וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תעזו לטעום מרק שמתבשל כבר 47 שנים באותו סיר?

18.11.2021 / 23:29

47 שנים שציר המרק הזה יושב על האש ורק מוסיפים אליו עוד בשר, אטריות וירקות. הטועמים סיפרו ששיטת הבישול העתיקה מעניקה למרק טעם וארומה ייחודיים - אך האם זה לא מסוכן?

מרק שמתבשל במשך 47 שנים/@chatferrao

תשכחו מיין משובח. מתברר שגם מרק משתבח עם השנים: מסעדה בניהול משפחתי בבנגקוק, תאילנד, מפורסמת בהגשת מרק שמתבשל באותו ציר במשך יותר מ-47 שנים. כן, הסיר מעולם לא ירד מהאש, מעולם לא רוקן או עבר שטיפה, ולמעשה הוא נמצא בבישול אחד ארוך מאז שנת 1974. מטורף!

מסעדת וואטאנה פאניץ' (Wattana Panich) בבנגקוק משמרת את ציר המרק שנותר בסוף יום ליום למחרת כך כבר 47 שנים. ב-Great Big Story סיפרו כי אל ציר המרק מתווספים מדי יום אטריות אורז, בשר טרי, קציצות, מעיים ואיברים פנימיים נוספים. "במשך 47 שנים, ציר המרק שלנו מעולם לא נזרק אחרי יום בישול", אמר ל"ניו יורק פוסט" נאטאפונג קאווינונטאונג, שאחראי למרק האטריות הנקרא "ניוה טון" לצד אמו ואשתו. הוא הוסיף: "הציר נשמר ומבושל במשך 47 שנה. שיטת הבישול הזו מעניקה למרק טעם וארומה ייחודיים".

המרק זכה להמון חשיפה ברשתות החברתיות, כשאנחנו נחשפנו אליו לאחרונה בערוץ הטיקטוק של "טופ גיק". בסרטון נאמר: "במסעדה הזו בבנגקוק תוכלו למצוא סיר ענקי של מרק שנמצא על האש כבר 47 שנה! בסוף כל יום מוסיפים לו עוד קצת רכיבים ועוד קצת מים ומשאירים אותו להתבשל. אף פעם לא מורידים אותו מהאש, אף פעם לא מנקים את הסיר או מרוקנים אותו והוא נמצא בבישול אחד ארוך מאז שנת 1974. מי שטעם מהמרק הזה טוענים שיש לו טעם עמוק ועשיר במיוחד שאי אפשר להשיג בשום צורה אחרת".

האם זה מסוכן?

הרעיון למרק שלעולם לא נגמר הוא בהחלט לא חדשני. השיטה המכונה "תבשיל נצחי", או "סיר צייד", מבוססת על בישול איטי של סיר מרק בכל עת, שבו מרכיבים כגון בשר, ירקות ונוזלים שמתחדשים - אך לעולם לא נזרקים - כשהסיר מתחיל להתרוקן. האם זה בטוח? היסטורית, כן. בדרך כלל הסירים מרוקנים כמעט לחלוטין עד סוף המחזור, כך שרק בסיס המרק הוא זה שישאר למחזור הבישול הבא. שאריות המרק רק מעניקות טעם לסיר הבא.

מאמר ב"ניו יורק טיימס" משנת 1981 מדבר על תבשיל בקר צרפתי ששרד למשך 21 שנים: המחבר ארתור פראגר המליץ ​​לקרר את המרק למשך הלילה אם הוא לא נגמר, ואז להסיר את השומן מלמעלה - היכן שחיידקים נוטים להצטבר - ולתת לו להתבשל שוב למשך 20 דקות לפחות לפני שמתחילים להגיש ממנו שוב. בעוד שאריות ירקות ובשר נזרקים לאחר שני סבבים של חימום חוזר, הציר, כך אומרים, "לעולם לא יתקלקל". במאמר, פראגר מתייחס גם ל"פוט-או-פיו" בנורמנדי שעל פי הדיווחים בוער לו על האש במשך 300 שנה, ועוד אחד בפרפיניאן שהחל במאה ה-15 אך לא שרד את מלחמת העולם השנייה.

@foodwithshayne Wattana Panich Beef Broth Soup, #Bangkok #Thailand. I visited this restaurant thanks to a recommendation from @mark_wiens. #Beef ♬ original sound - Food with Shayne

אז נכון, מסעדת וואטאנה פאניץ' אולי לא מציעה את המרק העתיק ביותר על פני כדור הארץ, אבל קאווינונטאונג מקווה שהם עוד יגיעו לשם. "אני דור שלישי, ויש לנו שלושה ילדים", הוא אומר, "אני מקווה שיהיה גם דור רביעי שימשיך לנהל את העסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully