי חיים/רויטרס

פסטה
חלק מהשפים לא חושבים שמנות הפסטה שמוצעות במסעדות שוות את המחיר. "מנות פסטה שיש בהן פסטה ורוטב בסיסיים הן יקרות באופן מפתיע עבור מנה שממש לא יקרה להכנה", אמרה נינה סוואסדיקיאטי, הבעלים של Ping Pong Thai בלאס וגאס. היא מעדיפה לחפש מנות פסטה מסקרנות ומורכבות יותר עם מרכיבים וטעמים ייחודיים.

למשל מנת פסטה איטלקית קלאסית, קאצ'ו א פפה, שזה למעשה רוטב גבינה ופלפל שעשויה עם מרכיבים מינימליים - פסטה, פרמזן, גרגירי פלפל וחמאה. נכון, פרמזן איטלקי הוא לא זול, אולם מנת הפסטה הזו עשויה להיות יקרה יותר ממה שראוי לצפות כשהיא מוגשת במסעדות. "לעתים קרובות אני מהסס להזמין את המנה הזאת במסעדה בגלל המחיר הגבוה יחסית שלה", אמר ריאן ג'ונס, המייסד והשף בפועל של מסעדות Free Reign בצ'רלסטון, דרום קרוליינה. הוא טוען שהפסטה עשויה בדרך כלל מפסטה יבשה במקום טרייה ושהוא נתקל במחירים גבוהים שמגיעים עד 38 דולרים למנה (כ-140 שקלים). כשיש לו חשק לפסטה, הוא מכין אותה בעצמו: "קאצ'יו א פפה עשויה היטב היא מנה שאני באמת מתענג עליה ונהנה להכין בבית או לחלוק אותה כחלק מארוחה משפחתית", אמר ג'ונס.

"אם אני מתכננת להוציא את הכסף שלי, זה יהיה על משהו בלתי נשכח וייחודי. לא על משהו שאני יכולה להכין בבית בכל ערב בשבוע", הוסיפה אמבר וויליאמס, השפית הראשית של חברת Le Rouge Cuisine Food Co.

קאצ'ו א פפה - פסטה איטלקית קלאסית. ShutterStock
פסטה טעימה אפשר גם להכין בבית - וזה יעלה לכם הרבה פחות/ShutterStock

סלטים

ברוב תפריטי המסעדות יופיע מבחר סלטים כמנה ראשונה או אפילו עיקרית. זו יכולה להיות אופציה מצוינת עבור אנשים שמחפשים אפשרויות צמחוניות או בריאות יותר (אם כי אם חלק מהסלטים האלה עמוסים ברטבים עתירי קלוריות). עם זאת, לעתים קרובות לסלטים יש תג מחיר גבוה מדי. "כשאתה הולך למסעדה ורק רוצה סלט תמים שהם גובים עליו 14-16 דולר (50 עד 60 שקלים) עבור כמה ירקות, עלים, מקבץ של גזרים חסרי טעם חתוכים מראש ועוף מבושל מראש - זה מגוחך", אמר אוון הנסי, שף ובעלים של Stages ב-One Washington ו-The Living Room בדובר, ניו המפשייר.

לעיתים הוא מוצא שהאיכות והגודל שווים את המחיר, אבל מצב שכזה יכול להוות חסרון נוסף - כשהמנה עשויה להיות גדולה מדי. "או שאני לא יכול לאכול הכל ובכך אני מבזבז אוכל, או שאני שבע ולא יכול ליהנות מהמנה העיקרית שלי", הוא אמר.

סוואסדיקיאטי מסכימה שמרבית הסלטים הם במחיר מופקע: "לעיתים רחוקות אני מתרשמת מסלטים במסעדות, ולעתים קרובות יוצאת במחשבה ששילמתי 15 דולר עבור המנה הזאת ויכולתי להכין אותה בשתי שניות ובהרבה פחות כסף". היא מזכירה במפורש שסלט קיסר היא בחירה קלאסית, אבל היא חושבת שהמנה מוצעת במסעדות במחיר מופקע: "אפשר להכין סלט קיסר בבית עם חסה רומית, קרוטונים, פרמזן ורוטב ברבע מהעלות במסעדה".

סלט קיסר. ShutterStock
קל להכין בבית ברבע מהעלות במסעדה/ShutterStock

מרק

בחודשים הקרים יותר של השנה, ייתכן שיהיה לכם חשק לקערת מרק חמה. לעתים קרובות במסעדות יהיו מגוון מרקים בתפריט או מנת ספיישל שנקראת "מרק היום". שפים מזהירים מפניה. "להזמין 'מרק היום' הוא קוד בתעשיית המסעדנות שאומר 'המטבח מנסה להיפטר ממלאי המזון שלו מסוף השבוע לפני שמגיעה ההספקה לשבוע הבא'", אמר השף מייקל דלונה מנונזיו בקולינגסווד, ניו ג'רזי.

ריינאלדו (ריי) קרוז, שף במסעדת Final Cut Steakhouse בצ'ארלס טאון, מערב וירג'יניה, גם לא רואה במרק מנה ראויה במסעדות: "לא הייתי מזמין מרק במסעדה", הוא אמר.


עוד בנושא:
השף הבכיר חשף: אלה המנות שאסור לכם להזמין במסעדות גורמה

מלצרים מזהירים: המנות שאסור לעולם להזמין במסעדות

מרק ירקות. Giphy
והאמת שמרק חם גם ככה יותר כיף לאכול בבית/Giphy

דגים משומרים

דג משומר זוכה למוניטין גבוה, בעיקר כי מדובר בחלבון בריא. אבל מארק שיהאן, שף בכיר ושותף לבעלות של מסעדת היוקרה Northern Spy בקנטון, מסצ'וסטס, חושב שדגים משומרים בתפריט יקרים מדי. "אני אוהב מאכלים משומרים מלוחים", אמר, "עם זאת, לשבת בבר יין ולשלם מחיר מוגזם על פירות ים משומרים בליווי קרקרים מלוחים זה פשוט לא עובד בשבילי. אני יכול לאכול את אותה מנה עם יין על הספה שלי בבית אחרי יום עבודה תמורת חצי מהמחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully