וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוטסביף, הסטייק, הגפילטע וכל השאר: 4 המלצות טעימות של אוכל מוכן לפסח

17.4.2024 / 6:00

מארזים ידידותיים עד כדי הסמקה ונתחים שיחזיקו אתכם עד יום העצמאות, ארוחות מוכנות לגדוד קטן וטאץ' מסורתי שמאכיל חוגגים כבר 76 שנים

חזרת בשילוב מאכלים אחרים/NOW רוני שרמייסטר

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מארזים ידידותיים עד כדי הסמקה ונתחים שיחזיקו אתכם עד יום העצמאות, ארוחות מוכנות לגדוד קטן וטאץ' מסורתי שמאכיל חוגגים כבר 76 שנים. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

דלימארק, ראשון לציון

פסח 2024, דלימארק, ראשון לציון. נתנאל ישראל,
פסח בדלימארק/נתנאל ישראל

המעדנייה המקסימה של עדי ואורן בלכר בשכונת נחלת יהודה סוגרת לכם את כל הפינות האפשריות ביומיום ובכל סוף שבוע למעשה, אז פלא שהמשפחה השתוללה גם בפסח?

מה מזמינים? מקררי הסלטים ממתינים עם וולדורף (89 שקלים לקילו) וגזר מרוקאי חריף (59 שקלים לקילו), חזרת הום מייד וחציל בטחינה כמובן, משוואיה אדומה לוהטת וטאבולה קינואה, כבד קצוץ (99 שקלים לקילו), מטבוחה (פיקנטית או ידידותית יותר), סלט ביצים וסלט מסקרן של ויניגרט בסגנון רוסי.

משם, ממשיכים לתוספות דוגמת תפוח אדמה פריך בתנור (49 שקלים לקילו), לפחות ארבע גירסאות של אורז (לבן וחגיגי, אושפלאו ובתוספת תרד-ערמונים), אנטיפסטי צבעוני, גפילטע פיש ומרק עוף צח שיילך ליד, סיגרים במילוי בשר מפורק, צימעס ועלי גפן ממולאים.

העיקריות מגבירות עם כרעיים שחומות בגריל ומפרום, תבשיל עוף בלימון או גונדי, חורשט סבזי וכתף טלה חגיגית עם ערמונים וירקות שורש, וגם פרוסות לשון (145 שקלים לקילו), קציצות בשר עם פרסה ברוטב חמוסטה וקדירת אסאדו מרשימה עם ארטישוק ירושלמי.

עוד? דג סול מטוגן ופיל דניס, לברק וסלמון וגם קציצות דגים - למה לא בעצם - וצנצנות חמוצים, ממרחים וחריפים.

לסיום, שהרי לא אכלנו מספיק, יש גם קינוחים מושחתים וכשרים במקביל, ובהם עוגת גבינה אפויה ופס קרם פיסטוק ירקרק, סופלה שוקולד עשיר ופאדג' סמיך ועמוק.

שיחוק נוסף הוא הרכבה עצמית של ארוחות מלאות לנמנעים מהחלטות, שמסדרת לכם שולחן חג ללא טעויות - משישה סועדים שאוכלים רק צמחוני ועד עשרה סועדים רעבים ואוהבי בשר..


דלימארק

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של פסח וחול המועד

לכתבה המלאה

סנדר, תל אביב

פסח 2024, מסעדת סנדר, תל אביב. קווין סתיו,
פסח בסנדר/קווין סתיו

המוסד העירוני של זמי שרייבר עושה אוכל מזרח-אירופי (וישראלי, למעשה) כבר 76 שנים, ונערך לפסח עם הלהיטים המוכחים שלו, והרבה-הרבה מעבר לכך.

מה מזמינים? גפילטע פיש כמובן (18-35 שקלים), דג ממולא ודג מרוקאי פיקנטי (45 שקלים), חזרת (30-80 שקלים, תלוי ביכולת ההכלה החריפה שלכם), חרוסת וגם טחינה, כבד קצוץ אמיתי (35 שקלים), צנצנות ליטר אימתניות של חמוצים וסלט ביצים עם שמאלץ כמובן.

יש גם מצות ממולאות פירה תפוחי אדמה עם בצל מטוגן, סלט חצילים רומני, פלפל ממולא (בשרי או צמחוני), צלחת סדר כהלכתה (199 שקלים), ראש דג ממולא ורגל קרושה, מרק עוף צח ומרק עם קניידלך, עיקריות אסאדו עגל בתנור (77 שקלים), כתף בקר, לשון ברוטב, קורקבנים, שוק אווז ברוטב תפוזים ושזיפים, שניצל בקמח מצה, וכן עוף בתנור עם פירות יבשים וקציצות בקר ברוטב.

עוד? צימעס מתקתק לתוספת או שעועית מוקפצת, בטטה עם דבש וקינמון ואורז בסמטי לבן, וגם קינוחים דוגמת עוגת מוס שוקולד, רולדת "זמרת הארץ" (עם אגוזי מלך, פיסטוקים, דבש וקוקוס) ולפתן פירות יבשים.

סנדר

מרעה גולן

פסח 2024, מרעה גולן. גיא אשכנזי,
פסח במרעה גולן/גיא אשכנזי

חגיגת הבשר הצפונית שהיא אגודת מרעה גולן חולשת לאורך השנה על בקר מקומי שנולד וגדל ברמה, ופועלת במקביל לחיזוק החקלאות הישראלית, בצפון ובאופן כללי. כל הטוב הזה קופץ לשולחן החג מתוך החנות הבשרנית שלה, ובאמצעות מארזים שמחשבים היטב ליל סדר וחול המועד, חג שני ואף מעבר לו.

מה מזמינים? אוסובוקו טלה או אסאדו טיבון או בריסקט חזה בקר עסיסי, בשר טחון או קוביות טלה לגולאש, המבורגרים נהדרים ויין שיימזג באופן עצמאי לידם, סטייקים יוצאי דופן ונקניקיות שמנמנות, מלח קוויאר וסיידר תפוחים.

לצדם, יש גם מארזים מובנים, מייתרי החלטות ומגבירי שמחה. חבילת ערב חג + צהרי חג חגיגיים במיוחד (1,711 שקלים) כוללת נתח אנטריקוט, נתח אסאדו, גולאש טלה, נקניקיות בשר עם כבש, קבב רומני, נקניקיות מרגז, 2 יחידות טיבון, המבורגר, מארז אוכף (טיבון) טלה, יין גרנאש, סיידר תפוחים ומלח קוויאר.

מארז ערב חג גורמה (1,118 שקלים) כולל נתח סינטה, שוק טלה, יין גרנאש, שמן אבוקדו וקוויאר מיובש.

מארז פינוק ערב חג (406 שקלים) כולל נתח פילה מדומה לצלי, 1 ק"ג בשר בקר טחון, סיידר תפוחים, שמן אבוקדו ומלח קוויאר.

מארז צהרי חג בלתי נשכחים (1,096 שקלים) כולל נקניקיות בשר עם כבש, קבב מזרחי, נקניקיות מרגז, 2 יחידות סטייק טיבון, 2 מארזי מדליוני פילה, מארז אוכף (טיבון) טלה, יין גרנאש ושמן אבוקדו.

מרעה גולן

מרינדו

פסח 2024, מרינדו. אנטולי מיכאלו,
קוביות טלה בסילאן ובצל של מרינדו/אנטולי מיכאלו
פסח 2024, מרינדו. אנטולי מיכאלו,
צלעות עגלה בשזיפים ובצל של מרינדו/אנטולי מיכאלו

מעצמת הבשר הצפונית יודעת כבר שנים לקחת את הקולקציה הענקית שלה ולהתאים אותה לחגיגות אישיות ופרטיות, כמו גם למסיבות מרובות משתתפים. בשנים האחרונות היא לקחה את הכישרון הזה וחידדה אותו לכדי מארזי "שגר ושכח" שדורשים מהבשלן הביתי כל כך מעט, עד שזה כמעט מביך (אחרים, אנחנו הסתדרנו מצוין עם רגשות האשם).

מה מזמינים? איירון סטייק אורגני ואנריקוט אנגוס, מיני צ'וריסוס ופלאנק סטייק, שורטריב ו-ואסיו, בשר טחון לעראייס וקבב טלה מזרחי, עוף שלם מעושן וערכה למרק עוף, שוק טלה ורוסטביף, וגם מטבוחה, טחינה ירוקה, "חציל סיציליאני", באבאגנוש ומה שמכונה פה "חזרת גלילית". בהחלט.

לצדם, יש את אותם מארזים, שהם נתחי ענק מוכנים ומתובלים, שמגיעים עם סיר ייעודי יפהפה (או בלעדיו). קוביות טלה בסילאן ובצל (289 שקלים לכ-1.5 בשר, כולל סיר, 139 שקלים לק"ג ללא סיר), למשל, צלעות עגלה בשזיפים ובצל (289 שקלים לכ-1.5 בשר, כולל סיר, 119 שקלים לק"ג ללא סיר), וגם עוף שלם ומפורק מעצמות, ממולא בשר הודו ופרגיות קצוץ עם פירות יבשים, מתובל במרינדה של סילאן וטריאקי, רוסטביף טלה מפורק.

מרינדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully