וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורוז: האוכל הכי טעים של הצפון מגיע לתל אביב. רוצו

19.3.2024 / 6:00

4 ימים של להבות אוכל גועשות. הנה כל מה שצריך לדעת עליהם, וכל מה שצריך לזלול במהלכם

דֻרוּז, פסטיבל האוכל הדרוזי בתל אביב. מקסים דינשטיין, אסף קרלה, נעם לוי ודורית ריטבו,
פסיפס כל-ישראלי. משתתפי דֻרוּז/מקסים דינשטיין, אסף קרלה, נעם לוי ודורית ריטבו

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - 4 ימים של להבות אוכל גועשות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

נסיבה סמארה וחיים כהן, דֻרוּז, פסטיבל האוכל הדרוזי בתל אביב. מקסים דינשטיין,
החיבור שכולנו צריכים עכשיו. סמארה וכהן/מקסים דינשטיין

הפסיפס הקולינרי המרתק, והטעים, של ישראל, אינו נועד לעודד תחרות. מה הטעם להשוות מטבחים ועדות? טבחים וטבחיות, נשות אוכל ואנשי אוכל? איזה תכלית אפשר למצוא בדירוג שכזה, בהשוואת שורשים ומוצא? שהרי הכול עניין של טעם, ואין כמו הטעם הישראלי.

ובכל זאת, בתוך כל זה, ממתין לו בסבלנות המטבח הדרוזי, מתבשל לאטו, מבעבע וגועש, אבל גם יודע. לא נגדיר "הכי טוב" ולא ניתן ציונים, אבל בשלני ובשלניות העדה ממוקמים הרחק הרחק למעלה, בצמרת האוכל הסוערת של ישראל כולה.

וכעת, דֻרוּז, הפרויקט שמתווך את כל המילים האלה, ומבשל אותן בתל אביב. כי אולי לא צריך תחרות, ואולי פשוט אין מתחרים לזה.

חדשות האוכל

המלחמה השביתה את בור הבשר. עכשיו האש חזרה לבעור

לכתבה המלאה
איבתסאם פארס וענר בן רפאל פורמן, דֻרוּז, פסטיבל האוכל הדרוזי בתל אביב. דֻרוּז,
חיבוק צפוני. פארס ובן רפאל פורמן/דֻרוּז

פסטיבל (בימים אלה זה פחות "פסטיבל", מן הסתם, אבל בכל זאת) האוכל הדרוזי ישטוף את העיר הגדולה בתחילת חודש אפריל (01-02 וגם 05-06) ויציע ארוחות מיוחדות של אנשי אוכל מהעדה עם חיים כהן, תומר אגאי, ענר בן רפאל וגל בן משה, שוק צבעוני יש מאין שמשתף פעולה עם מסעדת ומכולת "האחים", והרבה מאוד סירים של אוכל מוכן הביתה, אם תצליחו להתאפק.

הפרויקט, מבית Round Tables ו-toMix בשיתוף חברת האשראי MAX ותוך סיוע צפוני של מיכל שילוח ועמותת זמן גליל מערבי, יוסיף לכל אלה גם סדנאות ושיחות מרתקות, מפגשי "מאסטר קלאס", בראנצ'ים מעולים וקריאה מוצדקת מאין כמוה לתמיכה ופרנסה בחברי הקהילה שרובם נפגעו קשות בשל השלכות הלחימה באזור הצפון.

סניה עאמר ותומר אגאי, דֻרוּז, פסטיבל האוכל הדרוזי בתל אביב. מקסים דינשטיין,
שיתוף פעולה לוהט. עאמר ואגאי/מקסים דינשטיין

תוכלו למצוא פה, בין היתר, שתי ארוחות מיוחדות - מסעדת "תריסר" של ענר בן רפאל תארח את איבתסאם פארס מחורפיש (שני, 01 באפריל) ומסעדת "סנטה קתרינה" של תומר אגאי תקבל את סניה עאמר מ"ביאנלה" שבג'וליס (שלישי, 02 באפריל). בהמשך, ישתפו פעולה "יפו-תל אביב" של חיים כהן ונסיבה סמארה מבוקעתה שבצפון רמת הגולן לארוחת צהריים (שישי, 05 באפריל) ומסעדת "פאסטל" בהובלת גל בן משה תרים עם בסמה חיר בראנץ' שבת (06 באפריל).

עוד? שוק "ארץ אדמה" בהובלת ליה הורן ומאיה קלרה בהרב ימכור (שישי, 05 באפריל) במתחם מסעדת "האחים" מאכלים דרוזים, ואת תוצרתם הנהדרת של אופים, בשלנים ושוקולטיירים, כמו גם תיקים של NANIG שעוצבו במיוחד לאירוע, והכנסות מכירתם ייתרמו למטה החטופים.

יומיים קודם לכן, (חמישי, 04 באפריל) יקיים בית הספר לקולינריה דן גורמה סדנת "מאסטר קלאס" עם מיעד אסעקלה ממע'אר, שמבטיחה לנפץ מיתוסים, ליצור שישברק *בקלות*, ולא לוותר עד שיש מול העיניים, ובתוך הבטן, טאבולה ומג'דרה. כמו שצריך, זאת אומרת.

seperator

דֻרוּז, פסטיבל האוכל הדרוזי בתל אביב, 01-02 וגם 05-06 באפריל. כרטיסים כאן, כולל הטבת פרי-סייל של 100 שקלים ללקוחות חברת האשראי MAX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully