וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מתמכרים עכשיו ללחם שטוח מקוטג' - אבל האם זה מומלץ?

10.6.2024 / 0:01

עם הצורך לצבור יותר חלבון בארוחות, חובבי אפייה למדו "לאפות" לחם שטוח שעשוי מגבינת קוטג' וביצים. בטיקטוק נרשמת התלהבות מהתחליף הראוי לפחמימה אך התזונאים מבקשים להרגיע

אנשים מכינים לחם שטוח מקוטג'/TIKTOK

חובבי כושר ובריאות נוטים לצרוך הרבה חלבון ופחות פחמימות. טרנד הבריאות האחרון ששוטף את טיקטוק מציע בדיוק את זה: במקום לצרוך לחם - צורכים גבינה שנראית ומתנהגת כמו לחם. הכירו את הלחם השטוח (Flatbread) מקוטג' - המתכון החדש שצובר תאוצה בטיקטוק ומציע להכין לחם שטוח מגבינת קוטג' בעזרת שני מרכיבים בלבד - קוטג' כמובן, וביצים (וכמובן שניתן להוסיף תבלינים לפי טעמכם האישי)

יוצרי תוכן באשר הם לוקחים גבינת קוטג' מהמקרר ואופים אותה בתנור, ואתם מוזמנים לחפש בעצמכם "baked cottage cheese" ׁ(גבינת קוטג' אפויה) בטיקטוק ולהיווכח למאות הסרטונים של גולשים רעבים שכבר ניסו. חלקם מופיעים כאן בהמשך. במרבית הסרטונים ה"שפים" מדגימים איך מכינים לחם שטוח מקוטג' וכיצד משתמשים בלחם החלבוני המרענן והמשביע להכנת כריכים טעימים.

ויקטוריה מינל, משפיענית טיקטוק מסידני עם למעלה מ-1.2 מיליון עוקבים, שיתפה סרטון הדרכה בסיסי של הכנת לחם שטוח מקוטג', כשהיא פשוט מורחת שכבה של גבינה על תבנית אפייה מרופדת בנייר פרגמנט ומכניסה לתנור. היא אמרה ל-Fox News Digital שהלחם השטוח הוא "רב תכליתי, עשיר בחלבון ודל פחמימות" והכינה איתו כריך פרושוטו וגבינות בסרטון שצבר 11 מיליון צפיות.

אשלי מקארי, יוצרת תוכן מספרינגפילד, מיזורי, חולקת מתכונים ברשת כבר 7 שנים וסיפרה שהתאהבה בטרנד הזה. הסרטון שלה מכינה לחם שטוח צבר למעלה מ-3 מיליון צפיות. "אנשים תמיד מחפשים דרכים טעימות להגדיל את צריכת החלבון שלהם, ולחם שטוח הפך לאחרונה לפופולרי להפליא", אמרה. עם למעלה מ-760,000 עוקבים באינסטגרם, מקארי שיתפה עם הקהל שלה במתכון שמוסיף למנה 37 גרם חלבון. "רב-תכליתי וטעים, יכולים להשתמש בו להכנת כריך או אפילו כקרום פיצה. זו גם בחירה מצוינת עבור אלה שאימצו תזונה דלת פחמימות", היא אמרה.

תראו כמה זה פשוט להכנה

@victoriaminell

COTTAGE CHEESE PROSCIUTTO WRAP ? with pesto, tomato & fresh basil. Day 4 of 10 high protein low calorie recipes.

♬ Satisfaction x Maneater - DAVO

כך תכינו גם אתם לחם שטוח מקוטג'

המתכון שיצרה מקארי, בהשראת אחרים, מכיל מספר מרכיבים: כוס אחת של גבינת קוטג', שתי ביצים, ½ כפית אבקת שום, ½ כפית אבקת בצל ו-1½ כפית תיבול איטלקי.

מקארי משתמשת בבלנדר או במעבד מזון כדי לערבב את המצרכים עד שמתקבלת תערובת נעימה וקרמית, לפני שהיא מרפדת את תבנית האפייה בנייר אפייה ויוצקת את הגבינה באופן שווה על התבנית. לתוספת טעם, אתם מוזמנים להוסיף לתערובת הגולמית עוד עשבי תיבול ותבלינים האהובים עליכם לפני האפייה. לאחר מכן היא אופה את התערובת בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות במשך 40 דקות - עד שהלחם משחיר מעט. לאחר שמוציאים את הלחם השטוח מהתנור, חשוב לתת לו מעט זמן להתקרר.


עוד בנושא:
האם גלידת הקוטג' הבריאה שכבשה את טיקטוק טעימה כמו שהיא נראית? בדקנו

40,000,000 צופים ממש לא טועים: הברוקולי(!) ששבר את הרשת

מה אומרים התזונאים?

טניה פרייריך, תזונאית מוסמכת משרלוט, צפון קרוליינה, אמרה ל-Fox News Digital שעל אף שלחם שטוח הוא מזון עתיר חלבון, יש כמה חסרונות פוטנציאליים למנה. "בעוד שדיאטות דלות פחמימות הן פופולריות מזה כמה עשורים בצורה כזו או אחרת, פחמימות הן חלק הכרחי בתזונה מאוזנת", אמרה.

היא ציינה שאנשים שמכינים את המנה האופנתית החדשה הזאת בדרך כלל מתאמנים הרבה, אז ההחלטה לוותר על פחמימות לטובת חלבונים עשויה להוביל למצב של היעדר חומרים מזינים אחרים. פרייריך גם אמרה שהיא לא תמליץ על טרנד הקוטג' האפוי למי שיש לו אי־סבילות ללקטוז או רגישות למוצרי חלב. "אני ממליצה לכולם לדון בצרכים התזונתיים הפוטנציאליים שלכם עם דיאטנית מוסמכת כדי להבטיח שהבחירות התזונתיות שלכם תומכות בצורה הטובה ביותר ביעדים שלכם", הוסיפה.

וגם אצלנו כבר הכינו אותו:

@lichtenstadt טרנד הלאפה מקוטג' ❤️ גם טרנד וגם קוטג' -הייתי חייבת לנסות! מה צריך? 1 קוטג' (250 גרם) 2 ביצים רבע כפית מלח רבע כפית אבקת שום רבע כפית אורגנו (או תבלין אחר שבא לכן) מחממים תנור ל-180 מעלות לא טורבו. מכינים תבנית בגודל 22/35 עם נייר אפייה. טוחנים במעבד מזון ומוזגים על הנייר. מיישרים לשכבה אחידה בגובה חצי ס"מ - לא דקה מדי! אופים 35-40 דקות עד שהיא מזהיבה ויציבה. מצננים טיפה וממלאים במה שאוהבים! #מתכון #קלקלקל #קוטג #חלבוןאיכותי ♬ Little Bitty Pretty One - Thurston Harris
@lihi_fattal

כריך הקוטג' הזה הוא סופר פשוט להכנה ונותן לכם ארוחה שהיא גם דלה בקלוריות וגם מכילה כמות יפה של חלבון. כל מה שצריך זה חבילת קוטג' 250 גרם ותוספות איזה שרוצים בפנים. לקחת נייר אפייה ולשפוך עליו את הקוטג'. למרוח שיהיה לזה את הצורה של הלחם. חשוב שהשכבה לא תהיה דקה מדי אחרת זה עלול להיקרע אז לעשות שכבה עם מעט עובי. אני פיזרתי מעל גם אורגנו אבל ממש לא חובה. לאחר מכן להכניס לתנור על 180 מעלות טורבו. זה אמור לקחת בערך 20-25 דקות עד שתראו שהגבינה נמסה ושזה משחים. שמוכן להוציא ולתת לזה 10 דקות להתקרר בחוץ. שזה מתקרר בחוץ אז הקוטג' מקבל צורה ואז הכריך לא יקרע לכם. ממש כמו גבינה צהובה מותחת. ברגע שהקוטג' התקרר תוציאו אותו בעדינות מהנייר אפייה ושימו על הצלחת. אפשר לשים איזה תוספות שרוצים בפנים. אני שמתי 2 כפות אבוקדו, עלי ארוגולה ופרוסות של גזר. יצא מעולה! וגם אם זה קצת נקרע לכם לא נורא, עדיין אפשר לאכול וליהנות. בניסיון השני זה ישתפר ? לעוד רעיונות קלים ומהירים כנסו גם לסטורי באינסטגרם!

♬ original sound - ליהי פתאל
@shiranyy_ הייתי חייבת לנסות את הטרנד קוטג' הזה והאמת הרבה חלבון וממש טעים! השתמשתי בקוטג' 5% ששיטחתי על תבנית עם נייר אפייה, מעל שמתי תערובת תיבול לציפוי מאפים מלוחים והכנסתי לתנור על 180 מעלות עד שראיתי שזה הזהיב והוצאתי. תחכו שזה יתקרר ותוכלו לשלוף את זה מהתבנים למלא במה שתרצו ולאכול ככריך? #טרנד #פוריוישראל #cottagecheeseflatbread #bringthemhomenow ♬ favorite sped up - Isabel LaRosa

לורן האריס-פינקוס, דיאטנית ותזונאית מוסמכת מניו יורק, המליצה גם היא לא לאפות את לחם הקוטג' למי שרגיש לכמויות גבוהות של נתרן. "חסרון פוטנציאלי כולל תכולת נתרן גבוהה, שיכולה להשתוות ליותר משליש מהצריכה היומית המומלצת", היא אמרה ל"פוקס ניוז דיגיטל". האריס-פינקוס גם ציינה שלגבינת קוטג' חסרים סיבים, אותם ניתן למצוא בלחם דגנים מלאים וטורטיות. "לחם מכיל חומרים מזינים כמו ברזל וויטמינים מקבוצת B, כמו חומצה פולית, שחשובים מאוד לנשים בגיל הפוריות", היא הסבירה.

התגובות ברשת למתכוני הלחם השטוח מקוטג' היו חלוקות. כמה הבטיחו שזה "משנה חיים" ואחרים הודו שאין מצב שהם ישקיעו מאמץ בהכנת לחם או שיסכימו לאכול קוטג' - בכל מצב צבירה שהוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully