וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש, עשן ומגרש משחקים טעים: פופ-אפ ראמן של תום שמיר בפליים

2.4.2024 / 6:00

מפגש פסגה של להבות נדלקות: החדשות הטעימות של ישראל

פופ-אפ ראמן של תום שמיר, מסעדת פליים, תל אביב/פליים

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מפגש פסגה של להבות נדלקות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פופ-אפ ראמן של תום שמיר, מסעדת פליים, תל אביב. גל קלדרון,
חזרה לאש. פופ-אפ ראמן בפליים/גל קלדרון

חודשים ספורים של התחלה לוהטת למדי, כמתבקש, ושבועות ארוכים של דלתות סגורות בשל המלחמה, הובילו את מסעדת פליים בתל אביב שוב לנקודת ההתחלה, ולצורך להבעיר מחדש את האש.

המסעדה, במלון קרלטון שבתל אביב, נפתחה על ידי אלון אהרונוביץ', ארז עצמון ואביעד יצחקי בקיץ שעבר והבליטה מתקן צלייה דרמטי ועיסוק בלתי מתפשר בעשן ובגחלים. כעת, לאחר שירות מילואים ממושך בגבולות הדרום והצפון, החליטו השותפים לחזור לבסיס ולאותה טמפרטורה, ולהוסיף פופ-אפ מסקרן כתיבול מיוחד.

ובקיצור - קבלו את "ראמן באש גלויה", יומיים שמפגישים את תום שמיר ומיזם "תום תום ראמן" שלו עם הטמפרטורה הגבוהה מאוד במטבח של פליים.

חדשות האוכל

אחת המרפסות השוות בישראל קיבלה סוף סוף את האוכל שמגיע לה

לכתבה המלאה
פליים (Flame), מסעדת בשר על אש גלויה, מלון קרלטון, תל אביב. דוד מויאל,
חוזרים למקורות. פליים/דוד מויאל

הרעיון היה פשוט אך הכרחי - "מדליקים את האש מחדש עם ראמן אש", והדיבור המקדים עסק בצורך לשאוב השראה מהעולם, לרגש ולחדש, אך לשמור על מחירים נגישים, "כדי לעזור למבקרים להמשיך לבלות גם בזמנים קשים".

הפופ-אפ (ראשון-שני, 07-08 באפריל) נועד לענות ולהיענות לכל אלה. הוא יכלול שש מנות ראשונות מהתפריט המוכר של פליים שעברו ריענון והידוק, ובהן לשון בקר צרובה עם ראגו פטריות, כרוב צלוי עם רוטב גומא וחסה מהאש עם ויניגרט חרדל וחזה עוף, וכן שלוש עיקריות מידיו של שמיר, שהן גם שלוש אופציות ראמן - צמחוני, בשרי ועל בסיס עוף. על אש גלויה כמובן, מה חשבתם?

"שילוב בשרים מעושנים בראמנים שלי מכניס פנימה את אלמנט הטעם השישי ומציע עומקים ורבדים חדשים", הסביר שמיר, "וכאן מצאתי את מגרש המשחקים המושלם".

פופ-אפ ראמן של תום שמיר, מסעדת פליים, תל אביב. גל קלדרון,
"אלמנט הטעם השישי". פופ-אפ ראמן בפליים/גל קלדרון

48 השעות המסעירות הללו ילוו, כמתבקש, בחזרה הדרגתית לפעילות הרגילה של המסעדה, ובהרצת התפריט המרוענן.

יהיו פה, בין היתר, פוקאצ'ה בטאבון עם צ'ירשי, שום קונפי ודבש לבן, טרטר בקר, רוסטביף ועיקריות דוגמת המבורגר 300 גרם, קבב טלה, פרגית צלויה על מחטי אורן, אסאדו על עצם וגם נתחים מיושנים כמו פלאט איירון סטייק, סינטה או פריים ריב.

seperator

פופ-אפ ראמן של תום שמיר, 07-08 באפריל, פליים, מלון קרלטון, אליעזר פרי 10, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully