וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד הפנקייק המקושקש שכובש את הרשת: גאונות או פשע?

5.7.2024 / 0:47

שפית ביתית הדגימה כיצד מכינים פנקייק מקושקש - ופילגה את הרשת לשניים: אלה שנשבעו שזה גאוני והחלו להכין בעצמם ואלה שטענו כי מדובר בזלזול במנה המפורסמת. היו גם כאלה שטענו שמדובר בכלל במנה אוסטרית מוכרת - הקייזרשמרן

מתכון בסיסי לפנקייק/מערכת וואלה! אוכל

אנחנו לא מצליחים להחליט באיזה צד אנחנו: עם אלה שחושבים שפנקייק מקושקש הוא השדרוג שהפנקייק הרגיל שלנו כל כך היה זקוק לו או עם אלה שהגדירו את המנה הזו כפשע נגד האנושות. למי שעוד לא נחשף לטרנד הזה בטיקטוק, נספר שהפנקייק המקושקש כשמו כן הוא - פנקייק שאת הבלילה שלו טורפים כמו ביצים. במקום לשפוך את תערובת הפנקייק הבסיסית למחבת ולחכות שהתערובת תתבשל ותבעבע לפני שהופכים אותה, אנשי הפנקייק המקושקש טורפים את הבלילה במחבת עד שהם נשארים עם חתיכות פנקייק קטנות שניתן לאכול אותן בכפית. את הפנקייק המקושקש מגישים בתוספת מייפל כמובן ופירות לבחירתכם.

הבשלנית הביתית ויוצרת התוכן Archived Chef צברה למעלה מ-19 מיליון צפיות לסרטון הפנקייק המקושקש שלה, שיתכן שהיה זה שהזניק את הטרנד. התגובות, כמצופה, היו חצויות. "זה חילול השם", כתב אחד ואחרת הוסיפה: "לעולם לא הייתי מזלזלת בפנקייק בצורה כזו". "מי עשה לך רע כשהיית ילדה?" תהה צופה נוסף. הסרטון אפילו זכה לתשומת הלב של Eggo, מותג הוופלים הקפואים האמריקאי, שכתב בתגובה: "פנקייק מקושקש זה פ-ר-א-י".

אחרים הביעו רצון נלהב לנסות את השיטה. "זה... למעשה זה לא רעיון רע, אני מסוקרן", הגיב אחד הצופים ואחר הוסיף: "בכנות, זה די גאוני... זה קצת כמו מיני פנקייקס". "זה נראה חכם עבור תינוקות שמתחילים לאכול מוצקים, כשלא צריך לחתוך את הפנקייק לחתיכות זעירות", כתבה משתמשת נוספת.

תראו איך היא מכינה את הפנקייק המקושקש:

היוצרת Archived Chef (ששמה האמיתי הוא וופה) הופתעה מהפופולריות של הסרטון שלה על אף שהניחה שהוא ייצר עניין. "חשבתי שזה יהיה רעיון מהנה לסרטון בגלל כל התגובות שהוא עשוי לקבל, חלקן חיוביות וחלקן פחות", אמרה בלוגרית האוכל מצפון קרוליינה, ל-Fox News Digital, "הרעיון לערבב את בלילת הפנקייקים במחבת היה כל כך מחוץ לקופסה שידעתי שיהיה כיף לנסות לשעשע את העוקבים שלי".

אולי תופתעו לשמוע שהרעיון להגיש גרסה מקושקשת של פנקייק אינו חדש - והוא קיים למעשה מאז אמצע המאה ה-19. הכירו את הקייזרשמרן, קינוח מסורתי שמקורו באוסטריה והוא נפוץ ברחבי גרמניה. קייזרשמרן מכינים מקרעי פנקייק עבה, המורכב מקמח ביצים וחלב, ומטוגן בחמאה ליצירת חביתיה אוורירית. משתמשי טיקטוק שהכירו את המנה המסורתית השוו בין המתכונים. "זה נקרא קייזרשמרן בגרמניה. זה מעדן", הגיב אחד המשתמשים, "הוא מוגש לעתים קרובות עם אבקת סוכר מעל ורוטב תפוחים טרי חם תוצרת בית בצד. כל כך טעים!".

המעדן האוסטרי, על פי האגדה, נוצר על ידי איכר שנדהם כאשר הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף ואשתו הופיעו על סף ביתו ורצו משהו לאכול. האיכר לא ידע מה להגיש לקיסר - אז הוא גרס פנקייק והוסיף מעל סוכר וריבה.

עוד בנושא:
המתכון לקייזרשמרן: המלך האוסטרי של הפנקייקים

השף גורדון רמזי חושף את המתכון הנדיר שלו לפנקייק האוורירי המושלם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עוד גולשים מיהרו להכין את הפנקייק המוקשקש:

@kmackay1 Viral Scrambled Pancakes! We're on a pancake kick here. Another super easy one. Take your regular pancake recipe, pour entire thing in pan, and scramble as you would eggs until they're golden brown! ?? #breakfast #pancakes #easymeal #yum #food ♬ I'm a pancake Funny Song - Musicano MLC

Archived Chef מודה שנתקלה במתכון הגרמני בפינטרסט וחשבה שיהיה כיף לנסות אותו עם הטוויסט האמריקאי של בלילת הפנקייק. "הסרטון נטה יותר לכיוון האירוני, בעיקר למטרות בידור, אבל שמתי לב שיש כמות גדולה של אנשים שנראו מעוניינים למדי ברעיון, במיוחד עבור ילדים", אמרה, "רציתי לשחק עם הקונספט ולהוסיף לו טוויסט הומוריסטי. זו הייתה דרך מהנה להעסיק את הקהל שלי ולעורר מעט ויכוח על טכניקות בישול לא שגרתיות".

בק מרסדן (@bekmarsden בטיקטוק) שיתפה גם היא את הטייק שלה לקינוח הטרנדי וכינתה אותו "שילוב בין עוגיות משפך לפנקייק". מרסדן, תושבת יוטה, אמרה שגם לה לא היה לה מושג שהתגובות יהיו כל כך שנויות במחלוקת - אבל זה לא ימנע ממנה לנסות שוב את הטרנד. "לא חשבתי שלערבב את הפנקייקים שלי יגרום לסערה כזו, אבל אני אגיד שזו לא תהיה הפעם האחרונה שאני עושה את זה! זה נותן טוויסט כל כך ייחודי וטקסטורה מהנה לתערובת הפנקייק הרגילה", אמרה מרסדן.

בק מרסדן מכינה פנקייק מקושקש:

רבים מאלה שהגיבו לסרטון שלה, שזכה ליותר מ-4.2 מיליון צפיות, שיתפו שהם נהנים מפנקייק מקושקש במשך שנים - לפעמים בטעות. "מטורף איך זה פתאום הפך טרנדי. אני מכינה את זה כבר שנים כי אני לא יודעת לבשל והסבלנות שלי תמיד פוקעת בשלב הפיכת הפנקייק", כתבה אחת בתגובה. "עשינו את זה בטעות פעם אחת, כשבן השנתיים שלי ניסה להפוך את הפנקייקים כשלא הסתכלתי", הגיבה משתמשת נוספת.

@emiliasmatinspo Scrambled pancakes! Perfekt när man inte orkar steka enskilda pannkakor ? väldigt gott! Recept finns på min IG! ❤️ #pancakes #scrambledpancakes #pannkakor #frukost #recept #fördig ♬ originalljud - Emilia

בעוד שהרעיון של הפנקייק המקושקש עורר סערה קלה ברשת, הנושא - עבור רבים - הוביל לדרך יצירתית של בחינת מתכונים חדשים וחקירת מנות זרות. "אכן ציפיתי לתגובות חזקות, במיוחד מכיוון שאוכל הוא נושא כל כך אישי ותרבותי", אמרה Archived Chef, "האופי הבלתי צפוי של הפנקייקים המקושקשים היה חייב לעורר מגוון רחב של תגובות - וזה חלק ממה שהופך את יצירת התוכן למרגשת כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully