וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסטביף מושלם בבית, שלב אחר שלב

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 14:25

פוחדים לצלות נתח רוסטביף בבית? תמרה וישראל אהרוני לוקחים אתכם צעד צעד, עד להכנת הנתח המושלם. מתוך ספר המתכונים "לבשל עם אהרוניס"

מדריך להכנת נתח רוסטביף. מתוך "לבשל עם אהרוניס", ספר המתכונים של תמרה וישראל אהרוני, הוצאת מודן. שי נייבורג,
רק תראו איזה צבע מטריף מתקבל. הרוסטביף של תמרה וישראל אהרוני/שי נייבורג

זה לא ממש מתכון במובנו הרגיל, אלא פירוט העיקרון של הכנת רוסטביף ותיאור הדרך שתוביל אתכם לתוצאה המושלמת - נתח בשר משובח וצלוי כהלכה.

עוד מתכונים של תמרה וישראל אהרוני:
קציצות בשר עם אפונה ופתיתים בסיר אחד
אורז מטוגן שמנצל שאריות מהמקרר

להכנות נתחיל מהנתח: סינטה או פִּיקֶניָה הן לטעמנו האפשרויות הזמינות ביותר שייתנו את התוצאה הביתית הטובה ביותר. מומלץ שהנתח יהיה במשקל 2 ק"ג, שמתכווצים לכ-½1 ק"ג, וממה שיישאר, אם יישאר, תוכלו להכין במהלך השבוע כריכי רוסטביף נפלאים.

הקפידו שהנתח יהיה גבוה ועם מכסה השומן החיוני לצלייה, כדי שילחלח את הנתח בזמן הצלייה. הנתח צריך להיות משויש דיו ומיושן דיו. את הנתח המליחו בנדיבות, יותר ממה שהייתם חושבים, וגם פלפלו. הקשיבו לעצתנו הטובה וקנו מד-חום לבשר. זה לא יקר ויציל אתכם מאימת מידת העשייה.

המצרכים:

  • 2 ק"ג נתח סינטה או פִּיקֶניָה
  • מלח ופלפל שחור גרוס
  • 4 גבעולי תימין
  • 4 גבעולי רוזמרין
  • ½ כוס שמן זית
  • ראש שום (לא הכרחי)

אופן ההכנה:

הטכניקה הבסיסית היא לצרוב בהתחלה את הנתח בחום גבוה מאוד עד שהוא שחום ופריך, ואחר כך לצלות אותו לאט בחום נמוך. כך הצלייה תהיה מיטבית ומרכז הנתח יישאר ורדרד ועסיסי.

1. מחממים את התנור לחום הגבוה ביותר. מניחים את הנתח בתבנית צלייה. אם יש לכם רשת קטנה שנכנסת לתבנית, עדיף להניח את הנתח עליה.

2. מתחת לפני הנתח וגם מעליו מניחים כמה גבעולי תימין וכמה גבעולי רוזמרין, ומעל הכול יוצקים כ- כוס שמן זית. אפשר גם להוסיף לתבנית ½ ראש שום חצוי לרוחבו, ולהניח אותו עם הצד החתוך כלפי מטה.

3. מוודאים שהתנור חם מאוד ומכניסים את התבנית למרכז התנור. משאירים אותה שם כרבע שעה, אולי קצת יותר, עד שהנתח ממש שחום למראה. מוציאים מהתנור.

4. מנמיכים את חום התנור ל-130 מעלות, מכסים את התבנית בנייר אפייה ומעליו בנייר כסף כך שיאטום אותה, ומחזירים לתנור למשך כשעה.

5. אחרי כ-40 דקות בחום הנמוך מכניסים את מד-החום למרכז הנתח ומביטים בתוצאה. 56-57 מעלות הן סימן לנתח יפהפה במידת עשייה מדיום-רייר. זו התוצאה האידיאלית. אך בכל מקרה לא מומלץ שמרכז הנתח יגיע ליותר מ-58 מעלות (מדיום).

6. מוציאים מהתנור ומניחים לנתח לנוח בתוך התבנית המכוסה במשך 10 דקות. רק אז מוציאים אותו, ופורסים לפרוסות דקות. מגישים עם חרדל, חזרת, מיונז, מלח גס, ומוסיפים מעל קצת מנוזלי הצלייה שבתבנית. תענוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טיפ מהאהרוניס

הצעה לתיבול: לפני האפייה אפשר למרוח את הנתח בשכבה נדיבה של חרדל דיז'ון חלק ולפזר עליו תערובת של 3 כפות עלי רוזמרין קצוצים, 2 כפות עלי תימין ו-6 עלי מרווה קצוצים. אפשר גם לדקור את הנתח עם סכין קטנה וחדה עד לאמצע עומקו ב-10-8 מקומות ולהחדיר בכל חתך שן שום שלמה.

עטיפת "לבשל עם אהרוניס", ספר המתכונים של תמרה וישראל אהרוני, הוצאת מודן. שי נייבורג,
יחד איתם. עטיפת "לבשל עם אהרוניס"/שי נייבורג

הספר "לבשל עם אהרוניס" (הוצאת מודן, עורכת אחראית: קרן אורי) מזמין אתכם להיכנס לתוך הבית של תמרה וישראל אהרוני, ולבשל איתם את המתכונים הכי פופולריים במטבח הפרטי שלהם.

תמצאו פה שפע של רעיונות לארוחות משפחתיות, סעודות שישי מרובות משתתפים וגם פתרונות "תקתוק" של אמצע השבוע. הפרקים השונים מאפשרים ניווט קל ויעיל בין מנות שהן ארוחות שלמות בכלי אחד ובין סלטים וירקות, מתוקים וקינוחים, מנות אסייתיות וגם הצעות לחיזוק המזווה הפרטי, ובהן מתכונים לצנצנות שונות שאפשר להכין ולשמור לשדרוג כל מנה.

לרכישת הספר לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully