וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת אחסון החסה ששומרת על טריותה למשך לפחות שבועיים

4.3.2024 / 0:04

בשיטה קלה לביצוע תוכלו לאחסן חסה ולשמור על טריותה למשך שבועיים שלמים, כך שתוכלו להפסיק לזרוק ערימות של חסות דלוחות לפח

איך תאריכו את חיי החסה?/@miseenplace_au

זה הזמן להיפרד מהחסה הדלוחה והרפויה ששמרתם במקרר - והכוונה היא לא לזרוק אותה לפח אלא לדאוג שהיא לעולם לא תגיע למצב הזה שוב. בעזרת טריק האחסון הפשוט הזה תוכלו לשמור על עלי החסה טריים וטעימים למשך שבועיים שלמים לפחות, לחסוך כסף ולהפחית בבזבוז מזון.

חסה היא ירק רגיש במיוחד, כזה שיש לו טעם טוב רק כשהוא סופר טרי, פריך, ירוק ומלא חיים. אחרת, זה פשוט לא שווה את זה. אולם, הירק האהוב ידוע לשמצה בכך שהוא מתקלקל במהירות, כלומר רוב מה שאנחנו קונים בסופו של דבר נזרק לפח. כדי למנוע בזבוז מזון ולשמור על הסלטים טריים וטעימים, יש טריק פשוט לביצוע שיכול לשמור על החסה טרייה במקרר במשך שבועיים שלמים.

ניקול קשישיאן, הידועה ברשת בשם Kale Junkie online, היא מחברת ספרי בישול ויוצרת תוכן עם 1.6 מיליון עוקבים באינסטגרם. גם היא מבינה את כאב האובדן של החסה החומה והספוגית ש"מתה" לה תוך כמה ימים במקרר. "אלא אם אתם אוכלים רק סלטים במשך ימים ארוכים, אתם יודע כמה קשה לסיים ראש חסה מלא עלים", היא אמרה, "אבל, למזלנו, עכשיו יש לנו את הטריק הזה, שהופך את הארכת חיי החסה שלנו לפשוטה וקלה (ושלא לדבר: גם חסכונית ובת קיימא יותר!)".

חסה טרייה. Giphy
אין על חסה טרייה/Giphy

אז איך עושים את זה?

ניקול מתחילה בשטיפת החסה ומוודאת שהיא התייבשה לחלוטין. לאחר מכן, היא חותכת את הגבעול (ראש החסה) ועוטפת את הירק במגבת נייר (נייר סופג) יבשה.

כשכל עלי החסה עטופים במגבת נייר, היא מכניסה אותם לשקיות זיפלוק, סוגרת ומכניסה למקרר. היא טוענת שהנייר סופג את עודפי הלחות ושומר על טריות החסה לאורך זמן. בנוסף, אחסון החסה בשקית זיפלוק מונע ממנה להיות מושפעת מגז האתילן שנפלט משאר הפירות והירקות וגורם לטריות לפוג במהירות.


עוד בנושא:
טריק אחסון פשוט ישמור על הבצל והשום טריים למשך שישה חודשים

אתם מאחסנים ביצים במקום הלא נכון וזה מסוכן! כך תשמרו עליהן טריות לאורך זמן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תראו איך היא עושה את זה:

"החלק הטוב ביותר הוא שהטריק הזה עובד עם כל סוגי החסות, מה שהופך אותו לטריק רב-תכליתי לשמירה בכיס האחורי", הוסיפה יוצרת התוכן. לדבריה, שימוש בשיטה הזו ישמור על טריות העלים במשך שבועיים אם לא יותר, מה שהופך באופן רשמי את החסה הדלוחה לנחלת העבר.

בעבר פרסמנו שיטות נוספות לשמירה על חסה טריה לאורך זמן - כמו עטיפה שלה בנייר אלומיניום או שמירה של העלים כשהם מושרים לגמרי בצננצנת מים - שיטה שעליה הממליצה גם מדענית שהסבירה את הסיבה בגללה החסה נשארת טרייה בתוך המים, והתשובה היא אוסמוזה (תהליך של מעבר נוזל דרך ממברנה או קרום כלשהו (כמו מסננת - או במקרה הזה - עלי החסה). תהליך האוסמוזה מאפשר למים להיכנס לתוך התאים של החסה ולגרום לחסה להישאר יציבה וקריספית.

שיטה נוספת לשמירה על טריות החסה היא -

1. מניחים את החסה בתוך קערה עם מים קרים למשך 5 דקות. אם מאוד חם בחוץ, זורקים פנימה 2-3 קוביות קרח. ההשרייה במים הקרים 'מחדשת' ומרעננת את העלים, ובעיקר גורמת להם להיות פריכים יותר.

2. מסננים את המים. מפרידים את העלים, ושוטפים אותם היטב מתחת למים קרים (על מנת לנקותם מאדמה או מזיקים).

3. מייבשים את החסה במייבש חסה, או לחילופין מנערים בעדינות את המים ואז מייבשים עם מגבת.

4. מניחים את החסה בקערה, ומכסים. מכניסים למקרר. המיקום במקרר הוא גם נקודה חשובה, מאחר וטמפרטורה נמוכה מדי (בדומה לגבוהה מדי) תגרום לעלים לנבול. המיקום האידיאלי יהיה ברוב המקררים במדף האמצעי, והחסה תשאר טרייה למשך שבוע לפחות, לעיתים אף יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • חסה
  • ירקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully