וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי האימה מאחורי "יד האבוקדו" והסוד לחיתוך נכון של אבוקדו

11.3.2024 / 0:01

יש אינספור יתרונות לפרי הירוק-צהוב הזה. אם הסכין מגיע למקום הנכון כמובן

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על אבוקדו/עריכה: גלעד מן מנהיים

זה קרה לכולנו, או לפחות *כמעט* קרה לכולנו, בדרגות שונות מאוד של סכנה. קחו את אלאנה קלארק, למשל, יועצת עסקית בת 32 שמתגוררת בפריז, ובהחלט יודעת איך לעבוד במטבח. למעשה, כל כך יודעת, עד שהיא ניסתה להסיר את גלעין האבוקדו שבידה בעזרת סכין מושחז להפליא, בזמן שהיא משוחחת בנינוחות עם חברתה. התוצאה הייתה רעה, רעה מאוד.

"הסכין חדר לבשר כף היד שלי", סיפרה, "ממש בין האצבעות, ופגע בעצב". היא התמוטטה במטבחה, פונתה מיד לבית החולים ונכנסה לחדר הניתוח ביום הבא.

"יד אבוקדו", מסתבר, היא דבר.

חיתוך אבוקדו עם סכין. ShutterStock
סכין, אבוקדו, יד. הדרך המהירה לבית החולים/ShutterStock
"אתה יכול לדמיין מישהו נכנס לחדר המיון עם יד מדממת ומסביר שאבוקדו עשה את זה?"

העלייה המטאורית של הפרי הירוק-צהוב הקפיצה את מכירותיו בעשור האחרון בהיקפים מדהימים, וקיבעה את מעמדו כסלב אוכל וכמזון-על. חברתי, לפחות. גם אנחנו השתתפנו בחגיגה הזאת, מן הסתם, וממשיכים להשתתף בה - מהארכת חיים בפעולה אחת פשוטה ועד טריק קל שיעזור לכם לבחור את האבוקדו המושלם. ברור.

אבל החיים אינם רק קערות גווקאמולי צבעוניות וטוסט אבוקדו פוטוגני. החיים, כמובן, הם גם מה שקרה לקלארק, ושהפך בשנים האחרונות לתופעה רפואית המחייבת שם משלה. "במקרים מסוימים, החתך עלול להיות חמור מאוד", הסבירה ד"ר מארי אליזבת ראשיד מאילינוי למגזין האוכל "בון אפטיט", תוך שהיא מזהירה מפני השלכות בריאותיות ונזקים משמעותיים לידי החותכים.

רופאים אחרים הצביעו על כך שמדובר בפציעה מביכה ("אתה יכול לדמיין מישהו נכנס לחדר המיון עם יד מדממת ומסביר שאבוקדו עשה את זה?"), ואחת מהן חוותה אותה בגוף ראשון. מילולית. "אני מבשלת הרבה, אז זאת הייתה פגיעה קשה במיוחד לאגו שלי", שיחזרה, והצביעה על תזכורת לאותה חוויה כואבת - צלקת בצורת סמיילי על אחת מאצבעות יד שמאל.

"עצה שמשנה חיים"

הדרך המוזרה להארכת חיי האבוקדו

לכתבה המלאה
אבוקדו. Giphy
הדרך הארוכה לאושר. אבוקדו/Giphy

מחקר אמריקני משנת 2020 מנה יותר מ-50 אלף פציעות דומות בין 1998 ל-2017, עם זינוק של 40% בארבע השנים האחרונות שנמדדו. 80.1% מתוך עשרות האלפים הכואבים הללו היו נשים, וכמחצית מהן היו צעירות בנות 23-39. המספרים המדהימים האלה, מיותר כמעט לציין, אינם כוללים את אלו שנחתכו, אך לא הגיעו לקבל עזרה.

הנתונים עולים בקנה אחד עם העלייה האדירה בצריכת הפרי, וגם פילוח הגילאים מדבר באותה שפה, כמובן. אבל הבסיס הוא הדבר עצמו, על עורו המחוספס והבלתי אחיד, הגרעין החלקלק והרצון לחקות תנועת שף מקצועית ולשלח להב חד לאזור עמוס מלכודות.

כך, יכול הסכין להחליק בקלות מהגרעין, אך גם אחר כך הסכנה לא חולפת, משום שרבות מהפציעות מתרחשות בזמן שאנשים אוחזים בחצי אבוקדו מגולען בידם, וניגשים אליו עם סכין ביד השנייה.

אז איך באמת עושים את זה?

ראשית, חיתכו את האבוקדו לשניים כשהוא מונח ומוחזק על קרש חיתוך. ברגע שהסכין מגיע לגרעין, החזיקו את היד החותכת במקומה, וסובבו את היד החלשה, זו שמחזיקה את האבוקדו, כך שהסכין יישאר יציב, ובטוח יחסית.

אם אתם פחות בעניין של סיכונים וסכנות, הדרך הקלה להוצאת הגרעין היא פשוט "לדחוף" אותו החוצה ממקומו, בעזרת לחץ מתון של האצבעות מאחור ומסביב. "הוא יקפוץ משם כאילו מעולם לא היה בכוונתו להגיע למקום הזה", תיארה אמה לפוארקה, עורכת אוכל בכירה במגזין. אז, במקום לחתוך את בשר הפרי עם סכין, פשוט הוציאו אותו החוצה עם כף. "אם האבוקדו בשל מאוד, תוכלו גם להסיר את הקליפה בקלות, וללא מאמץ", הוסיפה.

שיטות אחרות דוגלות בשימוש בכפפת מגן ממתכת או בסכין אבוקדו ייעודי, עשוי פלסטיק. זה אולי יגרום לכם להרגיש כמו ילדים, אבל הילדים האלה שומרים על האצבעות שלהם. "אני קונה לכל החברים שלי סכינים כאלה", הודתה ד"ר ראשיד, "אין ברירה".

  • עוד באותו נושא:
  • אבוקדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully