וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק נפתחה, וכבר עם אחד הנופים הכי שווים בישראל

7.7.2024 / 6:00

דיל ללא תחתית ומרפסת ללא גבולות: החדשות הטעימות של ישראל

מרקטינו, רמת ישי/מרקטינו

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - דיל ללא תחתית ומרפסת ללא גבולות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

מרקטינו, רמת ישי

מרקטינו, רמת ישי. גיל אבירם,
מרקטינו/גיל אבירם

פתיחה מסקרנת, ומשמחת מאוד, מחברת בין הנוף הפתוח והמסחרר של עמק יזרעאל ובין המטבח הפתוח והמשחרר של איטליה, ושלנו.

מרקטינו, בהובלת ניב קריספין ואייל יונאי, שואפת לעשות אוכל שוק מארץ המגף תוך הושטת יד מקומית. יהיו פה, בין היתר, קונפי שומר בתפוזים וסופלי פולנטה, כרובית בטאבון עם איולי בצלים וארטישוק יהודי, גבינת בושה ודלעת מקורמלת ותפריט פיצות-פסטות מפתה - מפיצטה סורנטו עם ריקוטה לימונית ועד ספגטי פירות ים, מ"עמק זבולון" עם מסקרפונה וריבת חלפיניו ועד ניקוי בחמאת עגבניות שרי.

לבד מאלה, יהיו גם קרודו דג לבן וקלמרי מטוגן, סקלופיני מילנזה ואינבולטיני די פולו (גלילת פרגית צלויה בשמן זית וחמאה במילוי פפרוני ופקורינו רומנו), ויטלו טונטו ונתחי בקר, כמו גם דיבורים על בראנץ' סוף שבוע מושחת.

מרקטינו

חדשות האוכל

כנאפה של לונא, במטבח של אליעד: יש סיכוי שזאת תהיה ארוחת השנה

לכתבה המלאה

תפריט קיץ, פאסטל

פאסטל, תל אביב. אסף קרלה,
בוראטה של פאסטל/אסף קרלה

המסעדה הוותיקה של איציק חנגל חוגגת את העונה החמה עם תפריט מותאם, בהובלת גל בן משה כמובן, תוך שאיפה לחיזוק החקלאות המקומית.

יהיו פה, בין היתר, פרח טפיוקה שחור עם קרם פלפלים שרופים ומולים, טארטלט תירס עם איולי מעושן וסלרי, שרימפס עטוף בקדאיף, סלט פאקוס וענבים צלויים עם גבינת ברי, בוראטה עם ויניגרט כוסברה, ניוקי עם דלעת מזוגגת וגבינת פטה, קרודו דג מקומי עם לצ'ה דה טיגרה וגם "שקדי עגל איסקנדר", פירוגי ממולאים עלי גפן ובצל מקורמל.

החגיגה הזאת תיסגר עם קינוחים של אוליביה פחיירה נטר, דוגמת עלי בורק פריכים עם סמיפרדו פקאן וקרם תאנים מיובשות ופלאן חלב עזים אורגני עם משמשים מזוגגים, ותלווה בקוקטיילי קיץ - "רוזמריטה" (טקילה, קוונטרו, רוזמרין, מונין אשכוליות), למשל, או "The Green One" (ג'ין, כוסברה, מידורי אננס).

פאסטל

יין ללא תחתית, אוליפנט

אוליפנט, חיפה. אסף קרלה,
אוליפנט/אסף קרלה

בר היין החדש בהובלת דודי קדם חוגג צהרי שבת בדרך הטובה ביותר שניתן להעלות על הדעת - דיל נטול תחתית של יין.

לבד מהעסקה המשתלמת (150 שקלים), יהיו פה גם מנות במחיר אחיד של 42 שקלים, דוגמת טרטר טונה על בריוש, ברזאולה עם מחמצת וסלט ביצים, טרטר בקר עם תפוצ'יפס, לחמניית חלב עם צוואר טלה בבישול ארוך, סלט תאנים עם גבינת סטארטצ'לה ופסטו-זעתר, וכן בויוס טורקי בעבודת יד מבית הבורקס של קלרה.

אוליפנט

פסטיבל הקוקטיילים, תל אביב

פסטיבל הקוקטיילים 2024, תל אביב. עוז אוחיון,
פסטיבל הקוקטיילים/עוז אוחיון

המהדורה השנייה של חגיגת האלכוהול השמחה יוצאת לדרך עם הבטחות להיות גדולה יותר, טעימה יותר ומיוחדת יותר.

האירוע, שיתקיים בימים חמישי-שישי (01-02 באוגוסט) בטראסק שבנמל תל אביב, יציע 22 קוקטיילים מיוחדים מבית האלכימאי, ועל בסיס מותגי חברת הכרם, 18 עמדות בר, מתחם מתוק, זוויות שקיעה מצוינות על הגג, סדנאות והופעות די ג'יי, זיקוקים וענייני אש, וגם דיטוקס, למי שזקוק לכזה. מחיר: מ-150 שקלים לכרטיס יומי במכירה מוקדמת ועד 350 שקלים לכרטיס VIP.

פסטיבל הקוקטיילים

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully