וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקתי 3 שיטות לשמירה על טריות הסלט לאורך זמן. זו המנצחת

17.6.2024 / 0:01

יועץ מזון ביצע ניסוי כדי לקבוע מהי הדרך הנכונה ביותר לאחסן שקית פתוחה של עלי חסה כך שיישארו טריים לאורך זמן. הנה השיטה המנצחת

סלט בצנצנת/רוני שרמייסטר

מהי הדרך הטובה ביותר לאחסן סלט חסה במקרר? אין חכם כבעל ניסיון. יועץ מזון מבריטניה החליט לבחון את השאלה בניסוי במהלכו אחסן עלי חסה ועלים נוספים משקית בצנצנות שהונחו במקרר. מתוך שלוש הדרכים האפשריות לעשות זאת, רק אחת הוכיחה את יעילותה.

גאווין רן, יוצר תוכן מבריטניה, רכש שלוש שקיות של עלים ירוקים עם תאריך ייצור ותפוגה זהים, ופירט את מהלך הניסוי בסרטון ששיתף בטיקטוק והפך לוויראלי. הוא לקח שלוש צנצנות והכניס את תכולת השקיות לכל אחת מהן. אחת מהן הוא לא סגר, את השנייה הוא סגר במכסה ובשלישית הוא הניח תחילה נייר סופג, מעליו חסה שנשטפה קודם לכן ומעל החסה שוב גליל של נייר סופג. גם את הצנצנת השלישית הוא אטם.

"הסלט מרוויח למעשה משמירה על האיטום", הוא אמר בסרטון והסביר כי לחות "היא אחד הדברים שגורמים למזון להתקלקל מהר יותר".

ניסוי שקית העלים הירוקים. Tiktok.com/@gavinwren, צילום מסך
ניסוי שקית העלים הירוקים/צילום מסך, Tiktok.com/@gavinwren

במשך 11 ימים רן תיעד את שלוש צנצנות העלים הירוקים בתוך המקרר שלו עם מצלמת GoPro, כדי שיוכל להראות לצופים איך החסה קמלה לה עם הזמן. אז מה היו התוצאות?

החסה בצנצנת הראשונה, זו שלא הייתה מכוסה, התקלקלה מהר יותר מהאחרות. ביום הראשון, החסה ללא המכסה כבר החלה לנבול ועד היום השלישי היא כבר התכווצה למחצית מגודלה לעומת שתי החסות האחרות. בימים הבאים גם החסה בצנצנת השנייה - זו האטומה אך ללא הנייר הסופג - החלה לנבול, אם כי פחות מהצנצנת שהייתה ללא מכסה.

באופן מפתיע (או שלא), החסה השטופה במיכל הזכוכית עם הנייר הסופג עדיין נראתה טרייה גם לאחר שבוע ימים, בזמן שהשניים האחרים נבלו לגמרי. עם זאת, ציין רן, סביר להניח שזה עדיין יהיה מעליב להגיש לאורחים חסה בת שבוע.


עוד בנושא:
שיטת אחסון החסה ששומרת על טריותה למשך לפחות שבועיים

הדרך הנכונה לאחסן מלפפונים (מבלי שיהפכו לרכרוכיים)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו במהלך הניסוי:

"9 ימים??? שלי בקושי שורד בדרך חזרה מהסופר", קונן אחד הצופים בתגובות ואחר הוסיף: "היית צריך להשאיר אחד בשקית כמו שרובנו עושים ולהראות לנו את התוצאות". רן הוסיף שלהשאיר חסה שטופה בשקית עם נייר סופג היא גם שיטה יעילה. "אני תמיד שמה גליל נייר בשקית וזה עוזר מאוד. אותו דבר יקרה עם תרד בשקית", כתבה צופה נוספת ורביעי הוסיף: "אני שם את שלי בקופסה וממלא אותה במים. זה נשמר לאורך זמן רב ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully