וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ממנות השווארמה הטובות בישראל *מורידה* מחיר. אתם עוד פה?

2.6.2024 / 6:00

חגיגות, הזדמנויות ודיל כמעט בלתי אפשרי: החדשות הטעימות של ישראל

וינונה פוראבר, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - חגיגות, הזדמנויות ודיל כמעט בלתי אפשרי. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

יום הולדת שנתיים, וינונה פוראבר

וינונה פוראבר, תל אביב. רן בירן,
וינונה פוראבר/רן בירן
וינונה פוראבר, תל אביב. רן בירן,
וינונה פוראבר/רן בירן

בר היין הנפלא בתל אביב סוגר שתי הקפות סביב השמש עם חגיגות מותאמות מצב, ושתי ארוחות מיוחדות שיביאו חברים לחצר של אביתר מלכה בחסות סן פלגרינו.

המפגש הראשון (שלישי, 04 ביוני) יהיה עם ארז קומרובסקי, ויכלול, בהתאם לתקופה, "ערב שכולו ביכורים, וכל מה שבאמת מתחיל עכשיו". זה אומר, בין היתר, משחקים עם במיה וגבינה מלוחה, סלט דובדבנים ובראזולה, ריקוטה טרייה וסילאן, טלה והרבה יין ישראלי כמובן. בבירור.

רז רהב יהיה האורח השני (ראשון, 16 ביוני, 400 שקלים) שירים "חגיגה של צבעים וגלם" בפורמט ארוחת עשר מנות שתשדך בין הווינונה ובין תרצה שלו. יהיו פה, למשל, כרישה צלויה עם גבינה מלוחה ורומסקו מהראשונה, ברוסקטה עם שומן בקר ותמרים מהשנייה, וגם שיפוד בקר על פיתה במחבת.

וינונה פוראבר

חדשות האוכל

פסטיבל אוכל משוגע וזול, חודש שלם של יין ומסעדת קיטו חדשה

לכתבה המלאה

מי מה מו

המבורגר של מי מה מו. אסף קרלה,
המבורגר של מי מה מו/אסף קרלה

כבר שבוע או שבועיים שלא נולד כאן מותג המבורגרים חדש, והעניין מתוקן מיידית באמצעות גלעד אלמוג וניר אדרי, מבעלי ביגה וקפה גרג, שצירפו אליהם את מרט רוסומחו.

מדובר במיזם בשרני שמכוון להתרשתות מהירה על בסיס תפריט קז'ואל מהיר, ועם חידוש-פטנט מסקרן, בדמות טבילת הקציצה ברוטב הום-מייד (ברביקיו או פטריות, למשל). לבד ממנו, יהיו פה גם קריספי צ'יקן, דאבל-בורגר שמטפס עד אזורי ה-400 גרם, גירסה טבעונית ומנות צד כמו כרוב פריך, נאגטס וצ'יפס כמובן.

הסניף הראשון כבר החל לפעול ברחובות, והבאים אחריו מכוונים לבקעת אונו ואזור צומת סביון, ירושלים, רעננה וחיפה, כמו גם מעבר ישיר מנתב"ג לחו"ל.

מי מה מו

ארוחת בוקר, מלון קולוני

ארוחת בוקר, מלון קולוני, חיפה. עדי סרדס,
בוקר בקולוני/עדי סרדס

המלון הטמפלרי המשומר במושבה הגרמנית בחיפה שב לפעילות מלאה, והשיב איתו באופן טבעי גם את הבופה הידוע שלו, בהובלת השף אנדריי בובר.

ארוחת הבוקר פה, שזמינה לכולם, כוללת, בין היתר, לביבות תפוחי אדמה וגבינות עם שמנת חמוצה, ממרח כרובית וסלק, סירניקי הום-מייד עם גבינת שמנת וריבת פירות יער, וופל בלגי מלוח עם רוטב שמנת, תרד, ברוקולי וביצת עין מלמעלה, וגם פוקאצ'ה חמה הנאפית במקום לצד פסטו, טחינה ירוקה וטפנד זיתים. מחיר: 75 שקלים.

מלון קולוני

רומקה, חיפה

רומקה, חיפה. רוני ברלין,
מסעדת רומקה בחיפה/רוני ברלין

בר האוכל החדש יחסית ברובע הדר מבקש לשים על צלחת נוסטלגיה טעימה, עם קריצה מובהקת למטבח הסובייטי הביתי, ונגיעה מודגשת בעולמות האלכוהול העמוקים.

רומקה, בהובלת רוני ברלין ודין אלבר, מעוצבת בהתאם כמו דירה ישנה בברית המועצות, ורוקדת בין קלאסיקה ובין פרשנות עכשווית לטעמים ההם. יש פה, מן הסתם, סלט שובה אך גם איקרה טבעונית, כיסוני מאנטי מאודים עם טלה קצוץ, "קוטלט קייב" על בסיס פרגית בליני עם חלב מרוכז לקינוח, דיל נובי גדו שפשוט מביא את כל התפריט לשולחן, והרבה דברים טעימים לשתות בין לבין, ותוך כדי.

רומקה

יום הולדת 9, מוטפאק

מוטפאק, תל אביב. מוטפאק,
פתיחת שולחן במוטפאק/מוטפאק

המסעדה הטורקית הפופולרית מציינת כמעט עשור בדרום תל אביב וחוגגת באמצעות פינוק לקוחות קולקטיבי שעיקרו דיל טעים וכמעט בלתי אפשרי. כמעט.

העסקה, שתרוץ פה במשך כשבועיים (02-14 ביוני) היא פיתה שווארמה דונר ולימונדה ב-39 שקלים בלבד, ואליה תוכלו - ותרצו הרי - לצרף את כל הטוב של המקום, לרבות לחמעג'ון וקבב כמובן.

מוטפאק

ארוחת שף בחשיכה, נא לגעת

מסעדת בלאקאאוט, מרכז נא לגעת, תל אביב. אלה דנינו,
מסעדת בלאקאאוט/אלה דנינו

מרכז התרבות והאמנות התל-אביבי מציין את יום המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה באמצעות ארוחה מיוחדת במסעדת בלאקאאוט, בהובלת יהודה עמר.

הארוחה, שתתקיים ביום חמישי (06 ביוני) תחת הקונספט "תעצמו את העיניים - ותראו", תכלול ארבע מנות (כולל קינוח כמובן) ותוגש בשני סבבים על ידי מלצרים עיוורים ולקויי ראייה בחושך מוחלט. מחיר: 240 שקלים, לרבות קוקטייל פתיחה.

לבד מהארוחה, וכחלק מאירועי "בליינד דיי", יתקיימו גם מופע מיוחד של "שיחות עם הברמן", הצגת "לא על הלחם לבדו" ומפגש בין שחקני המרכז ובין רונה קינן.

נא לגעת

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully