וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת המרפסות השוות בישראל קיבלה סוף סוף את האוכל שמגיע לה

4.4.2024 / 6:00

מבט לגן, מבט לפארק, מבט לצרפת: החדשות הטעימות של ישראל

רשת פאפא ג'ונס/פאפא ג'ונס

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מבט לגן, מבט לפארק, מבט לצרפת. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

טאפה, חיפה

טאפה, חיפה. אסף קרלה,
טאפה בחיפה/אסף קרלה

המרפסת המצוינת של מלון בוטניקה - במושבה הגרמנית, מול הגנים הבהאיים - מתחזקת עוד יותר עם פתיחתו של בר טאפאסים חדש.

התפריט, בהובלת וארדי ספורי, כולל קומבינציות מסקרנות של דג לבן ופלפל קלוי, קוקי סן ז'אק וקרם גזר; מולים עם קרם מסקרפונה וגם שרימפס טרי ברוטב סרטנים חמאתי.

לבד מאלה, יהיו גם קלמרי פריך, קובה מטוגנת במילוי זנב שור, פאייה מפתול עם פירות ים והרבה מאוד יין וקוקטיילים שמוזג ומערבב אדי דאו.

טאפה

חדשות האוכל

אחד הבראנצ'ים הידועים של תל אביב סוף סוף חזר (ליום אחד בשבוע)

לכתבה המלאה

בירקין, רעננה

בירקין, רעננה. אנטולי מיכאלו,
בירקין ברעננה/אנטולי מיכאלו

הפארק העירוני הגדול מקבל אף הוא חיזוק קולינרי-אלכוהולי עם פתיחתו של בר אוכל חדש, עם תשוקה בולטת לפיגורה הצרפתית המיתולוגית, ולתיקים ששאבו ממנה השראה.

הצוות המוביל הוא יניב בובליל, ניסו מוגרבי ואסף זילברשטיין והצהרות הפתיחה מדברות על סינרגיה בין אוכל מוקפד, קוקטיילים מוקפדים לא פחות וגם לא מעט סטייל אורבני נחוץ, הנשען על מטבח פתוח ובר גדול, ועל הפארק עצמו כמובן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, רוסט שייטל, עם סלסה וורדה, סשימי עם קרם פלפלים "שרופים", זוקיני צלוי עם קרם כתום, סנדביץ' סלמון קריספי עם איולי טוגראשי, לינגוויני ירוקים עם שום קונפי וצנוברים קלויים וגם נקניקיות והמבורגרים לרוב.

תפריט האלכוהול מתווך את כל אלה עם דגש ישראלי ועירבובי "Ispahan Macron" (וודקה, ליצ'י, אמרטו, מי ורדים, סירופ רימונים ומיץ לימון), למשל, "אספרסו בננה" (רום לבן, רום שחור, רום מעושן, ליקר קקאו לבן, אספרסו וניל וקציפת בננה) וגם "Basil Mule" (ג'ין, סירופ למון גראס, מיץ לימון, ג'ינג'ר ביר ובועות בטעם למון גראס. כן, התחלנו לטעום בועות עכשיו).

בירקין

פופ-אפ Perrier, דנון

פופ-אפ Perrier, דנון. קובי מהגר,
פופ-אפ Perrier בדנון/קובי מהגר
פופ-אפ Perrier, דנון. קובי מהגר,
פופ-אפ Perrier בדנון/קובי מהגר

חגיגות 160 שנים למותג המים המוגזים הולידו מהדורת קפסולה מוגבלת (מאוד, 2,000 בקבוקים בלבד נחתו בארץ) בעיצוב פיליפ סטארק, וגם ויטרינת שחיתות צרפתית עם פוטנציאל להתנפלות רבתי, מול הים של תל אביב.

הפופ-אפ מתקיים במשך שלושה ימי שישי (05, 12, 19 באפריל) תחת כנפי דנון וכחלק מהמאפייה שנפתחת בנמל תל אביב על ידי תלמידי בית הספר למצוינות קולינרית. אלו התבקשו ליצור מאפים וקינוחים בהשראת קווי העיצוב של סטארק ובאווירת פטיסרי צרפתי של ממש, ונענו עם קרואסון קרם ברולה ואגסים, קרואסון שוקולד "קצת אחר" וגם עם "פלאן פריזאי" וקרואסון עם קרם וניל.

פרייה או דנון

שישי נשי ומקומי, הגפן

שישי נשי ומקומי, הגפן. נטשה זריקר,
אירוע שישי בגפן/נטשה זריקר
שישי נשי ומקומי, הגפן. נטשה זריקר,
אירוע שישי בגפן/נטשה זריקר

החצר היפואית השמחה מאגדת יוצרות ומזיגות לכדי חגיגת סופ"ש משכרת, כנדרש.

האירוע יתקיים ביום שישי (05 באפריל, 10:00-15:00) בחצר הגפן שברחוב נעם, ויציע אופנה ישראלית והרבה מאוד יין, לצד התפריט הקבוע והטעים של המקום.

יהיו פה, בין היתר, יקב מיקה, יקב צפרירים ויקב נחמני וגם מפגש מלמד עם הייננית ענת אגמון וטעימה של יינות טיוטא.

הגפן

אומאמי שף, ג'וני ווקר

אומאמי שף, ג'וני ווקר. דיאג'יו,
אומאמי שף של ג'וני ווקר/דיאג'יו

מותג הוויסקי הידוע ממנף את מהדורת הבלו לייבל העוד-יותר-מיוחדת שלו לכדי שיתוף פעולה מסקרן עם כמה מבכירי עולם האוכל המקומי.

הפרויקט, שיתרחש לאורך אפריל, מציע סדרה של ארוחות ערב עם תפריט מיוחד, השואף להעניק פרשנות אישית לטעם האומאמי, ולשאוב ממנו השראה. יהיו פה, בין היתר, הלל תווקולי ומידן סיבוני, יובל בן נריה, חיים כהן ורוקו (קובי שיניאן), גל בן משה, ברק חסן ומוטי טיטמן שיבשל ויחד ב"הוטל מוטיפיורי", נאיפה מולא, יוסי שטרית, גיא אריש וגם דניאל צור ועומר שדמי שיארחו ב"אלנה" את גדי בור ויונתן דנון מ"נומי" לשעבר.

אומאמי שף

חגיגות ה-30, פאפא ג'ונס

פיצה פאפא ג'ונס. אמיר מנחם,
פיצה פאפא ג'ונס/אמיר מנחם

השקת הסניף ה-30 שלה בישראל (בזכרון יעקב) הוביל את רשת הפיצריות להתפרע עם חגיגות סמליות ובהן מנות (ב-30 שקלים כמובן) וכרטיסי גירוד שהיא עצמה מגדירה כ"משוגעים".

התפריט המיוחד יציע 15 מנות במחיר הסמלי למדי הזה, ובהן פיצה אישית ותוספת, ספייסי רולז, הוט פאפאס, פפרוני רול, פפיוני שום פרמזן, שוקולד קראנץ רול ורולס בייגלה מלוח, ולכל משלוח יתלווה גם אותו כרטיס גירוד מסקרן. הפרסים הפוטנציאליים? פיצות מיוחדות, קינוחים ואף מנוי פיצה לשנה.

פאפא ג'ונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully