וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו, זה עובד: כך תשמרו חודש על חסה קריספית (כן, כתבנו חודש)

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 0:04

נמאס לכם לזרוק עלי חסה אחרי כמה ימים? בלוגרית אוכל חשפה טיפ פשוט שבעזרתו תוכלו לשמור את העלים טריים לתקופה ארוכה. ברשת היללו אותה ומדענית אפילו הסבירה את התהליך שהחסה עוברת

טריק לשמירה על טריות חסה/@tastegreatfoodie

כמעט כולנו אוהבים את הקראנצ'יות של החסה בארוחות שלנו. סלטים, המבורגרים וכריכים תמיד טעימים יותר עם עלי חסה טריים בתוכם. הבעיה היחידה היא שהחסה מגיעה תמיד עם כמות גדולה של עלים וחצי מהם או אפילו יותר נותרים ללא שימוש, ובסופו של דבר הופכים ללא טריים ולא שמישים בתוך כמה ימים לפני שאנחנו אפילו חושבים על להשתמש בהם שוב.

אבל לא עוד - בלוגרית אוכל מצליחה חשפה את הטריק המדהים שלה כדי לשמור עלי חסה טריים למשך יותר מחודש. לאמה באזי מפלורידה, שמפרסמת את העצות והמתכונים שלה ברשת תחת השם @TasteGreatFoodie, חשפה בטיקטוק את הטריק שלה שישמור את עלי החסה שלכם "טובים וקריספיים" למשך שבועות.

היא הראתה שהיא מכניסה את החסה לתוך צנצנת זכוכית, לפני שהיא מטביעה את העלים במים וסוגרת את המכסה. ארבעה שבועות לאחר מכן היא חשפה את התוצאות והסבירה: "כך נראית החסה שהראיתי לכם - עדיין טרייה וקריספית".

הסירטון עם הטריק

"אתם יכולים להכניס את החסה למקרר לחודש כעת", היא אומרת, "העלים ישארו טובים וקריספיים. פשוט שלפו את זה מהמקרר ויבשו אותם. נסו את זה". בעדכון שפרסמה לאחר מכן היא הסבירה שהיא החליפה את המים כל יום או יומיים, ודאגה שהמכסה יישאר סגור והדוק בכל פעם.

בסרטון המשך שפרסמה כמה שבועות לאחר מכן היא אמרה: "ב-10 בינואר הראיתי לכם כיצד השריתי חסה במים ואמרתי לכם שזה יחזיק חודש. עבר כעת הרבה יותר מחודש והנה החסה - עדיין קריספית".

בתחילת הסרטון, לאמה מניחה מגבת נייר מעל פתח הצנצנת. לדבריה, זה לא חובה, אבל מגבת הנייר עוזרת לספיגת לחות. "הייתי ממליצה להוסיף מגבת נייר אם אתם מתכננים להשאיר את החסה למשך כחמישה ימים או יותר מבלי להחליף את המים". לאמה אומרת כי ניתן לאחסן בצורה הזו את החסה עד 14 יום מבלי להחליף את המים, אך היא ממליצה להחליף את המים כל 1-3 ימים.

"נכון שאף אחד לא רוצה או מתכנן לאחסן חסה למשך חודש", היא אמרה, "אבל זה רעיון טוב אם אתם יוצאים לחופשה. תשאירו אותה ככה למשך שבועיים בלי להחליף את המים - ותחזרו לחסה טרייה".

ככה נראית החסה אחרי שישה שבועות

הסירטון הפך לוויראלי עם יותר מ-220 אלף צפיות ואלפי תשבוחות. היא הסבירה את ההצלחה בשיחה עם באזפיד ואמרה: "לחלק מהאנשים יש חיות מחמד שחיות על חסה, לאחרים פשוט נמאס לזרוק חסה ישנה".

"תודה לך! זה דרך מצוינת למנוע בזבוז אוכל עבור אנשים שגרים לבד", הגיב אחד, ואחר הוסיף: "אני יכול להפסיק לזרוק את המיקס עלים של הסלט שלי". שלישי הוסיף: "אני עושה את זה גם עם גזרים, ואני חושב שהם יותר קריספיים אחרי חודש מאשר כשקניתי אותם".

ויש גם הסבר מדעי

איך קורה הפלא הזה? דוקטור הת'ר וולרי-לויד, דרמטולוגית שמפרסמת ברשת עצות והסברים רפואיים ומדעים בנושאי לייף סטייל שיתפה סירטון שמסביר את הסיבה בגללה החסה נשארת טרייה בתוך המים, והתשובה היא אוסמוזה (תהליך של מעבר נוזל דרך ממברנה או קרום כלשהו (כמו מסננת - או במקרה הזה - עלי החסה).


"תהליך האוסמוזה מאפשר למים להיכנס לתוך התאים של החסה ולגרום לחסה להישאר יציבה וקריספית", הסבירה ד"ר וולרי-לויד.

בעבר פרסמנו שיטה נוספת שתעזור לכם לשמור על החסה רעננה לאורך זמן -

  • 1. מניחים את החסה בתוך קערה עם מים קרים למשך 5 דקות. אם מאוד חם בחוץ, זורקים פנימה 2-3 קוביות קרח. ההשרייה במים הקרים 'מחדשת' ומרעננת את העלים, ובעיקר גורמת להם להיות פריכים יותר.
  • 2. מסננים את המים. מפרידים את העלים, ושוטפים אותם היטב מתחת למים קרים (על מנת לנקותם מאדמה או מזיקים).
  • 3. מייבשים את החסה במייבש חסה, או לחילופין מנערים בעדינות את המים ואז מייבשים עם מגבת.
  • 4. מניחים את החסה בקערה, ומכסים. מכניסים למקרר. המיקום במקרר הוא גם נקודה חשובה, מאחר וטמפרטורה נמוכה מדי (בדומה לגבוהה מדי) תגרום לעלים לנבול. המיקום האידיאלי יהיה ברוב המקררים במדף האמצעי, והחסה תשאר טרייה למשך שבוע לפחות, לעיתים אף יותר.
  • עוד באותו נושא:
  • חסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully