וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוד השווארמה המסתובב של גרטי מגיע למרכז תל אביב. יש לכם שבוע

14.4.2024 / 6:00

חגיגות, השקות, פתיחות: החדשות הטעימות של ישראל

גרטי דונר, דוכן שווארמה של זיו גרטי, שוק הכרמל, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - חגיגות, השקות, פתיחות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

צ'אטוצ'אק, נתניה

צ'אטוצ'אק, נתניה. אפיק גבאי,
עוף בגריל של מסעדת צ'אטוצ'אק/אפיק גבאי

אזור התעשייה האפור למדי של עיר החוף מתחדש במגנט אסייתי מושקע, ועם הרבה כוונות טובות.

המסעדה, על שם שוק סוף השבוע המפורסם של בנגקוק, היא תוצר שיתוף הפעולה בין יניר גרין ואנותאי גילור. הצהרות הפתיחה שלה שואפות "להעניק את הכבוד הראוי למטבח התאילנדי הלא מתויר", מבטיחות מנות שקשה למצוא במסעדות דומות בישראל וחותמות עם "מרפסת ענקית המדמה ריזורט תאילנדי פסטורלי". איפה מחתימים דרכון, בקיצור?

התפריט כולל, בין היתר, היאם קאו טוד, לאב גאי יאנג עם עוף קצוץ, באי טוד (פילה מוסר עטוף בעלי בננה עם משחת פאננג, למון גראס ואספרגוס צלוי) וגם קלאסיקות דוגמת פאד סי יו, קארי מסאמן, טום יאם, פאד תאי ובננה לוטי, אבל קצת אחרת.

צ'אטוצ'אק

חדשות האוכל

ההפתעה החדשה של מושיק רוט

לכתבה המלאה

סונגקראן, קאב קם

קאב קם, תל אביב. יהונתן בן חיים,
קאב קם/יהונתן בן חיים

עדיין בתאילנד, כי למה שנעזוב בעצם. בר האוכל של מסעדת בית תאילנדי מושך את סוף השבוע של הפסטיבל המפורסם, ומציע מנות מיוחדות ובאקטים של קוקטיילים, בדיוק כמו שם.

החגיגות יימשכו עד יום שני (15 באפריל) ויציעו, בין היתר, נאה סום סופ נומאי (שפיץ שייטל כבוש בעלה בננה עם סלט נצרי במבוק חריף), יאם מקאה יאו (חציל על גריל פחמים עם סלט שרימפס ופילה חזיר קצוצים), קאנום צ'ין (תבשיל דגים בקארי וחלב קוקוס), טאם פאד פיק גהה (כבדי עגל מטוגנים בשום וכוסברה עם ביצה טרופה), נומאי דונג פאד מו (ברוסט חזיר פריך על הווק) וגם בירות מיוחדות שיורידו את כל אלה ועירבובי וודקה וענבים או רום וסירופ אננס מעושן.

קאב קם

פופ-אפ שווארמה, זיו גרטי וסמאש בורגר האוס

גרטי דונר, דוכן שווארמה של זיו גרטי, שוק הכרמל, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
השווארמה של גרטי/מערכת וואלה!, יניב גרנות
זיו גרטי. יועד שצמן,
זיו גרטי/יועד שצמן

דוכן הבשר המסתובב - תרתי משמע כמובן - מגיח להופעה תל-אביבית משמחת בשדרות רוטשילד, בתוך רשת ההמבורגרים והכריכים של איל רודוב.

התכנון מדבר על ראשון-שישי (14-19 באפריל, מ-10:00 ועד שנגמר), על שיפוד שעושה כבוד למותג עם פיתות (55 שקלים) מתפקעות, מפיסטוקים ובכלל, ועל תוספות כמו צ'יפס מתובל, כנפיים, טבעות בצל וסלט קולסלואו.

סמאש בורגר האוס

פאנוצו בצ'אטה, סה טו

תפריט כריכי פאנוצו בצ'אטה, סה טו, ראשון לציון. סה טו,
כריכי פאנוצו בצ'אטה בסה טו/סה טו
תפריט כריכי פאנוצו בצ'אטה, סה טו, ראשון לציון. סה טו,
כריכי פאנוצו בצ'אטה בסה טו/סה טו

הפיצרייה הנאפוליטנית-ראשל"צית של רון אלימלך חוגגת אפריל של נשיקה איטלקית, מושחתת כמובן.

תפריט Panozzo Baciata מתבסס על כריכי הרחוב המפורסמים של עיר הנמל שעוטפים עם בצק פיצה מילויים צבעוניים וטעימים. כאן יהיו - לצד המנות היומיומיות של סה טו - קפרזה (פסטו, מוצרלה טרייה, עגבניה, עלי בזיליקום, עגבניות מיובשות, קרם בלסמי ופרמזן), גבינת ברי עם ריבת בצל וסלק, סלמון מעושן עם גבינת שמנת וצלפים, בייקון ופרושוטו עם איולי עשבי תיבול ופרמזן, קורנביף עם בצל מוחמץ וגם כריך "חריף ודבש" עם פסטו, מוצרלה, פפרוני וגם חריף ודבש. נו מה.

סה טו

תפריט פירות ים, סילו

תפריט פירות ים, סילוף, חולון. סילו,
פירות ים בסילו/סילו

המסעדה החולונית הוותיקה חוגגת אפריל עם התמקדות בכל טוב הים, ומעבר.

התפריט, בהובלת אסף גלזר, יוגש עד סוף החודש לצד המנות הקבועות של המסעדה. יהיו בו, בין היתר, "שרימפס מורטי טמפורה", פיצה פפרוני ושרימפס עם ביצת עין, לינגוויני עם מולים, קלמרי ושרימפס, "סלט די מארה" עם טבעות קלמרי, שרימפס ו-ויניגרט שנאפס אפרסקים.

סילו

שוקולד, רביבה וסיליה

שוקולד, רביבה וסיליה. יעל יצחקי,
שוקולד של רביבה וסיליה/יעל יצחקי

כמעט ארבעה עשורים של אוכל ואירוח הובילו את המוסד מרמת השרון (ומתל אביב) לרצות עוד, ולהשיק כעת קולקציה שוקולדית מפתה, ומתוקה כמובן.

תוכלו למצוא פה, לעת עתה, שש טבלאות (שוקולד מריר עם שקדים והדרים, שוקולד חלב עם אגוזי לוז, שוקולד לבן עם פיסטוק וקריספי פטל, שוקולד דולסה קפה, שוקולד מריר ממולא פרלינה פיסטוק ושוקולד חלב ממולא קרם וניל), שתי טבלאות עגולות (שוקולד מריר ממולא קוקוס קלוי ושוקולד חלב עם שביבי עוגיות), ברים ארוכים, טראפלס (גנאש וניל, למשל, או רום) ושברי שוקולד.

רביבה וסיליה

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully