וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה השביתה את בור הבשר. עכשיו האש חזרה לבעור

17.3.2024 / 6:00

בשורה בינלאומית, קליטה ישראלית ומסלולי אוכל: החדשות הטעימות של ישראל

ג'ורג' וג'ון, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - בשורה בינלאומית, קליטה ישראלית ומסלולי אוכל. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

אביב של אוכל כפרי במטה יהודה

אביב של אוכל כפרי במטה יהודה, אצל אורי וצפית. דבורין תקשורת,
אצל אורי וצפית בנתיב הל"ה/דבורין תקשורת

אירוע האוכל הוותיק חוגג 24 שנות אוכל תוך דגש על עסקים מקומיים ובבעלות מילואימניקים, ועם חיבורים קולינריים מיוחדים עם אנשי הנגב המערבי.

כל זה יקרה במהלך שלושת סופי השבוע הקרובים (מ-21 במרץ ועד 06 באפריל, חמישי-שבת), ועם פריסה מרשימה של עשרות בתי אוכל, מטבחים ופיתויים.

יהיו פה, בין היתר, גבינות טבעוניות של "שוני" במאפיית "ברדלי" בשריגים, מפגש מבשלות בירה בין "קרמזינה" ושריגים, חיבוק בין "שוקולד קפה" ו"איש לחם" וגם ליקוטי שטח, בראנץ' טורקי-יווני, גריל ארגנטינאי וטירוף גיאורגי, תבשילים מרוקאיים ומאפים מהולנד, מוקד בצק תימני וסירי קובה מהמטבח הכורדי, וגם נופים מצוינים של אחרי הגשם, פריחות שקדיות והרבה ירוק.

תיירות מטה יהודה

חדשות האוכל

הבראנץ', הקוקטיילים והמבט לפריז: יש הוט-ספוט חדש בתל אביב

לכתבה המלאה

ג'ורג' וג'ון ומלון דריסקו ב-Relais & Châteaux

תומר טל, מסעדת ג'ורג' וג'ון, תל אביב. חיים יוסף,
תומר טל/חיים יוסף

המלון התל-אביבי של אבי זק והמסעדה בהובלת תומר טל מצטרפים למועדון היוקרתי של הארגון העולמי המאגד כ-600 מלונות, מוקדי תיירות ואירוח ונקודות אוכל.

היוזמה הבינלאומית יצאה לדרכה בשנת 1954 ופועלת מאז להמשכת שגשוגן וקידומן של מסורות קולינריה ואירוח. היא נחשבת לתו-תקן בינלאומי מקביל, וגבוה לא פחות, ממוסדות כמו מישלן או פיפטי בסט ונתפסת על ידי קהל היעד שלה כ"מסננת" ראויה בדרכו לאיתור סנדרט גבוה בעולמות האירוח והקולינריה.

טל וזק הגדירו את ההצטרפות כתעודת כבוד עבור המלון והמסעדה כאחד, בעוד נשיא Relais & Châteaux לוראן גרדינייה הביע "גאווה גדולה" על המהלך, והוסיף כי "הגיע הזמן שתהיה בארגון נציגות מהאזור". היועץ הקולינרי דוד קישקה, שאחראי על שיתופי הפעולה הקולינריים הבינלאומיים של המלון והמסעדה, רמז במקביל על "פרויקטים חוצי יבשות" שמתוכננים לחודשים הקרובים.

ג'ורג' וג'ון

פיקניק אנד לוקיישן, הערבה הדרומית

פיקניק אנד לוקיישן, הערבה הדרומית. אפרת פרנקנשטיין,
פיקניק אנד לוקיישן בערבה הדרומית/אפרת פרנקנשטיין
פיקניק אנד לוקיישן, הערבה הדרומית. אפרת פרנקנשטיין,
פיקניק אנד לוקיישן בערבה הדרומית/אפרת פרנקנשטיין

קומבינציית אוכל-נוף מצוינת מזמינה את מטיילי הדרום הרעבים לאסוף סלי פיקניק עמוסים כל טוב, ולהמשיך משם לאתרים מרהיבים בערבה הדרומית, על בסיס המלצות מקומיות מצוינות.

הדיל (150 שקלים לסל, ובו אלכוהול, גבינות, לחם או קרקרים, ירקות, קינוח וגם הסל עצמו, לשימוש חוזר) מתרחש בכל ימות השבוע, ועד סוף מרץ, וכולל איסוף מפונדק נאות סמדר, מקפה תמנע ומתמרל'ה בקיבוץ אילות (למעט שבת).

אחרי האיסוף, תוסללו להמשיך לתצפית הר עיט, לאקו כיף לוטן, לחולות כסוי, לתצפית או לאגם בפארק תמנע ולעמודי עמרם העוצמתיים.

פיקניק & לוקיישן

לילות רמדאן

לילות רמדאן 2024. החברה הכלכלית רהט,
ארוחת לילות רמדאן ברהט/החברה הכלכלית רהט

החודש המוסלמי הקדוש מביא עמו זו השנה העשירית אירועי אוכל טעימים ברהט וסביבותיה.

לוח הזמנים מעלה הילוך בסופי השבוע של מרץ ואפריל, ומציע במסגרתו, בין היתר, סיורי ערב, דוכני ממתקים מסורתיים, סדנאות ייחודיות והצצה מסקרנת לתרבות הבדואית הנהדרת (לרבות מקלובה וקטאייף כמובן, אבל הרבה מעבר).

לילות רמדאן

שישי בחצר, שף רודד

השף רודד, מושב שרשרת. רביד תורג'מן,
השף רודד/רביד תורג'מן

הפסקת מלחמה כפויה עצרה את ההתרחשות הטעימה במושב שרשרת שבצפון הנגב, וכעת רודד עטיה מדליק את הלהבות מחדש בבור הטאבון העמוק שלו.

תוכלו למצוא פה מדי יום שישי (מ-11:00, וללא צורך בהזמנת מקומות) חצר נעימה ופינות ישיבה, מנות גדולות על בסיס בשר שבושל כל הלילה באותו בור (כריך אסאדו עם טחינה ומטבוחה, למשל, שניצלים בחלה או קציצות טוניסאיות) וגם יינות טבעיים מיקב הבוטיק, אף הוא של עטיה.

השף רודד

תעודת כשרות, צייט פור ברוט

מאפיית צייט פור ברוט, תל אביב. אמיר מנחם,
צייט פור ברוט/אמיר מנחם
מאפיית צייט פור ברוט, תל אביב. אמיר מנחם,
צייט פור ברוט/אמיר מנחם

כחצי שנה לאחר נחיתתה הישראלית, משלימה המאפייה הברלינאית את תהליך הקליטה המקומי שלה ועוברת לפעול תחת השגחת רבנות תל אביב.

תוכלו למצוא פה, עדיין, לחמים ולחמניות, כריכים ופלוטים וגם שנקה כמובן - עוגות השמרים המיתולוגיות שלה.

צייט פור ברוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully