וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על האש, בשר, מנגלים ועוד בשר: מדריך אוכל ליום העצמאות

13.5.2024 / 6:00

כחול, לבן, טעים: החדשות הטעימות של ישראל

מדריך ביתי להדלקת אש במנגל/מתי זקס, קמאדו חואן

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - כחול, לבן, טעים. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

בל בוי גרופ

פליקס, תל אביב. פליקס,
עצמאות בפליקס/פליקס

קבוצת החוויות השמחה של תל אביב חוגגת עצמאות בשלושת מוקדיה, לרבות דילים משוגעים למדי.

תחילה, ל-223, שיציע בימים שני-שלישי 50% הנחה על כל תפריט האלכוהול, לאורך כל הערב. לא רחוק משם, יצטרף בר היין פליקס עם תפריט סובב עולם, קוקטיילים מיוחדים, מנות ספיישל וגם מסלול יין ללא תחתית ב-70 שקלים (כן, גם בשני וגם במוצאי החג), ומעט צפונה, יחתום הפנטסטיק את השילוש, עם תפריט קוקטיילים צבעוני, הבטחה למנות חד-פעמיות, והאפי אוור מתמשך ומתמשך ומתמשך.

223, פליקס, או פנטסטיק

מהסלטים ועד הסטייק

מדריך לוהט ליום העצמאות

לכתבה המלאה

וויסקי בר מוזיאון, תל אביב

וויסקי בר מוזיאון, תל אביב. אסף קרלה,
עצמאות בוויסקי בר מוזיאון/אסף קרלה

הבר הטמפלרי במתחם שרונה חוגג עצמאות עם מזקקות ישראליות והרבה מאוד בשר כמובן.

הדיל, שירוץ לכל אורך מאי, מציע הצטרפות למסע כחול-לבן של ארבע מזקקות וויסקי מקומיות - גולני מקצרין, מילק אנד האני התל-אביבית, לג'נדס ממושב זנוח וכן ירושלמי מהבירה. מחיר: 95 שקלים.

לצד כל הטעימות האלה, יוגש התפריט הקבוע של המקום, ובו קרפצ'יו פילה בקר, סינטה מעושנת, אסאדו על העצם, אנטריקוט, פילה בקר, פריים ריב וגם קינוחים שגם הם מצאו דרך לשבל וויסקי, ובצדק.

וויסקי בר מוזיאון

ארמון סהרה, נין

ארמון סהרה, נין. שני בריל,
מסעדת ארמון סהרה/שני בריל

תחנת החובה הצפונית בהובלת נשאת עבאס חוגגת 76 שנות מדינה עם הזמנה גורפת להצטיידות מנגל של סלטים טריים וצבעוניים, מהסוג שיפתח שולחן מעצמו ויותיר אתכם לעסוק בדבר האמיתי (אם כי במקרה הזה, ספק אם תצטרכו בשר).

יהיו פה, בין היתר, חומוס, טחינה, טחינה מעושנת, כרובית בטחינה, סלט ארטישוק מעושן, סלט טאבולה, סלט ג'רגיר, סלט עלי זעתר טריים, סלט פאטוש וסלט טורקי והרבה מאוד משחקי חצילים כמובן.

ארמון סהרה

פואגו, מע'אר

מסעדת פואגו, מע'אר. בועז לביא,
פואגו/בועז לביא
מסעדת פואגו, מע'אר. בועז לביא,
פואגו/בועז לביא

מסעדת הבשר הנהדרת של עלאא איברהים חוגגת עצמאות באופן הכי טבעי ונכון שיש - עם הרבה מאוד בשר, כמובן.

הדיל החגיגי, שיוגש ביום שלישי (14 במאי, 12:00-23:00) מיועד לרביעיית סועדים וכולל שני סלטים, פוקאצ'ה ומטבלים וגם פלטת בשר ענקית ועליה נתחי אנטריקוט וסינטה, צ'וריסוס, המבורגר וצ'יפס. מחיר: 550 שקלים.

פואגו

נינה ביאנכה

יום העצמאות 2024, נינה ביאנכה. נינה ביאנכה,
עצמאות בנינה ביאנכה/נינה ביאנכה
יום העצמאות 2024, נינה ביאנכה. נינה ביאנכה,
עצמאות בנינה ביאנכה/נינה ביאנכה

המסעדה הכשרה במתחם ביל"ו חוגגת 76 שנות כחול-לבן עם ארוחה ישראלית של ממש בהובלת ירין עמירה, שתוגש בימים שלישי-חמישי (14-16 במאי) לצד התפריט הרגיל.

הדיל (180 שקלים) כולל, בין היתר, ריזוטו פתיתים עם כרישה ופרמזן, שיפוד ברמונדי על האש, לביבות תפוח אדמה עם שמנת חמוצה ועירית, טרטר טונה, סלט ישראלי וטחינה, גבינה צפתית עם ריבת שומר וגרידת הדרים, וגם חלה עם שמן זית כמובן.

נינה ביאנכה

BBB

יום העצמאות 2024, BBB. גיל אבירם,
המבורגר B76 ב-BBB/גיל אבירם

רשת ההמבורגרים הגדולה חוגגת ישראליות עם ספיישל מותאם, מושחת ובשרני שמחבר עצמאות ליום ההמבורגר הבינלאומי (28 במאי, מסתבר).

מדובר ב-B76, מהדורה מוגבלת (כמובן) של קבב-בורגר שתוגש לכל אורך מאי. היצירה מתבססת על נתחי בקר וטלה מתובלים בפטרוזיליה ובצל קצוץ, ומוסיפה להם עגבניה, צ'ילי, ובצל לבן וירוק צלויים, כמו גם טחינה, חסה אייסברג, מלפפון כבוש ובצל סגול - וכן ויניגרט עגבניות בצד, וצ'יפס, שהרי באנו לחגוג. מחיר: 88 שקלים.

BBB

פיצה האט

פיצה האט. אסף קרלה,
עצמאות בפיצה האט/אסף קרלה

רשת הפיצריות הגדולה חוגגת עצמאות עם הנחת ענק, מותאמת ומכוונת - 76% הנחה על הפיצה השנייה. המבצע החגיגי יימשך לאורך יום שלישי (14 במאי).

פיצה האט

מרינדו

יום העצמאות 2024, מרינדו. אנטולי מיכאלו,
קולקציית עצמאות של מרינדו/אנטולי מיכאלו

רשת הקצביות המצוינת חוגגת עצמאות תחת כנפי המנטרה "לנפנף כמו מקצוען", ועם קולקציית בשר שעומדת בשאיפות האלה, ובגדול.

התכנון המוקדם, על פי מומחי מרינדו, היה לעשות כבוד לקבבים ולפרגיות, אך לכבד הרבה יותר את הנתחים המיוחדים ואת הצורך הישראלי הקולקטיבי בשמחה מוגזמת. התוצאה היא מהדורת עצמאות שתרוץ במשך שבועיים באתר ובוולט, ובה שיפוד פרימיום טלה (סינטה, אנטריקוט, פילה) שמגיע, ובכן, עם השיפוד הענקי עצמו (209 שקלים לקילו), שיפוד פרימיום עגלה (פיקניה, שפיץ שייטל) באותו פורמט בשרני (129 שקלים לק"ג), וגם שדרת צלעות טלה בשמן זית ותבלינים, ארוזה בוואקום (139 שקלים לק"ג).

במקביל, כי בכל זאת, מרימה הרשת דיל טחונים על המבורגרים, קבבים ונקניקיות (2 ק"ג ב-119 שקלים)ומשלימה את החוויה כראוי, עם בקבוקי בירה גדולים שלה (שניים ב-59.9 שקלים), טחינה אתיופית וזיקוקים נוספים.

גסטון

יום העצמאות 2024, גסטון. משה בן שמחון,
מארז יום העצמאות של גסטון/משה בן שמחון

הסטייק האוס המצוין באיירפורט סיטי חוגג עצמאות עם מארז בשרני במיוחד, ועוד הרבה מעבר.

המארז (450 שקלים), שמתאים ל-4-5 רעבים לפחות, כולל פריים ריב במשקל 1 ק"ג, 600 גרם של סינטה נברסקה, נתח שאטובריאן, רוטב יין הום מייד, צ'מיצ'ורי וכן בקבוק יין מהפרייבט לייבל של גסטון.

גסטון

יאנגו דלי

יאנגו דלי. דור קדמי,
יאנגו דלי/דור קדמי

אפליקציית המשלוחים חוגגת עצמאות עם מחשבות קולקטיביות ומכלילות על מנגל, ומקפידה לא להותיר אף אחד מאחור.

יהיו פה, בין היתר, מבצעי ביונד מיט (2+1, כולל המבורגרים, נאגטס, שניצל ואצבעות שניצל - כל אחד ב-39.90 שקלים, ולכן שלוש יחידות ב-79.80 שקלים, ולכן 26.60 שקלים ליחידה) וגם המבורגר 800 גרם (69.90 שקלים) והמבורגר ילדים (59.90 שקלים), וכן "קבב חפלה" (צמד ב-90 שקלים).

יאנגו דלי

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully