וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתוקים, הטירופים והקרואסון *ההוא*: כל מה שצריך לדעת על שוק הקינוחים

30.5.2024 / 6:00

כי מתוק זה מה שנדרש עכשיו, בעצם

שוק הקינוחים, שרונה מרקט/שועלי רשת

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מתוק, מתוק ועוד קצת מתוק. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פטיש פטיסרי, חולון. רונן מנגן,
היכונו להגזמות. פטיש פטיסרי/רונן מנגן

שנה לאחר שיצר בעיות תעבורה ומשברי דיאטה כלל-ארציים, שוק הקינוחים של שרונה מרקט חוזר לעשות בדיוק את אותו דבר, גדול יותר (בפקקים ובתורים ובייסורי מצפון) וטוב יותר (ובכן, בקינוחים).

האירוע, שייפתח היום (חמישי, 30 במאי) וייסגר מחר (שישי, 31 במאי), יכנס יחדיו עשרות דוכנים של מיטב התוצרת המתוקה שלנו - הטובות שבאופות והמוכשרות שבקונדיטוריות ובשוקולטייריות, מומחיות הפטיסרי ושוברות הדיאטה, וגם, ברור, הגדולות שבמשחיתות הנפש שלנו. בקטע טוב כמובן.

חדשות האוכל

פסטיבל אוכל משוגע וזול, חודש שלם של יין ומסעדת קיטו חדשה

לכתבה המלאה
דלי קפה, חיפה. אנטולי מיכאלו,
הגדולות שבמשחיתות הנפש. דלי קפה/אנטולי מיכאלו
קירש קפה, תל אביב. נעה קסטל,
השם ישמור, כי אתם לא. קירש קפה/נעה קסטל

יהיו פה, בין היתר, יעל שרעבי ממולאן פטיסרי בגולן עם פיננסייר בשלושה טעמים, טעמה מבית שאן תוסיף קרואסון מוס פירות יער, מלבי של תינא מעכו העתיקה וגם צוות האופות המצטיינות של קפה ריבר מקיבוץ כנרת, שישיטו על נהר הירדן סינבון וסנט הונורה.

מאפיית סאנפלאואר החיפאית תגביר עם מאפה טירמיסו שמשתף פעולה עם קפה 51 ובננה ברד טבעוני, דלי קפה יוסיפו קנלה דה בורדו, ליבי פטיסרי מיקנעם תשכנע עם קינוחי קיץ וקרואסונים מדופפים, ואליהן יחברו הבריושים והמרנגים של אלה פטיסרי מעמק חפר והפרלינים המושקעים של אלין שוקולד מרמת השרון.

מולאן, גבעת יואב. נתנאל ישראל,
אין לסיפור הזה סוף. מולאן/נתנאל ישראל

וזה לא הכול. ממש לא. הבבקות השוקולדיות ומאפי הבוקר של אלדד שמואלי מנעה אפייה מקומית בקריית ענבים ינחתו פה גם כן, וכך גם אור יוסף מקיבוץ ארז והקרמשניט הגבוה שלה, עוגיות האמסטרדם של דורין אברהם ולינור וקסמן מפטיש פטיסרי מחולון, והמתוקים של דניאלה ניסים מאשדוד.

מסעדת גורדוס בחולון תרים פופ-אפ מפלצתי שימזוג מילקשייק אוריאו עם שברי עוגיות, מילקשייק קנדי קראש בטעם תות עם צמר גפן מתוק ותפתה מהצד עם בננה לוטי מטוגן, ואילו תל אביב עצמה תתרווח פה עם הלהיטים הסקנדינביים של פיקה, הלהיטים היפניים של מוצ'יקווה והלהיטים השוקולדיים של קרדינל.

עוד? קירש יביאו טארטים ועוגות, נורית ציטיאת מפייסטרי בוקס תגיע עם לחם מנומר, קייקפופס ופופקורן מקורמל, לור-אנ'ס בייקרי יקשטו עם מקרונים ועוגיות מגולגלות פריכות, חן קופרמן יגזים עם מגשי עוגיות מנאל אסמעיל תקפוץ מהדוכן הקבוע שלה עם כנאפה אמיתית ולה פרינה יגישו ספיישל קרואסון חד-קרן עם קרם מסקרפונה פטל, ריבת תותים, חמצוץ וסוכריות צבעוניות.

כל השיגוע הזה ייחתם עם פופ-אפ נוסף של אקלרים XL מבית דנון, בית הספר למצוינות קולינרית שיוצא לראשונה ממתחם נמל תל אביב, וישתף פעולה עם יקב רמת הגולן לכדי קומבינציית קינוח ויין מושלמת, ונדרשת מאוד.

seperator

שוק הקינוחים, שרונה מרקט, חמישי-שישי, 30-31 במאי

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully